:

Szerző: Bodnár Ádám

2014. április 8. 08:53

Folytatódik a HTC lejtmenete

Továbbra sem megy igazán jól a HTC-nek, az androidos okostelefonok piacát egykor toronymagasan vezető tajvani gyártó az első negyedévben ötödével csökkenő bevételről és a vártnál nagyobb veszteségről kellett beszámoljon. A fény viszont már pislákol az alagút végén.

A márciusban véget ért negyedévet 33,12 milliárd tajvani dolláros, vagyis mintegy 1 milliárd dolláros bevétellel zárta a HTC, ez éves szinten 22 százalékos zsugorodást jelent. Ehhez 2 milliárd tajvani dolláros üzemi és 1,88 milliárd tajvani dolláros (62 millió USD) nettó veszteség társult, amely meghaladta a Reuters által megkérdezett elemzők 1,59 milliárdos várakozását. Egy évvel korábban a HTC még 85 millió tajvani dollár profitot tudott kitermelni.

A HTC bevétele több mint két éve folyamatosan esik. A cég elsőként lépett be az androidos okostelefonok piacára és kezdetben a Google stratégiai gyártópartnere volt. Az idő előrehaladtával aztán a legtöbb nagy telefongyártó az Android felé fordult, erős versenyt támasztva a HTC termékeinek, a tajvani vállalat pedig úgy tűnik, nem költött eleget arra, hogy márkáját ismertté tegye, ezért a vevők a HTC-k helyett a boltokban inkább a nagy brandek (pl. Samsung, Sony, LG) telefonjait keresték. Később, ahogy az okostelefon-piacon az eladások Kína felé tolódtak el, előretörtek a helyi márkák (ZTE, Huawei, Lenovo, Xiaomi), a HTC pedig a perifériára csúszott, részesedése pár százalékra olvadt.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? Utána képzés, most early bird kedvezménnyel!

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? Utána képzés, most early bird kedvezménnyel!

A vállalat tavaly nagy lendülettel futott neki a HTC One premierjének, amelytől kimondottan a megváltást várta, a telefont azonban alkatrész-ellátási problémák miatt nem sikerült időben piacra dobni, a tényleges megjelenés pedig rácsúszott a Samsung Galaxy S4 megjelenési idejére, így a One-ra akkor már senki sem figyelt. A vállalat tavaly egy sok százmillió dolláros reklámkampányt indított, hogy ismertebbé tegye a nevét, ehhez nem kisebb nevet nyert meg magának, mint Robert Downey, Jr-t.

Jó jelnek tűnik, hogy a 2014 márciusi árbevétel néhány százalékkal már meghaladta a tavaly márciusit, ami arra enged következtetni, a nemrég bemutatott új One végre megfordíthatja a vállalat szerencséjét. Az új csúcsmodellt március végén mutatta be a vállalat, a készülék pedig pár piacon már meg is vásárolható. Kérdés, hogy az elődhöz képest kisebb-nagyobb finomításokon átesett készülék mennyire tudja meghúzni a HTC eredményeit, amikor az okostelefon-piacon a nagy növekedést már nem az Egyesült Államok és Európa, hanem Ázsia (India, Kína) diktálja, itt pedig leginkább az alsó árkategóriás telefonokat lehet inkább eladni.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról