Masszív veszteség a Sony Ericssonnál
Tetemes veszteségbe futott a negyedik negyedévben a Sony Ericsson, a hamarosan teljesen japán kézbe kerülő mobilgyártó az éleződő piaci versennyel és az átszervezési költségeivel magyarázza a számokat.
Továbbra sem tud lépést tartani a mobilpiaccal a Sony Ericsson: a vállalat a negyedik negyedévben csökkenő bevételről és értékesítési darabszámokról számolt be, miközben az átszervezési költségei hatalmas veszteséget okoztak. Az androidos Xperia modellek sikeresek voltak, de ez se volt elég.
Sikeres Xperia vonal
A tavalyelőtti 11,2 millió után csak 9 millió mobiltelefont tudott eladni 2011 negyedik negyedévében a Sony Ericsson, a vállalat árbevétele pedig 1,528 milliárd euróról 1,288 milliárd euróra esett vissza. A vállalat az intenzív versennyel magyarázza a készülékeladások csökkenését, ugyanakkor a közlemény kiemeli, hogy az androidos Xperia modellek terén éves szinten 65 százalékos bővülés jelentkezett, vagyis több mint másfélszer annyi okostelefont adott el a Sony Ericsson mint 2010 végén. A vállalat még 2011 őszén jelentette be, hogy hagyományos mobilgyártását teljesen leépíti és kizárólag az okostelefonokra koncentrál.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az Xperia modellek terén elért sikerek ellenére jelentősen romlott a Sony Ericsson eredményessége. a bruttó eredményhányad 24 százalékra esett vissza a 2010-es 30 százalékról, az üzemi eredményhányad pedig még az átszervezésekre fordított 93 millió eurós költséget figyelmen kívül hagyva is -10 százalékos, a Sony Ericsson negyedéves üzemi vesztesége 134 millió eurót tett ki, nettó vesztesége pedig elérte a 207 millió eurót. Egy évvel korábban a cég még jelképes, 8 millió eurós profitot tudott felmutatni. A cég éves szinten 5,2 milliárd eurós bevételről és 247 milliós veszteségről számolt be.
Viszlát Ericsson, hello Sony!
Feltehetően ez volt a Sony Ericsson utolsó negyedéve önálló vállalatként - az Ericsson még októberben közölte, hogy nem hajlandó tovább finanszírozni a készülékgyártó vegyesvállalat veszteségeit és eladja tulajdonrészét a Sonynak. A Sony 1,05 milliárd eurót fizetett az Ericssonnak a mobiltelefonokat gyártó vegyesvállalat 50 százalékos tulajdonrészéért, ezzel a Sony Ericsson a japán cég 100 százalékos tulajdonába kerül és a PlayStationökkel és VAIO PC-kkel is foglalkozó Networked Products részlegbe integrálódik. A januári CES-en bemutatott új Xperia mobilok már a Sony márkanevét viselték.
Noha ezzel kapcsolatban hivatalos információ nem látott napvilágot, szinte biztosra vehető, hogy a Sony továbbra is az Androidra fogja alapozni az okostelefonjait, a platformot pedig exkluzív saját szolgáltatásokkal próbálja meg egyedivé tenni, amelyek más androidos gyártóknál nem érhetők el. Ilyenek lehetnek a PlayStation játékok, különféle filmek és zenék, amelyek a cég érdekeltségébe tartozó filmstúdióktól és lemezkiadóktól és a játékfejlesztő részlegről, valamint partnerektől származnak.