:

Szerző: Bodnár Ádám

2014. április 8. 08:53

Folytatódik a HTC lejtmenete

Továbbra sem megy igazán jól a HTC-nek, az androidos okostelefonok piacát egykor toronymagasan vezető tajvani gyártó az első negyedévben ötödével csökkenő bevételről és a vártnál nagyobb veszteségről kellett beszámoljon. A fény viszont már pislákol az alagút végén.

A márciusban véget ért negyedévet 33,12 milliárd tajvani dolláros, vagyis mintegy 1 milliárd dolláros bevétellel zárta a HTC, ez éves szinten 22 százalékos zsugorodást jelent. Ehhez 2 milliárd tajvani dolláros üzemi és 1,88 milliárd tajvani dolláros (62 millió USD) nettó veszteség társult, amely meghaladta a Reuters által megkérdezett elemzők 1,59 milliárdos várakozását. Egy évvel korábban a HTC még 85 millió tajvani dollár profitot tudott kitermelni.

A HTC bevétele több mint két éve folyamatosan esik. A cég elsőként lépett be az androidos okostelefonok piacára és kezdetben a Google stratégiai gyártópartnere volt. Az idő előrehaladtával aztán a legtöbb nagy telefongyártó az Android felé fordult, erős versenyt támasztva a HTC termékeinek, a tajvani vállalat pedig úgy tűnik, nem költött eleget arra, hogy márkáját ismertté tegye, ezért a vevők a HTC-k helyett a boltokban inkább a nagy brandek (pl. Samsung, Sony, LG) telefonjait keresték. Később, ahogy az okostelefon-piacon az eladások Kína felé tolódtak el, előretörtek a helyi márkák (ZTE, Huawei, Lenovo, Xiaomi), a HTC pedig a perifériára csúszott, részesedése pár százalékra olvadt.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A vállalat tavaly nagy lendülettel futott neki a HTC One premierjének, amelytől kimondottan a megváltást várta, a telefont azonban alkatrész-ellátási problémák miatt nem sikerült időben piacra dobni, a tényleges megjelenés pedig rácsúszott a Samsung Galaxy S4 megjelenési idejére, így a One-ra akkor már senki sem figyelt. A vállalat tavaly egy sok százmillió dolláros reklámkampányt indított, hogy ismertebbé tegye a nevét, ehhez nem kisebb nevet nyert meg magának, mint Robert Downey, Jr-t.

Jó jelnek tűnik, hogy a 2014 márciusi árbevétel néhány százalékkal már meghaladta a tavaly márciusit, ami arra enged következtetni, a nemrég bemutatott új One végre megfordíthatja a vállalat szerencséjét. Az új csúcsmodellt március végén mutatta be a vállalat, a készülék pedig pár piacon már meg is vásárolható. Kérdés, hogy az elődhöz képest kisebb-nagyobb finomításokon átesett készülék mennyire tudja meghúzni a HTC eredményeit, amikor az okostelefon-piacon a nagy növekedést már nem az Egyesült Államok és Európa, hanem Ázsia (India, Kína) diktálja, itt pedig leginkább az alsó árkategóriás telefonokat lehet inkább eladni.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 29. 15:50

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.