Szerző: Hlács Ferenc

2015. január 16. 14:53

Az Xbox One nyerte a karácsonyi konzolcsatát

Az Xbox One a tavalyi ünnepi időszakot, a PlayStation pedig a teljes 2014-es évet tudhatja a zsebében: noha a Sony az egész évet nézve jobb eladásokat produkált, a Microsoftnak jól időzített árcsökkentésével sikerült megelőznie a japán gyártót a karácsonyi szezonban.

Folytatódik a konzolháború: tavalyi ünnepi szezonban Microsoft örülhetett, miután az NDP Group felmérése szerint egész éves lemaradás után szárnyra kapva az Xbox One-é lett a dobogó első foka, a 2014 egészére vonatkozó eladásokban viszont a PlayStation 4 teljesített legjobban.

Kis rásegítéssel az Xbox-é a karácsony

A Sony tehát inkább az egész éves teljesítményre lehet büszke, ezt tekintve mind az Egyesült Államokban, mind pedig globálisan megkapta a legnépszerűbb játékkonzol címet. A vállalat szerint továbbá a vásárlók a PlayStation márka létrejötte óta ezt a modellt kapkodják el a leggyorsabban, miután a cég alig 14 hónappal a készülék megjelenését követően mintegy 18,5 millió darabot adott el belőle - ebből 4,1 milliót köszönhet az ünnepeknek. Ebben persze komoly szerepet játszott az elérhetőség, ugyanis míg az Xbox One csak 39 országban vásárolható meg - ennek nagy részében, mintegy 26-ban ráadásul csak tavaly szeptember óta - a PlayStation 4 már induláskor több mint 30 országban volt jelen, mára ez a szám 123-ra bővült.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Az ünnepek értelemszerűen kritikus periódust jelentenek az eladások szempontjából, a Microsoft pedig úgy döntött nem bízza a véletlenre a dolgot, és az időszakra az év eleji Xbox+Kinect-ért kért 500-ról előbb 400-ra (a Kinect elhagyásával), majd az ünnepekre 350 dollárra csökkentette készüléke árát - ez pedig úgy látszik elég volt a győzelemhez. A vállalat a sikereken felbuzdulva most ismét hasonló akciót hirdet, az erős 2015-ös indítás reményében. Bár a győzelmet kihirdették, NDP Group vagy Microsoft egyelőre nem közölt pontos számokat, az eladásaival kapcsolatos legfrissebb adatok még novemberből származnak, akkor a vállalat 10 millió eladott konzolnál járt.

Az előző generációt sem kell még leírni

A Re/Code szerint az Egyesült államokban mind az Xbox One, mind pedig a PS4 mintegy 65 százalékkal jobb eladásokat produkál mint elődeik a megjelenést követő 14 hónapban. A növekedés dacára a 2014-es év egészében - legalábbis az USA-nál maradva - kisebb összeg folyt be videojátékok piacán, mint egy évvel korábban: tavaly a vásárlók a teljes évet nézve 5,67 milliárd dollárt, 2013-ban pedig ennél észrevehetően többet, 5,99 milliárd dollárt költöttek. A hardvereladásokban a konzolok mellé csomagolt játékok is komoly szerepet játszottak: az eladott készülékek 71 százaléka mellé járt szoftver is.

A Microsoft az Xbox One sikerei mellett eggyel korábbi, hetedik generációs konzolja, az Xbox 360 teljesítményének is örülhet, amely a cég szerint mind a rivális PlayStation 3-at, mind pedig a Nintendo Wii-t maga mögött hagyta a teljes eladott darabszám tekintetében - pontos értéket azonban egyelőre itt sem közölt.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról