:

Szerző: Gálffy Csaba

2014. május 26. 15:03

Két év után bezárja zeneszolgáltatását a Samsung

A nemrég elindult Milk Musicra fókuszál a Samsung, a tavaly a Galaxy S4-gyel indult korábbi zenebolt bezár. A stratégiaváltást a Google-Samsung kapcsolat felmelegítése és a gyenge bevétel is indokolhatta.

Lehúzza a rolót a Samsung saját zene- és ekönyv-boltja, jelentette be a gyártó. A felhasználóknak kiküldött levél értelmében a szolgáltatás július elsejétől "nem lesz elérhető", a cég ezért a már megvásárolt zeneszámok letöltését és archiválását, valamint a még fel nem használt voucherek és ajándékkódok beváltását javasolja. A szolgáltatás világszerte leáll majd, az egyetlen kivételt Ausztrália és Dél-Korea jelenti, ahol továbbra is elérhető marad.

Nem ment a Play ellenében?

A zene és a digitális könyvek kiesésével a Samsung boltja, a Hub csak három tartalomtípust kínál majd tovább, ezek az oktatási anyagok, videók és játékok. A cég egyelőre nem nyilatkozik, hogy ezek meddig maradnak a boltban, illetve hogy más irányba bővül-e majd tovább a Hub multimédiás portfóliója. A rendszert a Samsung viszonylag gyorsan leállította, a Samsung Hub ugyanis a Galaxy S3-mal, 2012 májusában indult, elterjedésére így nem sok időt hagyott a gyártó, az S5-re már nem is telepítette elő a cég.

A Samsung eredeti koncepciójában a Hub egy "multimédiás tartalombolt", amely integrált módon kínál mindenféle szórakoztató anyagokat a felhasználóknak. A Samsung-Google viszonyt feszültté válásával az elmúlt évben a gyártó a legtöbb Google-szolgáltatásnak létrehozta a saját fejlesztésű párját, a Hub egyértelműen a Google Play Store ellen indult harcba. A stratégia célja kicsit beleragasztani a felhasználókat a Samsung ökoszisztémájába (a Google/Android helyett), így egyrészt versenyelőnnyé konvertálva a cég piaci dominanciáját, másrészt létrehozni egy menekülőutat egy Android-mentes Samsung irányába.

Samsung Milk Music - a szebb irány.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A zenebolt leállítása egyrészt a stratégia feleslegessé válásának is köszönhető, a két cég között korábban kiéleződő viszony mára újra harmonikussá vált - legalábbis erre utalnak a megújult együttműködésre vonatkozó belsős információk. A döntés másik oka a piaci kudarc lehet, az előtelepített appot valószínűleg nem használták az elvárt számban a vásárlók, a generált bevétel pedig sokat nem tehetett hozzá a cég pénzügyeihez. Persze mindez spekuláció, a Samsung hivatalos indokot a bezárás mögött nem nevezett meg.

Van már másik

A Hub Music bezárásával a Samsung nem vonul ki a tartalomszolgáltatás piacáról, a cég nemrég elindította saját zenestreaming rendszerét, az ingyenes Milk Musicot. Ez a szolgáltatás a Spotify, Rdio, Deezer és hasonló szolgáltatások ellenében indul harcba, egyelőre kizárólag az Egyesült Államokban. A lépés mindenesetre jelzi, hogy a hardvergyártó folyamatosan problémákkal küzd a saját fejlesztésű appok és szolgáltatás terén, ezen a téren egyelőre nem nagyon tudja megkülönböztetni magát a versenytársaktól.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 02:25

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.