Szerző: Gálffy Csaba

2014. május 22. 15:06

Folyamatosan figyeli a hangokat a Facebook

Beszállna a tévés-mozis kommunikációba a Facebook, ehhez a háttérzajokat gyűjti a mobilapp a telefon mikrofonján keresztül. A szolgáltatás még nem is éles, a cég már védekező módban kommunikál.

Szerdán új szolgáltatással bővítette mobilos appját a Facebook, immár a telefon mikrofonját használva passzívan rögzíti és azonosítja a háttérhangokat. A cég bejelentése szerint a rendszer tévéműsorokat, zeneszámokat és mozifilmeket próbál felismerni, és felajánlja, hogy azokat megosszuk státuszüzenetben. A szolgáltatás alapértelmezésben kikapcsolt, de a felhasználónak kérés nélkül felajánlja annak aktiválását. Az új képesség a zenefelismerő Shazamhoz vagy Soundhoundhoz hasonlóan működik, a mikrofon által gyűjtött hangmintát szerveroldalon elemzi és azonosítja, majd az így megszerzett információt (opcionálisan) a státuszüzenet mellé csatolja.

A nagyobb közösségi szolgáltatások között most ádáz csata megy a médiafogyasztási szokások feltérképezésére. A Twitter egy ideje a tévé második kijelzőként pozicionálja magát, olyan szolgáltatásként, ahol például egy sorozat vetítése alatt a felhasználók megbeszélhetik az épp a képernyőn folyó eseményeket, élőben, valós időben. A mikroblogon például minden Game of Thrones epizód amerikai sugárzása alatt folyamatosan érkeznek a nézői reakciók, a csatorna legnagyobb örömére.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Facebook az új szolgáltatással feltehetőleg ezt igyekszik koppintani, a státuszüzenetekhez ugyanis párosítani tudja, hogy épp mit nézünk/hallgatunk, így kommunikációs szálak alakulhatnak ki tévéműsorok, rádióadók, filmek, zenei előadók mentén. Ez a hirdetők és a csatornák számára is fontos, extra elérést jelent a felhasználók felé, másrészt az egyirányú kommunikációt interaktívra cseréli. A szolgáltatással tehát a Facebook is aktívan benevez a második képernyőn futó szoftverek csatájába, nagy kérdés, hogy a bebástyázott pozíciókkal rendelkező Twittert ki lehet-e onnan robbantani?

Nem meggyőző

A Facebook igyekszik eloszlatni az ilyenkor azonnal előbukkanó adatvédelmi problémákat és leszögezi, hogy a hangmintákat nem rögzíti, nem őrzi meg, illetve csak és kizárólag akkor gyűjti, amikor a Facebook app éppen az előtérben fut. Akiket ez sem győz meg, azok egyszerűen lekapcsolhatják vagy kikapcsolva hagyhatják a szolgáltatást.

Nem véletlen, hogy a szolgáltatás el sem indult, a Facebook kommunikációja már gyakorlatilag védekező módban van. A tény, hogy pusztán az app használata elegendő ahhoz, hogy környezetünkről információt gyűjtsön a Facebook, elegendő ahhoz, hogy az elképesztően komplex adatvédelmi beállításokkal magukat már megégető felhasználókat kiverje a víz. Ezen nem segít az sem, hogy a frissítés után felugró ablak két opciót kínál fel: "bekapcsolás" és "most nem" - igazi, "nem, és soha ne is kérdezd meg még egyszer" lehetőség nincs.

A bejelentés szerint a szolgátatást a felhasználók a "következő hetekben" kapják meg, iOS és Android platformon egyaránt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról