Szerző: Koi Tamás

2011. november 21. 11:56:00

Nő az igény az ingyenes tévészolgáltatásra

Továbbra is jelentős ütemben bővül az Antenna Hungária ingyenesen fogható, MinDig TV márkanevű tévészolgáltatásának ügyfélbázisa - már több mint 300 ezer háztartásban veszik igénybe.

A digitális földfelszíni sugárzású televíziós platform (DVB-T) népszerűsége a jelek szerint töretlenül bővül Magyarországon, legalábbis ez derül ki az Antenna Hungária immár tradicionálisnak tekinthető, karácsony előtti helyzetjelentéséből. A francia tulajdonú távközlési vállalat által közzétett  adatok szerint a MinDig TV márkanevű, ingyenesen fogható szolgáltatást mára több mint 300 ezer háztartásban nézik, a fizetős, október óta 24 csatornát tartalmazó MinDig TV Extra szolgáltatás ügyfélbázisa pedig eléri a 42 ezret.

Valahonnan ismerős

Az Antenna Hungária szerint ma a vételre alkalmas készülékek árának csökkenése révén nagyjából 850 ezer háztartás rendelkezik MinDig TV szolgáltatás vételére alkalmas vevőberendezéssel (televízió vagy set-top box). Az ingyenes szolgáltatás ismertsége meghaladja a 85 százalékot a lakosság körében, míg a MinDig TV Extra szolgáltatásnál ugyanez az arány 60 százalék. A szolgáltató utoljára júniusban tett közzé adatokat a DVB-T rendszerek használatáról és ismertségéről, akkor 220 ezer MinDig TV és 30 ezer MinDig TV Extra háztartást tartottak nyilván az országban, a szolgáltatások ismertsége pedig 82 és 53 százalékos volt.


Az Antenna Hungária adója a Széchenyi-hegyen

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A műsorszóró cég október 1-én kezdte meg a multiplexek csatornakínálatának átalakítását, valamint új tartalmak bevezetését. A cég ettől az időponttól az összes közszolgálati csatornát az "A" multiplexre csoportosítja át, míg a kereskedelmi adók a "C" multiplexre kerülnek. A korábban a mobilteleviziózás céljára fenntartott "B" multiplex használatát a szabályozó hatóság és az Antenna Hungária közt 2008-ban létrejött hatósági szerződés módosítása révén már tévés tartalomközvetítésre is fel lehet használni, itt egy új, családi csomagot vezet be a szolgáltató.

Aki A-t mond, mondjon B-t is!

A bővítésnek köszönhetően a MinDig TV Extra szolgáltatás csatornakínálata 24-re nőtt, ezek egy része ma 97 százalékos, a fennmaradó hányad pedig 84,7 százalékos országos lefedettséggel foghatók. Az Antenna Hungária 2012-ben elsősorban arra fókuszál, hogy az újonnan igénybe vett "B" multiplex elérését tovább növelje. A cég ezzel együtt felkészült az analóg tévéadások jövőre tervezett lekapcsolására - ezt követően egyébként az Antenna Hungáriának lehetősége lesz a további csatornabővítésre.

A vállalat bejelentette, hogy a következő hetekben újabb lépcsőfokhoz érnek a hálózatfejlesztési munkálatok, így 20 digitális telephely, gerincadó beüzemelését és további 17 telephely bekapcsolását követően a DVB-T telephelyek száma eléri majd az ötvenet. A cég korábban közölt tervei szerint az év végére összesen 350 ezer háztartás nézi majd DVB-T technológiával az ingyenes vagy fizetős csatornákat - ez az tervszám a most ismertetett statisztikákat figyelembe véve teljesülni fog. Az Antenna Hungária MinDig TV Extra platformjának piaci részesedése a vezeték nélküli tévészolgáltatások piacán eléri 4 százalékon állt szeptemberben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság statisztikái szerint.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 19:48

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.