Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Jön az Oracle publikus felhője, de nem tudni még, mikor

Bodnár Ádám, 2012. június 07. 09:54
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az Oracle szerdán egy nagyszabású esemény keretében vázolta fel cloudstratégiáját. A vállalat azonban elég kevés konkrétummal szolgált, a Larry Ellison által elmondottak zöme a tavaly őszi OpenWorld konferencián is elhangzott már.

Oracle Cloud

A tegnapi bejelentésen az Oracle vezére részletesen ismertette, milyen szolgáltatásokat kínál az Oracle Public Cloud, amelynek nevéből tavaly ősz óta eltűnt a Public, így mostantól csak Oracle Cloud néven hivatkoznak rá. "Ez már régóta esedékes volt" - mondta a vállalat főhadiszállásán  több száz fős közönség előtt rendezett eseményen Ellison. "Majdnem hét évvel ezelőtt döntöttünk úgy, hogy az összes alkalmazásunkat átalakítjuk a cloud igényei szerint. [...] Hét évnyi munka, több ezer ember, több milliárd dollár, ennyi kellett hogy on-premise alkalmazások szállítójából cloudalkalmazás-szállítóvá váljunk."

És a SPARC?

Az Oracle cloudszolgáltatása nem meglepő módon Exadata és Exalogic integrált rendszereken alapul, amelyek a vállalat szerint a legnagyobb teljesítményű gépek jelenleg adatbázisokhoz és Java alkalmazások alá - a cég meglepő módon azonban teljesen hanyagolja a SPARC rendszereket a saját felhőjében.

Az Oracle felhőjéből igénybe vehető Oracle Database-en alapuló adatbázis-szolgáltatás, WebLogic-alapú szoftverfuttatási platform, illetve web platform PHP-ban, Rubyban vagy Pythonban készült webalkalmazásokhoz. A vállalat ígér fejlesztői eszközöket közös munkához, mobilos alkalmazások készítéséhez, valamint egy dokumentumalapú csoportmunka-támogató rendszert is. Ahogy az az őszi OpenWorldön is elhangzott, az Oracle a Fusion alkalmazásait is elérhetővé fogja tenni saját felhőjében, hogy az ügyfelek szolgáltatásként vehessék igénybe azokat. A kínált megoldások között lesz ERP, értékesítéstámogatási, HCM (human capital management) és CRM, hangzott el tegnap. Az Oracle indított egy saját vállalati közösségi szolgáltatást is Oracle Social Network néven, amely a SalesForce.com-féle Chatter ellenfele kíván lenni.

Az Oracle több mint 100 különféle alkalmazást kíván elérhetővé tenni saját cloudjában, mondta el Ellison, aki előadása során nem felejtette el többször is becsmérelni a cég versenytársait - szokás szerint az SAP kapta a legtöbbet, de a felhős üzleti alkalmazásokban utazó, megoldásainak egy részét amúgy Oracle technológiára építő SalesForce.comot sem kímélte a vezér. Az Oracle által korábban felvásárolt PeopleSoft alapítójának, David Duffieldnek az új cégére, a Workdayre is tett néhány kellemetlen megjegyzést Ellison. "Olyan alapvető architekturális döntéseket hoztak, amik egyszerűen hibásak" - mondta. A sok csipkelődés közepette azonban elfelejtette közölni a lényegi információkat: mikor indul el élesben az Oracle Cloud és mennyibe fog kerülni - a szolgáltatás ingyenesen használható próbaverzióban érhető el, és Ellison szerint világszerte máris 10 ezer cég teszteli.

Az Oracle Cloud érdekes frissítési modellt alkalmaz. A vállalat nem engedheti meg magának, hogy az összes szoftverét örökké támogassa, ugyanakkor nem kényszerítheti rá az ügyfeleit sem a migrációra. A cég ezért egy kompromisszumos megoldást választott, az Oracle Cloudon mindig két szoftververzió lesz támogatott, az aktuálisan legújabb és az eggyel régebbi. Az ügyfélnek egy új verzió megjelenését követően egy éve van átállni. "Te döntöd el, hogy mikor akarsz a következő verzióra frissíteni. Nem döntjük el helyetted" - mondta Ellison.

Platinum Services: 5 perces válaszidő

Kiderült az eseményen az is, hogy az Oracle a jövőben hogyan képzeli el a legmagasabb szintű terméktámogatást. A Platinum Services, amely kezdetben Exadata, Exalogic, SPARC Supercluster integrált rendszerekhez, valamint az Oracle Cloudhoz lesz elérhető, 5 perces (!) válaszidőt, 15 perces helyreállítási vagy eszkalációs időt ígér, ha pedig az adott terméket tervező csapat nem tudja ennyi időn belül elhárítani a problémát, 30 percen belül megkezdődik az ügyféllel közös debuggolás. Ehhez a szintű támogatáshoz az is kell, hogy az ügyfél rendszereire feltelepítsen egy agentet, amely folyamatosan ellátja diagnosztikai adatokkal az Oracle támogatási csapatát, így a mérnökök pontosan tisztában vannak a környezettel.

A Platinum Serviceshez 24/7 órás távoli monitoring szolgáltatás is tartozik, valamint negyedévente érkeznek a patchek a rendszerekre, amelyeket az Oracle szakemberei telepítenek távolról, az ügyfél által megadott időben. A vállalat szerint a Platinum Services egyfajta átmenetet képez a hagyományos értelemben vett terméktámogatás és egy menedzselt szolgáltatás között. A jó hír, hogy a Platinum csomagért egyáltalán nem számít fel külön díjat az Oracle, a rossz hír, hogy a kiemelt szintű szolgáltatás csak Premier Support szerződéssel rendelkező, kiválasztott ügyfelek számára érhető el.

A HUP és a HWSW jövő héten konferenciát tart a felhő gyakorlati használhatóságáról. Az esemény programja itt olvasható, jelentkezni itt lehet.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.