Darabokra esik a mobilos Facebook app
Funkcionális egységekre darabolja fel mobilalkalmazását a Facebook. A kamera alkalmazás a következő szilánk, ez lett volna az igazi Instagram-ellenfél.
Dedikált fotós alkalmazást készít a Facebook, az egyszerűen csak Facebook Camera névre keresztelt app nevéhez híven elsősorban fotókészítésre és -feltöltésre használható, de szűrők és különböző effektek is elérhetőek benne. Az alkalmazás egyelőre csak iPhone-ra érhető el, feltételezések szerint az androidos kliens is készülőben van.
A dedikált fotós alkalmazás fejlesztése a "nagy" Facebook-apptól függetlenül folyt a közösségi oldal szerint, a cél a fotók készítésének és megosztásának felgyorsítása volt, hozadékként pedig jóval nagyobb felbontású képek feltöltése is lehetségessé vált. Az alkalmazásból könnyebb a csoportos feltöltés is, így egy albumnyi képet egyszerűbben össze lehet válogatni és megosztani, mint korábban A felhasználók a fotókon be is jelölhetőek, az elkészített képekre pedig mintegy 15 különböző szűrőt is alkalmazhatunk. A Facebook Camera a megosztás mellett természetesen a fotók megjelenítésére is alkalmas, mind saját, mind más felhasználók fotói között böngészhetünk (megfelelő jogosultság birtokában).
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A Facebook Camera egyértelműen a közösségi szolgáltatás válasza a dedikált kameraalkalmazások sikerére. Az Instagram, a picplz, Hipstamatic, Paper Camera, FxCamera mind komoly felhasználói bázist gyűjtött, közös tulajdonságuk, hogy szűrők és effektek széles választékával rendelkeznek, az elkészült fotókat pedig változatos közösségi platformokon lehet közzétenni. Az Instagram és a picplz ennél is tovább ment, ezek a szolgáltatások valódi közösségi fotómegosztóvá váltak és azzal fenyegették a Facebookot, hogy a fotómegosztás de facto szabványából csupán egyik olyan hellyé válik, ahol a kliensekkel készített képek elérhetőek. A Facebook reakciója ismeretes, egymilliárd dollárért felvásárolta az Instagramot. A Facebook Camera megjelenése azonban arra utal, hogy a problémát saját oldalon, saját alkalmazással is kezelni kívánja.
A Yahoo! megjárta
A Facebook úgy tűnik, tanul a Yahoo! és mások által elszenvedett mobilpiaci kudarcokból. A Gizmodo hosszú, de kiválóan megírt cikkéből ugyanis kiderül, hogy a Flickr képmegosztó közösség lassú elsorvadásában például a Flickr mobilalkalmazás hosszas szenvedése is szerepet játszott. A Yahoo! ugyanis monolitikus, minden a márka alá tartozó szolgáltatást egyben kínáló alkalmazást tervezett, amelynek fejlesztése csigalassúsággal haladt. A Flickr-csapat 2006 óta szeretett volna saját, natív mobilalkalmazást, a Yahoo Connected Life csoportja azonban újra és újra leállította ilyen irányú törekvéseiket.
A Google ezzel szemben az első perctől külön kliensalkalmazást biztosított minden online szolgáltatásához - a Maps, a Gmail vagy a Reader sosem osztozott közös szoftveren. A Google esetében ez természetes döntésnek is számít, a szolgáltatások között a weben is gyenge összefonódások vannak, a Google+ megjelenésével pontosan ezen szeretnének változtatni.