Szerző: Hlács Ferenc

2014. március 14. 11:57

Újragondolja a közösségi finanszírozási irányelveit a PayPal

Frissíti a közösségi finanszírozással kapcsolatos irányelveit az eBay tulajdonában lévő PayPal. A vállalat ezentúl az érintett portálokkal közösen vizsgál meg minden egyes projektet, hogy egyértelművé tegye a felhasználók számára támogatással járó kockázatokat.

A PayPal és a közösségi finanszírozás kapcsolata eddig korántsem volt felhőtlennek mondható, ez azonban most megváltozni látszik, miután az online fizetéssel foglalkozó cég átalakítja a területre vonatkozó irányelveit.

Átláthatóbb projektekre van szükség

A vállalat két fontos változtatást is eszközölt. Először is, a továbbiakban a PayPal közvetlenül kapcsolatba lép a finanszírozást kérő kampányok kezdeményezőivel, még a projekt korai szakaszában, hogy megbizonyosodjon róla, azok mind a kormányzati, mind pedig a cég saját szabályozásának megfelelően járnak el. A második pedig, hogy a fentiekkel párhuzamosan, a közösségi finanszírozó oldalakkal (pl. Indiegogo, Kickstarter) közösen kategorizálják az egyes kezdeményezéseket, annak alapján, hogy azok szigorúan indulótőkét gyűjtenek, vagy már előrendelhetők-e tőlük termékeik.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A hasonló kampányok persze óhatatlanul kockázatot is hordoznak magukban, erre pedig Tom Barel, a PayPal kockázatkezelési igazgatója szerint a támogatókat is figyelmeztetni kell, éppen ezért igyekeznek a továbbiakban egyértelműen megkülönböztetni a finanszírozó projekteket a termékeiket előre értékesítő elképzelésektől. Barel a VentureBeatnek elmondta, amennyiben ez az átláthatóság megvalósul, nem látják többé szükségesnek, hogy beleavatkozzanak a programok menetébe, vagy bármilyen módon korlátozzák azokat.

Nem vásárlók, befeketők

Korábban ugyanis a PayPal számos projekt összegyűjtött adományát fagyasztotta be, attól tartva, hogy ha azok kudarcot vallanak, a támogatók visszaigénylik a pénzüket - amit azonban az adott kezdeményezések ötletgazdái addigra már elköltöttek, így a csalódott felhasználók a PayPaltől várják majd adományaik visszafizetését. Ilyen, nagy port kavaró eset volt a Lab Zero Games számlájának befagyasztása is, amely mintegy 700 ezer dollárt gyűjtött össze Skullgirls című játékához - az összeg zárolása miatt pedig a cég aztán nem tudta időben kifizetni dolgozóit.

A PayPal azt reméli, egy átláthatóbb rendszerben a támogatók megértik, hogy ebben az esetben nem vásárlóként, hanem befektetőként adományoznak a különböző cégeknek, így számolniuk kell a felmerülő kockázatokkal. A vállalat számára várhatóan komoly ráfordítást igényel majd, hogy minden egyes közösségi finanszírozási projektet elemezzen, főleg, hogy a terület csak a PayPalen keresztül zajló fizetések töredékéért felel, de ahogy Barel fogalmazott, a cég a lépéssel az innovációba fektet. A világ második legnagyobb ilyen oldala, az Indiegogo és több száz kisebb platform is az eBay tulajdonában lévő PayPalt használja, noha az első számú közösségi támogató portál, a Kickstarter az Amazon Payments szolgáltatását veszi igénybe.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról