Szerző: Koi Tamás

2011. november 17. 09:30:00

Saját IPTV platformot építene a Sony

Internetalapú tévés platform létrehozásán dolgozik a Sony, a világ egyik legnagyobb szórakoztatóelektronikai vállalata, mely nem csak elektronikai, hanem tartalomipari érdekeltséggel is rendelkezik például a Sony Pictures és a Columbia TriStar révén.

Saját, koherens IP-alapú televíziós platform létrehozásán dolgozik a Sony, értesült belső, iparági forrásokból a Wall Street Journal. A japán multicég több csatornával is tárgyal az Egyesült Államokban a tartalmak saját csatornákon való továbbításáról - a Sony tervei szerint a tévéadások a gyártó különböző eszközein, így elsősorban a PlayStation játékkonzolokon, valamint internetcsatlakozással ellátott televíziókon jelenhetnének meg, egységes márkanév és struktúra alatt.

A lap által megkeresett szakértők szerint a vállalat hosszú hónapok óta tárgyal a nagyobb amerikai kábeltársaságokkal, illetve tartalomtulajdonosokkal egyes csatornák átvételéről és továbbításáról, így a potenciális jelöltek közt található a Comcast tulajdonában álló NBC Universal, a Discovery Communications és a News Corp. Azt egyelőre nem tudni, hogy a kezdeti tárgyalások milyen eredménnyel zárultak, mindazonáltal a Sony a hírek szerint elsősorban kisebb műsorcsomagok, csatornák átvételében gondolkodik, ami olcsó, vagy kvázi ingyenes tartalmat feltételez - ennek az üzleti modellnek a támogatásában azonban minden bizonnyal ellenérdekeltek a nagy médiacégek.

Python everywhere! Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt bárhol és bárki használhatja.

A Sony előtt nyitva álló másik út, hogy saját tulajdonú tartalomstruktúráját erősíti a konzolok és az okostévék bevonásával, a japán multi azonban hiába rendelkezik saját filmstúdióval és zenekiadóval, mindebből eddig láthatóan nem sikerült komoly előnyt kovácsolnia. A cég jelenleg jellemzően olyan, nemzetközi jelenlétet képviselő, on-demand tartalmakat kínáló multiplatformos szolgáltatásokat integrált, mint a Netflix vagy a Hulu, illetve a Lovefilm. A vállalat emellett bizonyos régiókban saját video- és zenestreaming szolgáltatásával, a Qriocity-vel is jelen van.

A szórakoztatóelektronikai óriás mindenesetre még nincs végérvényesen lemaradva a konkurenciától, így több iparági multi próbálkozott már a tévészolgáltatások szegmensében, mindeddig meglehetősen harmatos sikereket elérve. A Google TV mögül éppen most hátrált ki az egyik legnagyobb hardvertámogató, a Logitech (a Sony továbbra is szerepel a partnerek közt), és egyelőre az Apple sem nyújtott még maradandót ebben a szegmensben.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 22. 21:44

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.