Szerző: Koi Tamás

2013. június 12. 13:34

A tévéző háztartások fele nem fizet a szolgáltatásért

A fizetős tévészolgáltatásokat használó háztartások száma öt év múlva világszerte elérheti az egymilliárdot, áll egy friss, a tévépiac globális mozgásait feltérképező tanulmányban. Ma csaknem kétszer ennyi háztartás néz valamilyen technológiával adást, vagyis a nézők fele ingyen éri el a tévés tartalmakat.

Öt év múlva átlépi az egymilliárdos határt a fizetős tévészolgáltatásokat igénybe vevő háztartások száma, derül ki egy friss felmérésből, mely a digitálistévé-penetráció globális térhódítását térképezi fel ötéves távlatban. A prognózis szerint a növekedés motorját itt is az ázsiai régió jelenti majd elsősorban, azon belül is leginkább a legdinamikusabb piaci növekedést felmutató Kína, ahol 2018-ra várhatóan 310 millió háztartásban vesznek majd igénybe valamilyen fizetős tévészolgáltatást (kábeltévét, IPTV-t, műholdas szolgáltatást stb.).

A 97 országra kiterjedően végzett kutatás és prognózis alapján 2012 végén világszerte 772 millió háztartásban vettek igénybe pénzért tévészolgáltatást, ez a szám idén várhatóan eléri majd a 814 milliót - áll a prognózisban. A tévés háztartásokon belül a világszintű pay tv penetráció tavaly 53,6 százalékos volt, 2018-ig pedig fokozatosan nő, meghaladva a 63 százalékot. Mindez azt jelenti, hogy jelenleg a tévénéző háztartások csaknem fele nem fizet az adásért, azaz ingyenesen fogható földi sugárzású, netán műholdas műsorokat néz.

Ilyen egy rendkívül kompakt és rugalmas ipari PC (x)

Új ultra kompakt taggal bővült a Beckhoff ipari PC-kből álló termékcsaládja.

Ilyen egy rendkívül kompakt és rugalmas ipari PC (x) Új ultra kompakt taggal bővült a Beckhoff ipari PC-kből álló termékcsaládja.

A kutatás szerint ötéves távlatban a három legnagyobb pay tv-s nemzet sorrendben Kína, India és az Egyesült Államok lehet, rendre 313, 158 és 107 millió tévés előfizetéssel - vagyis ez a három ország teszi ki a globális fizetőstévé-piac csaknem kétharmadát. A fizetős tévészolgáltatásokat tekintve a legnagyobb, csaknem 100 százalékos penetráció ugyanakkor az egyik leggazdagabb európai országhoz, Hollandiához köthető a kutatás szerint.

A felmérés egy nem túl meglepő trendre is ráirányítja a figyelmet, miszerint mind a fizetős, mind az ingyenes tévészolgáltatások körében a digitális technológiák folyamatos térhódítása zajlik, értelemszerűen az analóg vételi módok kárára. Ma világszinten nagyjából 790 millió háztartás tévézik digitálisan (akár fizetős, akár ingyenes szolgáltatással), míg 2018-ra ez a szám megközelítheti az 1,5 milliárdot. Az analóg tévés háztartások száma eközben a jelenlegi mintegy 650 millióról 127 millióra csökkenhet öt év múlva, köszönhetően többek közt az analóg földfelszíni tévésugárzás digitalizációjának, valamint a műholdas és kábeles hálózatok modernizációjának.

A nyári leállás után, október 5-én és 7-én az Amazon felhőszolgáltatása és a microservicek témája köré épülő meetupokkal indul újra a HWSW free! meetup-sorozat.

a címlapról