Szerző: Hlács Ferenc

2013. szeptember 04. 11:19:00

Házon belüli Kickstarter az IBM-nél

Az elmúlt egy évben immár negyedik vállalaton belüli Kickstarter-klónját készíti elő az IBM. A közösségi finanszírozási projekttel a cég világszerte innovációra és jobb együttműködésre inspirálja alkalmazottait, és a morálra is pozitív hatással van.

Az IBM lelkesen támogatja közösségi finanszírozás modelljét, amely az elmúlt években a Kickstarterhez és az Indiegogo-hoz hasonló weboldalaknak köszönhetően terjedt el. A cég házon belüli, vagy a “tűzfal mögötti” megoldása abból a szempontból különleges, hogy nem nyilvános, csak a vállalat alkalmazottai vehetnek benne részt.A tavalyi év második felében az IBM Research kísérletet végzett a koncepció kapcsán: a Watson Research Center 500 dolgozójának fejenként száz dollárt adtak, hogy azt kollégáik kezdeményezéseibe fektessék be, amelyek között a 3D nyomtató beszerzésétől egészen a különböző előadások felvételéig és megosztásáig számos javaslat szerepelt. Az alkalmazottak egy cégen belüli közösségi szoftveren követhették az ötleteket, amely - a Kickstarteréhez igen hasonló felületen - tartalmazta azok leírását, a kapcsolódó képeket, valamint az addig összegyűjtött és a célul kitűzött támogatás összegét

Michael Muller, az IBM Research tagja szerint a projekt sikeres volt, az utána következők pedig még jobban teljesítettek, volt olyan is ahol a dolgozók résztvevőnként 2000 dollárból gazdálkodhattak. A Watson Reasearch Center projektjében az alkalmazottak 46%-a vett részt, és a rendelkezésükre álló mintegy 50 ezer dollár felét el is költötték a kezdeményezésekre. Jelen esetben nagyrészt nem a már ismert színes videóbemutatókkal és komoly PR-kampánnyal hirdetett projektekre kell gondolni, hiszen az ötletgazdáknak továbbra is el kellett végezni megszokott munkájukat, ugyanakkor itt is volt példa az okos marketingre, valamint az IBM Research hírlevelében is folyamatosan emlékeztetett a programra.

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról (x) 90 fős előadó lesz a konferencián, segítve az eligazodást, kiemeltük neked a hét kedvencünket.

A későbbi hasonló projektek még sikeresebbnek bizonyultak, a vállalat kaliforniai központjában több tucat javaslat valósult meg, akár 35 ezer dollárból. A program hasznos információkkal szolgált a vállalat számára, például az ahhoz csatlakozó részlegek számát illetően, valamint azt is megmutatta, hogy sokan támogattak olyan kezdeményezéseket is, amelyeket nem ismerőseik indítottak. A résztvevők különösen az személyzeti morált és a vállalati kultúrát előre mozdító lehetőségeket üdvözölték.

Muller szerint a hasonló programok nem helyettesítik a korábban több nagyvállalatnál is alkalmazott rendszert, melyben a dolgozók idejük 20 százalékában saját projektjeikkel foglalkozhatnak - és amely a gazdasági szempontból válságos időszakokban több kárt okozott mint hasznot, de annak egy részét kiválthatják. A közösségi finanszírozás házon belüli formáját  az utóbbi több nagyvállalat is alkalmazni kezdte, a morál növelése és innovatív ötletek inspirálása végett, de Muller úgy véli, az IBM ültette először céges keretbe a Kickstarter modellt.

a címlapról

Hirdetés

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról

2019. november 19. 11:27

Idén 90 fős előadói gárdával készülünk a HWSW mobile! digitális termékfejlesztési konferenciára, de hogy segítsünk az eligazodásban, kiemeltük neked a hét kedvencünket.