Szerző: Gálffy Csaba

2011. november 29. 08:14

Gigantikus siker az Amazon Kindle Fire

Bevezetése óta folyamatosan, nyolc hete vezeti az Amazon összesített eladási listáját a Kindle Fire, a cég saját tabletje. A többi Kindle sem szerepelt rosszul, a család összesített eladásai megnégyszereződtek tavalyhoz képest.

A várakozásokat felülmúló siker a Kindle Fire - jelentette be közleményben az Amazon. A cég beszámolója szokás szerint nem említ pontos eladási adatokat, így sem az iPad sem a többi tabletgyártó számaihoz nem mérhetőek az új információk. Az Amazon szerint a saját mérései szerint a Kindle Fire bejelentése óta folyamatosan vezeti az összesített eladási listát - vagyis ez az online áruház által kínált legnépszerűbb termék.

Az idei "Fekete Péntek", a hálaadást követő péntek különösen jól sikerült a Kindle számára. A termékcsalád tagjaiból több mint négyszer annyit adtak el mint tavaly ilyenkor - és 2010 kifejezetten jó évnek számított a Kindle számára. A közlemény szerint a "Fekete Pénteket" megelőző időszak is rendkívül sikeres lett, a Kindle-család tagjaiból "több millió" darabot sikerült értékesíteni. Ez nem különösebb csoda, a jelentősen, esetenként akár 30 százalékkal alacsonyabb árú új Kindle-családot volumenre optimalizálta az Amazon.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A vállalat közleményével egybevág a Target áruházlánc független jelentése, amely szerint a Kindle Fire fogyott a legjobban az összes tablet közül. Érdekesség, hogy a Target üzletlánca Kindle Fire mellett az Apple iPadet is forgalmazza, így ez az első információ arról, hogy az almás cég tabletjét bárki lekörözte volna. Amennyiben a trend folytatódik, az komoly gátat vethet az iPad negyedik negyedéves sikereinek - a belépő áron 500 dolláros eszköz helyett a 200 dolláros Kindle Fire és a 250 dolláros Barnes and Noble Nook Tablet lehet a legmagasabb forgalmat generáló utolsó negyedév nagy nyertese.

Az iPad kialakítása és kezelőfelülete mellett a legnagyobb újdonságot az ára jelentette: 500 dollárért olyan értéket kínált, amit a Windowst futtató eszközök nem tudtak utolérni.  Az Apple kétéves előnye azonban mára lenullázódott, a vetélytársak már mind árban, mind képességben képesek beérni az almás eszközt - a kezelőfelület versenyképességén pedig várhatóan az Android 4.0 javít majd. Az Amazon és a Barnes and Noble üzletpolitikája pedig alapjaiban kezdheti ki az iPad sikereit: a könyveladásokból élő kereskedők nem a készüléken keresnek, hanem a tartalomfogyasztáson - az üzleti modell hasonló a játékkonzolokéhoz.

Ennek megfelelően a Kindle Fire nem a noteszgép jövője akar lenni, csupán kliens az Amazon által kínált hatalmas mennyiségű audio-, video- és szöveges tartalomhoz. Ára így a bekerülési költség közelébe csökkenthető - ezzel az Apple egyelőre nem tudja felvenni a versenyt. Természetesen nem kizárt, hogy a két üzleti modell jól megfér majd egymás mellett - a tabletpiac jövőjét nehéz megjósolni. Egyelőre mind a felhasználók, mind a gyártók tesztelik a különböző koncepciókat, amelyek közül idővel kikristályosodnak a legjobb megoldások. Az azonban kétségtelen, hogy az Apple készülékeladásra épülő, az azokon elérhető tartalmat pedig másodrendű termékként kezelő modellje kemény kihívót kapott.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról