Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Az egész országban akadozott a mobilfizetési rendszer

Koi Tamás, 2013. augusztus 14. 16:56
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Szerdán kora délutántól kezdődően akadozni kezdett a mobilos parkolási és autópályadíj-fizetési rendszer az országban - a probléma mindhárom mobilszolgáltató hálózatát érintheti, ha nem jön visszaigazoló SMS a telefonra, érdemes automatában fizetni.

hirdetés

Kora délutánra részlegesen összeomlott, illetve teljesen megbízhatatlanná vált a mobilparkolási rendszer az országban - erről győződhettek meg a különböző városokban mobilparkolási tranzakciót kezdeményező autósok. A rendszer hibás működéséből eredő problémákért elvileg az autós felel, kivéve, ha bizonyítja, hogy megérkezett a telefonjára a parkolási tranzakciót visszaigazoló SMS. A tranzakció sikertelenségéről elméletileg szintén SMS-ben érkezik tájékoztató a rendszertől. Az Állami Autópályakezelő tájékoztatása szerint az SMS-ben történő autópályadíj-fizetés sem működik.

Jelen esetben ez az üzenet nem érkezik meg a tranzakciók jelentős részében, vagyis a parkolási folyamat nem indul el, a parkolási társaság pedig végeredményben nem kap értesítést arról, hogy az autós befizette-e a parkolási díjat. A Telenor Facebook-oldalán arra hívja fel a figyelmet, hogy parkolási tranzakció indításakor minden esetben érdemes meggyőződni a visszaigazolásról, ha az nem érkezik meg pár másodpercen belül, az automatánál kell jegyet vásárolni az érvényes parkolási engedélyhez.

Bár a hiba információink szerint mindhárom mobilszolgáltató ügyfeleit érinti (bár vélhetően nem egyformán, a Vodafone például azt jelezte megkeresésünkre, hogy csak pár percig tartott a leállás szerdán, a Telekomnál pedig azt közölték, hogy a probléma elhárult a cikk megjelenésének időpontjára), a Telenor számára különösen kellemetlen az affér, mivel a szolgáltatónál múlt pénteken egy hajnali rendszerfrissítést követően szintén akadozott a mobilparkolás szolgáltatás, ám ez a probléma a mostanival ellentétben a szolgáltató oldalán állt fenn. A múlt pénteki panaszosok szerint a rendszer ugyan levonta a számláról a parkolási díjat, de visszaigazoló SMS-t már nem küldött.

A mobilparkolási rendszerrel kapcsolatos üzemhiba, illetve bármilyen bizonytalanság nem csak az autósok számára jelenthet komoly fejfájást, hiszen egy ilyen probléma alapjaiban rendítheti meg a bizalmat az évek óta egyre népszerűbb rendszerben. Szeptemberben egyébként a tervek szerint ennek a szolgáltatásnak, miként az SMS-ben történő autópályadíj-vásárlásnak az üzemeltetését is egy állami cég, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. veszi majd át.

A mobiltelefonokon, SMS-ben kezdeményezhető mobilparkolás szolgáltatás Budapest mellett jelenleg az ország 25 nagyvárosában érhető el. A parkolási rendszert az Első Mobilfizetés Elszámoló Zrt. üzemelteti.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.