Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A tévéző háztartások fele nem fizet a szolgáltatásért

Koi Tamás, 2013. június 12. 13:34
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A fizetős tévészolgáltatásokat használó háztartások száma öt év múlva világszerte elérheti az egymilliárdot, áll egy friss, a tévépiac globális mozgásait feltérképező tanulmányban. Ma csaknem kétszer ennyi háztartás néz valamilyen technológiával adást, vagyis a nézők fele ingyen éri el a tévés tartalmakat.

Öt év múlva átlépi az egymilliárdos határt a fizetős tévészolgáltatásokat igénybe vevő háztartások száma, derül ki egy friss felmérésből, mely a digitálistévé-penetráció globális térhódítását térképezi fel ötéves távlatban. A prognózis szerint a növekedés motorját itt is az ázsiai régió jelenti majd elsősorban, azon belül is leginkább a legdinamikusabb piaci növekedést felmutató Kína, ahol 2018-ra várhatóan 310 millió háztartásban vesznek majd igénybe valamilyen fizetős tévészolgáltatást (kábeltévét, IPTV-t, műholdas szolgáltatást stb.).

A 97 országra kiterjedően végzett kutatás és prognózis alapján 2012 végén világszerte 772 millió háztartásban vettek igénybe pénzért tévészolgáltatást, ez a szám idén várhatóan eléri majd a 814 milliót - áll a prognózisban. A tévés háztartásokon belül a világszintű pay tv penetráció tavaly 53,6 százalékos volt, 2018-ig pedig fokozatosan nő, meghaladva a 63 százalékot. Mindez azt jelenti, hogy jelenleg a tévénéző háztartások csaknem fele nem fizet az adásért, azaz ingyenesen fogható földi sugárzású, netán műholdas műsorokat néz.

A kutatás szerint ötéves távlatban a három legnagyobb pay tv-s nemzet sorrendben Kína, India és az Egyesült Államok lehet, rendre 313, 158 és 107 millió tévés előfizetéssel - vagyis ez a három ország teszi ki a globális fizetőstévé-piac csaknem kétharmadát. A fizetős tévészolgáltatásokat tekintve a legnagyobb, csaknem 100 százalékos penetráció ugyanakkor az egyik leggazdagabb európai országhoz, Hollandiához köthető a kutatás szerint.

A felmérés egy nem túl meglepő trendre is ráirányítja a figyelmet, miszerint mind a fizetős, mind az ingyenes tévészolgáltatások körében a digitális technológiák folyamatos térhódítása zajlik, értelemszerűen az analóg vételi módok kárára. Ma világszinten nagyjából 790 millió háztartás tévézik digitálisan (akár fizetős, akár ingyenes szolgáltatással), míg 2018-ra ez a szám megközelítheti az 1,5 milliárdot. Az analóg tévés háztartások száma eközben a jelenlegi mintegy 650 millióról 127 millióra csökkenhet öt év múlva, köszönhetően többek közt az analóg földfelszíni tévésugárzás digitalizációjának, valamint a műholdas és kábeles hálózatok modernizációjának.

Június 4-én alapoktól induló, 30 órás online Java back-end fejlesztői, június 5-én pedig Microsoft Azure képzést indít a HWSW!