Szerző: Hlács Ferenc

2014. december 15. 14:46:00

Búcsúzik a Bing keresőtől a Facebook

Megválik a Facebook a Bing keresőmotorjától, és nem mutat többé külső weboldalakra vezető hivatkozásokat keresési eredményei között. A közösségi oldal és a Binget fejlesztő Microsoft más területeken folytatja az együttműködést.

Búcsút int a Bing keresőnek a Facebook: a közösségi oldal a hétvégén vált meg a Microsoft keresőmotorjától, amelyet saját megoldásával vált le. A lépést a vállalat egyik szóvivője a Reutersnek hivatalosan is megerősítette.

A Facebook keresősávját az oldal felhasználói többnyire ismerősök vagy különböző közösségek felkutatására használják, a keresési eredmények között azonban idáig a Bing találatai is ott voltak, amelyek külső weboldalakra mutattak. Ezek az webhelyek tűnnek most el a keresésből, legalábbis amíg az oldal saját megoldása hasonló funkcionalitást nem kap - hogy erre sor kerül-e ugyanakkor kétséges, miután a külső találatok eldobásával a felhasználók is jobb eséllyel tarthatók a közösségi oldal felületén.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A cég vezérigazgatója Mark Zuckerberg szerint a keresés az oldal egyik leginkább igénybe vett funkciója, a hozzá tartozó nagyító ikont júniusban több mint egy milliárd alkalommal kattintották le - az igazgató egyenesen odáig ment, hogy a közösségi oldal mintegy 1,35 milliárd felhasználója által közzétett hatalmas mennyiségű információnak köszönhetően idővel nem is lesz szükség külső, webes keresésre, a felhasználók egyes kérdéseinek megválaszolásához. Ez igen ambiciózus kijelentésnek tűnhet, ugyanakkor tekintve hogy a szolgáltatás több mint egybillió posztot tudhat magáénak, vitathatatlan, hogy valóban tekintélyes információbányáról van szó.

A Facebook hivatalos bejelentés nélkül megvalósított lépését a Microsoft is megerősítette, azzal kapcsolatban gyakorlatilag ugyanazt mondta el, mint korábban a Reutersnek nyilatkozva a közösségi oldal szóvivője: a két cég más területeken (mint például az oldal beépített fordítási funkciója) továbbra is folytatja az együttműködést. Nem ez a vállalat első szolgáltatása amelytől a Facebook megválik, az oldal 2010-ig ugyanis a Microsoft banner hirdetéseit használta, ezután váltott csak saját megoldásra. A redmondi cég egyébként 2007-ben 240 millió dollárt fektetett a közösségi oldalba, ezzel 1,6 százalékos részt szerezve magának.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 22:26

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.