Az egész országban akadozott a mobilfizetési rendszer
Szerdán kora délutántól kezdődően akadozni kezdett a mobilos parkolási és autópályadíj-fizetési rendszer az országban - a probléma mindhárom mobilszolgáltató hálózatát érintheti, ha nem jön visszaigazoló SMS a telefonra, érdemes automatában fizetni.
Kora délutánra részlegesen összeomlott, illetve teljesen megbízhatatlanná vált a mobilparkolási rendszer az országban - erről győződhettek meg a különböző városokban mobilparkolási tranzakciót kezdeményező autósok. A rendszer hibás működéséből eredő problémákért elvileg az autós felel, kivéve, ha bizonyítja, hogy megérkezett a telefonjára a parkolási tranzakciót visszaigazoló SMS. A tranzakció sikertelenségéről elméletileg szintén SMS-ben érkezik tájékoztató a rendszertől. Az Állami Autópályakezelő tájékoztatása szerint az SMS-ben történő autópályadíj-fizetés sem működik.
Jelen esetben ez az üzenet nem érkezik meg a tranzakciók jelentős részében, vagyis a parkolási folyamat nem indul el, a parkolási társaság pedig végeredményben nem kap értesítést arról, hogy az autós befizette-e a parkolási díjat. A Telenor Facebook-oldalán arra hívja fel a figyelmet, hogy parkolási tranzakció indításakor minden esetben érdemes meggyőződni a visszaigazolásról, ha az nem érkezik meg pár másodpercen belül, az automatánál kell jegyet vásárolni az érvényes parkolási engedélyhez.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
Bár a hiba információink szerint mindhárom mobilszolgáltató ügyfeleit érinti (bár vélhetően nem egyformán, a Vodafone például azt jelezte megkeresésünkre, hogy csak pár percig tartott a leállás szerdán, a Telekomnál pedig azt közölték, hogy a probléma elhárult a cikk megjelenésének időpontjára), a Telenor számára különösen kellemetlen az affér, mivel a szolgáltatónál múlt pénteken egy hajnali rendszerfrissítést követően szintén akadozott a mobilparkolás szolgáltatás, ám ez a probléma a mostanival ellentétben a szolgáltató oldalán állt fenn. A múlt pénteki panaszosok szerint a rendszer ugyan levonta a számláról a parkolási díjat, de visszaigazoló SMS-t már nem küldött.
A mobilparkolási rendszerrel kapcsolatos üzemhiba, illetve bármilyen bizonytalanság nem csak az autósok számára jelenthet komoly fejfájást, hiszen egy ilyen probléma alapjaiban rendítheti meg a bizalmat az évek óta egyre népszerűbb rendszerben. Szeptemberben egyébként a tervek szerint ennek a szolgáltatásnak, miként az SMS-ben történő autópályadíj-vásárlásnak az üzemeltetését is egy állami cég, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. veszi majd át.
A mobiltelefonokon, SMS-ben kezdeményezhető mobilparkolás szolgáltatás Budapest mellett jelenleg az ország 25 nagyvárosában érhető el. A parkolási rendszert az Első Mobilfizetés Elszámoló Zrt. üzemelteti.