:

Szerző: Koi Tamás

2014. november 14. 09:47

Örül a versenytársaknak a Tesco Mobile

Tárt karokkal várja az új versenytársakat a Tesco Mobile, mely 2012-es elindulása óta most először kaphat komoly riválisokat a kis szolgáltatói szegmensben, hiszen a héten elindult a UPC virtuális mobilszolgáltatása, és rövidesen piacra léphet a DIGI is saját hálózatán alapuló szolgáltatásával.

Nem retten meg a piac bővítésétől Magyarország legnagyobb virtuális mobilszolgáltatója, a Vodafone Magyarország és a Tesco vegyesvállalataként működő Tesco Mobile. A cég vezetői egy csütörtöki sajtóbeszélgetésen kifejtették, az előfizetőszám bővülésével és a cég eddigi eredményével alapvetően elégedettek a tulajdonosok, noha a mindössze hat főt foglalkoztató részvénytársaság eddig egyetlen fillér nyereséget sem termelt. A saját hálózattal nem rendelkező, az inkumbensektől jogi értelemben véve független MVNO a jövőben jobban építene a tescós vásárlókra.

A szolgáltató a 2012 márciusi indulás óta mintegy 200 ezer SIM-et értékesített, ám a folyamatosan aktív ügyfélbázis ennek a számnak a felét sem éri el, vagyis a többség kvázi "eldobható" SIM-ként tekint a Tesco Mobile kártyáira. Az ügyfelek szintén valamivel kevesebb, mint fele - 80 ezer vásárló - mobilt is vásárolt a SIM-je mellé, a kártyákra pedig a vállalat képviselői szerint eddig nagyjából 1,7 milliárd forintnyi összeget töltöttek fel.

A cég már a piacra lépéskor azt a stratégiai irányt próbálta követni, hogy a Tescóba járó hűséges vásárlóknak (ClubCard-tulajoknak) valamilyen formában kedvezményt ad, Kiszely László marketingigazgató szerint részben azért, mert ezt egyik rivális mobilcég sem tudja lemásolni, más promóciókkal szemben. A Tesco Mobile októbertől egy új promóciójában minden, a Tescóban levásárolt ezer forint után egy percet ír jóvá a klubkártyához rendelt Tesco Mobile kártya egyenlegén - a szolgáltató vezetője, Szemán Orsolya szerint ezzel az akcióval az ügyfélbázis rövid távon akár meg is duplázódhat.

Biztonságkritikus rendszerek, rekordidő alatt (x)

Az autóipari beszállítók szegmensében egyedülállóan agilis szervezeti egységet hoz létre a thyssenkrupp.

Biztonságkritikus rendszerek, rekordidő alatt (x) Az autóipari beszállítók szegmensében egyedülállóan agilis szervezeti egységet hoz létre a thyssenkrupp.

A Tesco Mobile kilátásait ugyanakkor ronthatja, hogy a magyar mobilpiacon évek óta nem tapasztalható számottevő mozgás, az ügyfelek szolgáltatóváltási hajlandósága pedig annak ellenére továbbra is minimális, hogy a folyamat sokat egyszerűsödött az elmúlt években. A Tesco Mobile éppen ezért bevallottan nem is akar minden áron a nagyokkal versenyezni, a piac bővülését viszont lehetőségként élik meg a cég vezetői, mivel a kisebb MVNO-k megjelenése tudatosabbá teheti a magyar fogyasztókat.

A virtuális szolgáltatók helyzete Magyarországon a régió, vagy Európa többi országához képest egészen speciális, hiszen míg Csehországban több tucat ilyen szolgáltató található, addig Magyarországon csak most indult el az első teljesen (tulajdonosi szerkezetét tekintve is) önálló MVNO, a UPC Mobile. Egy októberi sajtóbeszélgetésen Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország illetékes vezérigazgató-helyettese lapunk kérdésére elmondta, a cégnél nem látnak különösebb potenciált a hazai virtuális szolgáltatói piacban, annak ellenére, hogy mind a Tesco Mobile, mind a UPC Mobile a Vodafone hálózatát használja, így az operátor rajtuk keresztül lekötheti jelentős szabad kapacitásait.

a címlapról