Szerző: Koi Tamás

2013. április 9. 10:21

Egy hét múlva indul a Telekom megaprojektje

Egy hét múlva megkezdődik a Magyar Telekom idei legnagyobb IT-projektje, az évek óta fejlesztés alatt álló új ügyfélkezelési és számlázási rendszer bevezetése. A vállalat az átállás idejére bizonyos ügyintézési formákat szüneteltetni fog.

Az előzetes nyilatkozatoknak megfelelően a Magyar Telekom áprilisban megkezdi az új, integrált ügyfélkezelő- és számlázási rendszerének fokozatos bevezetését, a cég ezzel egy hosszú évek óta húzódó fejlesztési és tesztelési folyamat végére tesz pontot. Az átállás idején ugyan kisebb-nagyobb fennakadásokra lehet számítani, idén októbertől azonban már az összes vezetékes ügyfelet, jövőre pedig a mobilos előfizetőket is az új rendszer szolgálja majd ki.

Az előfizetők számára a gyorsabbá és egyszerűbbé váló ügyintézésen túl az egyik legkézenfekvőbb előny az lesz, hogy a folyamat lezárása után csak egy számlát kapnak a szolgáltatótól, melyen az  igénybe vett vezetékes internet, tévé, telefon, mobiltelefon díja szerepelni fog. Az új rendszerrel megújul a Telekom összes online ügyintézési felülete (My T-Home, My T-Mobile, Távszámla) is. A vállalat a rendszertől egyben a számlapanaszok számának a csökkenését és az üzemeltetéssel kapcsolatos költségek lefaragását is reméli.

A szolgáltató sajtóközleménye szerint méretét és komplexitását tekintve a telekommunikációs iparágban Európa-szerte is egyedülálló új generációs rendszer fejlesztésére és bevezetésére a Telekom eddigi legnagyobb informatikai és üzleti transzformációs projektjének eredményeként kerül sor, amelyet 2010-ben indított a vállalat. A közel 80 vállalati rendszert érintő projektet a cég több mint 300 fős szakértői csapata vezető rendszerintegrátorokkal és közel 70 beszállító céggel szoros együttműködéseben valósítja meg. A beszállítók mintegy kétharmada hazai kis- és középvállalat. A projekt méreteit jellemzi, hogy a tervezési dokumentáció több mint 70 ezer oldalt tett ki, és eddig több mint 10 ezer tesztelést végeztek a megvalósításán dolgozó szakemberek.

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A vezetékes ügyfelek migrálásának első fázisa jövő héten, április 17-től 21-ig tart majd, ez idő alatt egyes ügyintézési lehetőségek nem, vagy csak részben lesznek elérhetők, 20-án pedig az összes T-Pont zárva tart majd. A Népszabadságban ma megjelent közlemény szerint az átállás ideje alatt nem működik majd a vezetékes szolgáltatások esetében a megrendelés, csomag- és szerződésmódosítás, az üzletekben történő számlabefizetés, nem működnek az online ügyintézési felületek (My T-Home, My T-Mobile), a telefonos ügyfélszolgálat önkiszolgáló lehetőségei, illetve a mobiltelefonos számhordozás sem lesz elérhető ebben az időszakban.

A Telekom a jövő héten zajló migrációs fázis után idén még két hasonló, nagyszabású adatmozgatást végez majd, egyet júliusban, egyet pedig októberben. A cég közleménye szerint a szolgáltatások mindvégig zavartalanul igénybe vehetők lesznek, emellett az átállás nem érinti a hibaelhárítási folyamatokat sem.

A legnagyobb hazai IT kutatás adatfelvétele elindult, idén már AI kérdéssorral. Kérjük, szánj pár percet rá, ez közös érdekünk, hiszen enélkül nehéz meghozni technológiai vagy karrier döntéseket! A válaszadás anonim, illetve elérhetőek a korábbi évek eredményei is.

a címlapról

PEBBLE

2

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.