Szerző: Bodnár Ádám

2012. február 20. 10:22

Kétharmadával nőtt a magyar okostelefon-piac

A tavalyi negyedik negyedévben Magyarországon értékesített mobilok közel fele okostelefon volt, derül ki az IDC statisztikáiból. Három hónap alatt majdnem annyi okostelefon fogyott hazánkban mint 2010-ben összesen.

Több mint 400 ezer okostelefon egy negyedév alatt

Az ünnepi szezonban szokás szerint erős volt a kereslet a mobilok iránt, három hónap alatt több mint 927 ezer készülék fogyott itthon, ez éves szinten több mint 6 százalékos növekedést jelent mindössze - tudta meg a HWSW az IDC piackutató cégtől. A kereslet erőteljesen eltolódott az okostelefonok felé, 2011 negyedik negyedévében a teljes mobilpiacnak 44 százalékát tették ki, vagyis több mint 407 ezer ilyen készüléket adtak el. Egy évvel korábban 250 ezer felett volt az értékesített okostelefonok száma Magyarországon, vagyis a piac éves szinten mintegy 60 százalékot növekedett. 2010-ben összesen félmillió okostelefont adtak el itthon.

A piaci bővülés több okra vezethető vissza. Az okostelefonok egyre olcsóbbak, ma már 30 ezer forint alatt lehet belépő szintű érintőképernyős, androidos modelleket vásárolni, a szolgáltatói kínálatból így egyre inkább kiszorulnak a "feature phone"-ok. Az operátorok ráadásul az adatcsomagok mellé jelentős kedvezménnyel kínálják az okostelefonokat, amelyek megvásárlásakor részletfizetési konstrukciót is igénybe lehet venni, így ezek a mobilok ma már gyakorlatilag mindenki számára elérhetők és akár a csúcskategóriás, listaáron 150 ezer forintos modellek is elhozhatók kezdőbefizetés nélkül a szokásos 2 éves hűségnyilatkozat aláírása mellett.

Világszinten 55 százalékkal bővült az okostelefon-piac a negyedik negyedévben, jelentette korábban az IDC, vagyis a magyar piac bővülése enyhén felülmúlta a globálist, ami nem csoda, hiszen hazánk a legfejlettebb mobilpiacok közé tartozik. Az elemzőcég szerint 157,8 millió okostelefon fogyott 2011 utolsó három hónapjában, míg 2010 végén 102 millió darabot adtak el. A világpiacon minden harmadik eladott mobil volt okostelefon, állítja az IDC, amely megjegyzi, hogy a szakma figyelmét elsősorban a csúcskategóriás mobilok ragadják meg, mint amilyen az iPhone 4S vagy a Samsung Galaxy Nexus, de az eladások javát a 250 dollárnál olcsóbb modellek adják - jobbára ezeknek köszönheti világsikerét az Android.

A Samsung negyedéve volt

Nemzetközi szinten az Apple lett a legnagyobb okostelefon-gyártó a negyedik negyedévben 37 millió készülék eladásával. Ez annak köszönhető, hogy az iPhone 4S bemutatása épp az ünnepi időszakra esett, az első negyedévre feltehetően lecseng ez a láz és a vállalat a második helyre esik vissza, a Samsung mögé. 36 millió készüléket értékesített az ünnepi szezonban a Samsung, amivel a legnagyobb növekedést érte el, közel háromszorosára növelte eladásait éves szinten és a második helyet csípte meg a kivételesen erős negyedévet produkáló Apple mögött. A harmadik legnagyobb okostelefon-gyártó a Nokia volt, amelynek eladásai 30 százalékkal 19,6 millió darabra estek vissza.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A negyedik helyet a Research In Motion csípte meg, a nagy gyártók közül a Nokián kívül a kanadaiak produkáltak még "negatív növekedést", a BlackBerryk eladásai éves szinten 11 százalékkal 13 millió darabra csökkentek, de még ez is elég volt a HTC megelőzéséhez, amely 2011 utolsó negyedévében csupán 17 százalékkal tudott több telefont eladni mint 2010 azonos időszakában. A 10,2 millió eladott készülék a világpiac 6,5 százalékának megszerzésére volt elegendő.

Magyarországon az erősorrend egészen másképp alakult, a piacvezető Samsung az eladások majdnem harmadát tartotta kézben, megelőzve a Nokiát és a Magyarországon hagyományosan nagy rajongótáborral rendelkező Sony Ericssont. Az árérzékeny hazai piacon az Apple csak a negyedik helyet szerezte meg, de még így is felülmúlta az LG-t és a Research In Motiont. Érdekesség, hogy a világpiacon ötödik helyet birtokló HTC nem fért fel a hazai élmezőnybe - ennek oka feltehetően ugyanaz mint a nemzetközi szinten elért harmatos szereplésnek: a tajvani vállalat 2011-ben képtelen volt igazán ütős modellekkel magára irányítani a vevők figyelmét.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról