Szerző: Gálffy Csaba

2012. május 25. 14:57

Darabokra esik a mobilos Facebook app

Funkcionális egységekre darabolja fel mobilalkalmazását a Facebook. A kamera alkalmazás a következő szilánk, ez lett volna az igazi Instagram-ellenfél.

Dedikált fotós alkalmazást készít a Facebook, az egyszerűen csak Facebook Camera névre keresztelt app nevéhez híven elsősorban fotókészítésre és -feltöltésre használható, de szűrők és különböző effektek is elérhetőek benne. Az alkalmazás egyelőre csak iPhone-ra érhető el, feltételezések szerint az androidos kliens is készülőben van.

A dedikált fotós alkalmazás fejlesztése a "nagy" Facebook-apptól függetlenül folyt a közösségi oldal szerint, a cél a fotók készítésének és megosztásának felgyorsítása volt, hozadékként pedig jóval nagyobb felbontású képek feltöltése is lehetségessé vált. Az alkalmazásból könnyebb a csoportos feltöltés is, így egy albumnyi képet egyszerűbben össze lehet válogatni és megosztani, mint  korábban A felhasználók a fotókon be is jelölhetőek, az elkészített képekre pedig mintegy 15 különböző szűrőt is alkalmazhatunk. A Facebook Camera a megosztás mellett természetesen a fotók megjelenítésére is alkalmas, mind saját, mind más felhasználók fotói között böngészhetünk (megfelelő jogosultság birtokában).

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Facebook Camera egyértelműen a közösségi szolgáltatás válasza a dedikált kameraalkalmazások sikerére. Az Instagram, a picplz, Hipstamatic, Paper Camera, FxCamera mind komoly felhasználói bázist gyűjtött, közös tulajdonságuk, hogy szűrők és effektek széles választékával rendelkeznek, az elkészült fotókat pedig változatos közösségi platformokon lehet közzétenni. Az Instagram és a picplz ennél is tovább ment, ezek a szolgáltatások valódi közösségi fotómegosztóvá váltak és azzal fenyegették a Facebookot, hogy a fotómegosztás de facto szabványából csupán egyik olyan hellyé válik, ahol a kliensekkel készített képek elérhetőek. A Facebook reakciója ismeretes, egymilliárd dollárért felvásárolta az Instagramot. A Facebook Camera megjelenése azonban arra utal, hogy a problémát saját oldalon, saját alkalmazással is kezelni kívánja.

A Yahoo! megjárta

A Facebook úgy tűnik, tanul a Yahoo! és mások által elszenvedett mobilpiaci kudarcokból. A Gizmodo hosszú, de kiválóan megírt cikkéből ugyanis kiderül, hogy a Flickr képmegosztó közösség lassú elsorvadásában például a Flickr mobilalkalmazás hosszas szenvedése is szerepet játszott. A Yahoo! ugyanis monolitikus, minden a márka alá tartozó szolgáltatást egyben kínáló alkalmazást tervezett, amelynek fejlesztése csigalassúsággal haladt. A Flickr-csapat 2006 óta szeretett volna saját, natív mobilalkalmazást, a Yahoo Connected Life csoportja azonban újra és újra leállította ilyen irányú törekvéseiket.

A Google ezzel szemben az első perctől külön kliensalkalmazást biztosított minden online szolgáltatásához - a Maps, a Gmail vagy a Reader sosem osztozott közös szoftveren. A Google esetében ez természetes döntésnek is számít, a szolgáltatások között a weben is gyenge összefonódások vannak, a Google+ megjelenésével pontosan ezen szeretnének változtatni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról