Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Személyes fiókokhoz is ad analitikát a Twitter

Gálffy Csaba, 2014. augusztus 28. 15:08
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az ellenőrzött (verified) és hirdetési fiókkal rendelkező felhasználókon kívül eddig más nem fért hozzá a Twitter analitikai adataihoz. A cég ezen most változtatott, ma reggeltől mindenki valós időben követheti, hogy üzenetei hány embert érnek el valójában és milyen interakciókat generálnak.

Bejelentette a Twitter Analytics általános elérhetőségét a cég. Az analitikai információkat összegyűjtő dashboard még júliusban indult, első körben azonban csak kiválasztott felhasználók,  illetve a hirdetési szolgáltatásokat használó cégek vehették igénybe. Mostantól azonban mindenki tetszése szerint elemezheti, hogy üzenetei milyen elérést kapnak és milyen interakciókat keltenek.

Grafikonok, mintázatok, elemzések

Az új vezérlőpultból követhetjük, hogy a tweetjeink egyenként hány megjelenést értek el más felhasználók Twitter-klienseiben, hány interakciót (retweetet, csillagozást, választ és átkattintást) kaptak. A tweetenkénti adatok mellett a felület aggregált idősoros adatokat is mutat, így a fiók teljesítményét kontextusba helyezhetjük, látható a növekedés-csökkenés. A dashboardról ugyanakkor hiányzik annak lehetősége, hogy a metrikák szerint az egyes üzeneteket rangsorolni lehessen, így némi munkába (és sok görgetésbe) kerül megtalálni a legsikeresebb tweeteket interakció vagy megjelenés szerint. A most indult szolgáltatás ráadásul a korábbi státuszokra nem is ad analitikát, így a történelmi adatok teljesen hiányoznak, a trendek kirajzolódásához szükség lesz egy kis időre.

Az adatok exportálhatóak is, így tetszés szerinti statisztikai szoftverrel továbbelemezhetjük azokat. Ezekben az adatokban egyébként az engagement-re vonatkozó adatok benne vannak visszamenőlegesen is, az elérésre vonatkozóak azonban hiányoznak. Ebből következtetni lehet arra is, hogy a Twitter szerveroldalon eddig egyáltalán nem követte az egyes üzenetek megjelenítéseit, az interakciókról azonban legalább 2013. október 1-ig rendelkezik információkkal.

Kétélű fegyver lehet

A Twitter lépése nagyon érdekes, a dashboard ugyanis kétélű fegyver lehet. Egyrészt a hatékonysági mintázatok elemzésével finomhangolható az üzenetek gyakorisága, hossza, időzítése, és ehhez végre valósidejű, legitim adatok állnak rendelkezésre, az aktív, tudatos felhasználók emiatt imádni fogják. A funkció nagyon hasznos lehet az olyan cégeknek vagy a Twittert komoly kommunikációs csatornaként (és önbrandingre) használó felhasználóknak is.

Az érem másik oldala, hogy a megjelenésre vonatkozó adatok az esetek elsöprő többségében jóval alacsonyabbak annál, mint amire a mezei felhasználó számít. A Twitter ugyanis nem algoritmus alapján jeleníti meg az üzeneteket, hanem "ahogy jönnek", így egy-egy üzenet pillanatok alatt lepörög és még az aktív követőknek is csak egy töredékét éri el. Ha ehhez hozzávesszük, hogy egy átlagos felhasználót hány inaktív fiók követhet, akkor könnyen kijöhet, hogy még több száz követő esetén is jó arány a tucatnyi megjelenés - ami köszönőviszonyban az eddig mérvadónak tartott követőszámmal.

Az egyelőre nem világos, hogy a megjelenést a Twitter pontosan hogyan számolja, a szövegből azonban arra lehet következtetni, hogy kizárólag a cég saját felületein tudja követni az elérést, egyéb felületeken, külső fejlesztők appjaiban már nem. A pontos szöveg szerint az "impressions" azt mutatja, hogy hányszor látták a felhasználók a tweetet a Twitteren. Ilyen kitétel a válaszok, retweetek és csillagozások esetén nincs, vagyis azokat valószínűleg külső appból is felismeri a rendszer.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.