:

Szerző: Hlács Ferenc

2015. január 16. 14:53

Az Xbox One nyerte a karácsonyi konzolcsatát

Az Xbox One a tavalyi ünnepi időszakot, a PlayStation pedig a teljes 2014-es évet tudhatja a zsebében: noha a Sony az egész évet nézve jobb eladásokat produkált, a Microsoftnak jól időzített árcsökkentésével sikerült megelőznie a japán gyártót a karácsonyi szezonban.

Folytatódik a konzolháború: tavalyi ünnepi szezonban Microsoft örülhetett, miután az NDP Group felmérése szerint egész éves lemaradás után szárnyra kapva az Xbox One-é lett a dobogó első foka, a 2014 egészére vonatkozó eladásokban viszont a PlayStation 4 teljesített legjobban.

Kis rásegítéssel az Xbox-é a karácsony

A Sony tehát inkább az egész éves teljesítményre lehet büszke, ezt tekintve mind az Egyesült Államokban, mind pedig globálisan megkapta a legnépszerűbb játékkonzol címet. A vállalat szerint továbbá a vásárlók a PlayStation márka létrejötte óta ezt a modellt kapkodják el a leggyorsabban, miután a cég alig 14 hónappal a készülék megjelenését követően mintegy 18,5 millió darabot adott el belőle - ebből 4,1 milliót köszönhet az ünnepeknek. Ebben persze komoly szerepet játszott az elérhetőség, ugyanis míg az Xbox One csak 39 országban vásárolható meg - ennek nagy részében, mintegy 26-ban ráadásul csak tavaly szeptember óta - a PlayStation 4 már induláskor több mint 30 országban volt jelen, mára ez a szám 123-ra bővült.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az ünnepek értelemszerűen kritikus periódust jelentenek az eladások szempontjából, a Microsoft pedig úgy döntött nem bízza a véletlenre a dolgot, és az időszakra az év eleji Xbox+Kinect-ért kért 500-ról előbb 400-ra (a Kinect elhagyásával), majd az ünnepekre 350 dollárra csökkentette készüléke árát - ez pedig úgy látszik elég volt a győzelemhez. A vállalat a sikereken felbuzdulva most ismét hasonló akciót hirdet, az erős 2015-ös indítás reményében. Bár a győzelmet kihirdették, NDP Group vagy Microsoft egyelőre nem közölt pontos számokat, az eladásaival kapcsolatos legfrissebb adatok még novemberből származnak, akkor a vállalat 10 millió eladott konzolnál járt.

Az előző generációt sem kell még leírni

A Re/Code szerint az Egyesült államokban mind az Xbox One, mind pedig a PS4 mintegy 65 százalékkal jobb eladásokat produkál mint elődeik a megjelenést követő 14 hónapban. A növekedés dacára a 2014-es év egészében - legalábbis az USA-nál maradva - kisebb összeg folyt be videojátékok piacán, mint egy évvel korábban: tavaly a vásárlók a teljes évet nézve 5,67 milliárd dollárt, 2013-ban pedig ennél észrevehetően többet, 5,99 milliárd dollárt költöttek. A hardvereladásokban a konzolok mellé csomagolt játékok is komoly szerepet játszottak: az eladott készülékek 71 százaléka mellé járt szoftver is.

A Microsoft az Xbox One sikerei mellett eggyel korábbi, hetedik generációs konzolja, az Xbox 360 teljesítményének is örülhet, amely a cég szerint mind a rivális PlayStation 3-at, mind pedig a Nintendo Wii-t maga mögött hagyta a teljes eladott darabszám tekintetében - pontos értéket azonban egyelőre itt sem közölt.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

6

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.