:

Szerző: Koi Tamás

2014. szeptember 18. 10:42

Szeretik a UPC-előfizetők a tévére költöztetett YouTube-ot

Hatalmas sikernek bizonyult a UPC nyáron bevezetett TV Apps platformja, pontosabban annak egyik alkalmazása, melyen keresztül a YouTube-ot érhetik el a nézők a tévére kötött beltéri egység segítségével.

A megjelenése óta eltelt hónapok tapasztalatai alapján sikeresnek bizonyul a UPC Magyarország digitális kábeltévés hálózatán elindított TV Apps platform, pontosabban annak egyik komponense, a YouTube-alkalmazás. A cég messze a várakozásokat felülmúló érdeklődésről számol be, de az illetékesek szerint ez egyelőre nem veszélyezteti a lineáris tévéadást, mert bár egyre nagyobb számban és egyre hosszabb ideig nézik a videomegosztó-szolgáltatáson lévő tartalmakat a magyarok, ezt nem tévés főműsoridőben teszik.

A UPC TV Apps részét képező YouTube-alkalmazást a május végi bevezetése óta az érintett előfizetők mintegy fele próbálta ki legalább egyszer, ezek háromnegyede pedig rendszeres felhasználójává vált az appnak - állítja a platformot életre hívó csapat vezetője, Jordán Árpád, a UPC közép- és kelet-európai műszaki vezetője. Ez egyébként nagyságrendileg mintegy 75 ezer előfizetőt jelent, tekintve, hogy a TV Apps jelenleg csak a HD-s beltéri egységeken keresztül érhető el, ilyenből pedig körülbelül 200 ezer lett eddig telepítve a UPC hálózatában.

Jordán szerint más nézettségi adatok is rendkívül kedvezőek: az app alkalmanként átlagosan 45 percet fut, ami már megközelíti egy tévés sorozatepizód, illetve túllépi egy tévés hírműsor műsoridejét, nem mellékesen ezzel a teljes nézettségi idő az összes előfizetőre levetítve meghaladja az egymillió percet naponta. Ez a trend éppen ezért veszélyessé válhat a tradicionális tévés műsorszórási modellben érdekelt szereplők számára (ilyen végső soron a UPC Magyarország is), ám a nézettségi adatok egyelőre azt mutatják, hogy a tévés főműsoridőtől nem vesz el nézőket az alkalmazás.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A UPC TV Apps két cég, a Metrological alkalmazás-keretrendszerére, illetve az Activevideo Networks Cloud UI platformjára épülő, teljes egészében hungarikumnak tekintett rendszer. A UPC megoldásának technológiai alapja, hogy a beltéri egységek korlátain túllépve, távoli szerveren futó alkalmazásokat kell az előfizetői végberendezésen megjeleníteni, vagyis divatos kifejezéssel a felhőből kell streamelni a tartalmat a beltéri egységekre, azon keresztül pedig a tévékre. A megoldás kifejezetten előnyös azon tévénézők számára, akik nem rendelkeznek okostévével.

A szolgáltató a Google-lel kötött megállapodása alapján a YouTube mellett több szolgáltatást is beemelt a TV Apps platform alá, így elérhető a tévékészülékeken többek közt a Google Maps térképszolgáltatás vagy a Picasa is. A YouTube-alkalmazás a más platformokon (okostévék, játékkonzolok) található YouTube-appokhoz hasonlóan képes PC-vel vagy okostelefonnal szinkronizáltan is működni, melynek köszönhetően a felhasználó példásul az okostelefonon nézett videót egy mozdulattal "átküldheti" a tévére.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 24. 17:12

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.