:

Szerző: Koi Tamás

2012. július 24. 14:00

Exkluzivitásban lelne kiutat a Nokia

Új marketing- és kereskedelmi stratégia bevezetésével próbálná fellendíteni az újabb, Windows Phone 8-alapú készülékek iránti keresletet a Nokia. A cég lapértesülések szerint exkluzív értékesítési jogot adna bizonyos szolgáltatóknak - az iPhone esetében ez már egyszer bevált.

Egyre erősebb a Nokián belül azoknak a tábora, akik úgy gondolják, hogy az újabb, Windows Phone 8-alapú okostelefonok bevezetésekor a cégnek megújult, az eddigi hagyományokkal több szempontból szakító marketing- és kereskedelmi stratégiát kéne követnie. Az új stratégia kulcseleme az lenne, hogy a gyártó Európában is egyes operátoroknak kizárólagos jogot adna a készülékek, vagy legalábbis a csúcskategóriás modellek értékesítésére.

Mindenki jól járhat

Az exkluzív megállapodások mind az operátor, mind a gyártó számára szolgálhatnak előnyökkel, ugyanakkor az efféle próbálkozások bizonyos veszélyeket is rejthetnek magukban. Az egyik legkézenfekvőbb előny, hogy a marketingtámogatás kevesebb szereplő között oszlik meg, így bár kevesebb értékesítési ponton is árulják a telefonokat, ott ugyanakkor jóval hangsúlyosabb jelenlétet kaphatnak. Az operátor számára pedig kitűnő megkülönböztető erő lehet egy drága, keresett készülékre kötött exkluzív értékesítési szerződés.

Ezt a marketingstratégiát az Apple alkalmazta először világszerte sikerrel, az iPhone-hoz a legtöbb országban ugyanis eleinte szinte kizárólag egyetlen mobilszolgáltatónál lehetett csak hozzájutni. Később a cég feloldotta ezt a korlátozást, bár az értékesítési folyamatba újonnan csatlakozó operátorok számára nem sok babér termett, hiszen a pár év exkluzivitás ideje alatt a előnyben részesített versenytársak szinte minden iPhone-rajongót magukhoz kötöttek.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A Nokia eddig többnyire a teljes piacon igyekezett teríteni termékeit, egyedül az Egyesült Államokban vállalt fel hasonló exkluzív megállapodásokat. A kurrens Windows Phone sorozat legdrágább tagja, a Lumia 900 például máig kizárólag az AT&T-nél kapható - emlékezetes, hogy a telefon húsvét vasárnap jelent meg a tengerentúlon, a szolgáltató és a Nokia közösen dollár százmilliós nagyságrendű marketingbüdzsével támogatta a készülék debütálását.

Amerikában már kipróbálták

A gyártónál a kiszivárgott információk szerint a visszafogott forgalom ellenére elégedettek az AT&T-vel kötött megállapodással: A Lumia 900-ból a megjelenése óta becslések szerint összesen nem adtak el félmilliót, az AT&T nemrég a fogyasztói ár megfelezésével próbálta fellendíteni az eladásokat.

A pletykák szerint egyébként az ősszel várható iPhone 5 megjelenése az Apple esetében is hozhat változásokat a cupertinói cég stratégiájában. Így a gyártó állítólag arra készül, hogy az újdonságot ismét kevesebb szolgáltatópartneren keresztül értékesíti majd, míg a régebbi, kisebb tudású modellek továbbra is széles körben elérhetők maradnak a tömegpiac számára.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 04:37

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.