Szerző: Koi Tamás

2011. november 17. 09:30

Saját IPTV platformot építene a Sony

Internetalapú tévés platform létrehozásán dolgozik a Sony, a világ egyik legnagyobb szórakoztatóelektronikai vállalata, mely nem csak elektronikai, hanem tartalomipari érdekeltséggel is rendelkezik például a Sony Pictures és a Columbia TriStar révén.

Saját, koherens IP-alapú televíziós platform létrehozásán dolgozik a Sony, értesült belső, iparági forrásokból a Wall Street Journal. A japán multicég több csatornával is tárgyal az Egyesült Államokban a tartalmak saját csatornákon való továbbításáról - a Sony tervei szerint a tévéadások a gyártó különböző eszközein, így elsősorban a PlayStation játékkonzolokon, valamint internetcsatlakozással ellátott televíziókon jelenhetnének meg, egységes márkanév és struktúra alatt.

A lap által megkeresett szakértők szerint a vállalat hosszú hónapok óta tárgyal a nagyobb amerikai kábeltársaságokkal, illetve tartalomtulajdonosokkal egyes csatornák átvételéről és továbbításáról, így a potenciális jelöltek közt található a Comcast tulajdonában álló NBC Universal, a Discovery Communications és a News Corp. Azt egyelőre nem tudni, hogy a kezdeti tárgyalások milyen eredménnyel zárultak, mindazonáltal a Sony a hírek szerint elsősorban kisebb műsorcsomagok, csatornák átvételében gondolkodik, ami olcsó, vagy kvázi ingyenes tartalmat feltételez - ennek az üzleti modellnek a támogatásában azonban minden bizonnyal ellenérdekeltek a nagy médiacégek.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Sony előtt nyitva álló másik út, hogy saját tulajdonú tartalomstruktúráját erősíti a konzolok és az okostévék bevonásával, a japán multi azonban hiába rendelkezik saját filmstúdióval és zenekiadóval, mindebből eddig láthatóan nem sikerült komoly előnyt kovácsolnia. A cég jelenleg jellemzően olyan, nemzetközi jelenlétet képviselő, on-demand tartalmakat kínáló multiplatformos szolgáltatásokat integrált, mint a Netflix vagy a Hulu, illetve a Lovefilm. A vállalat emellett bizonyos régiókban saját video- és zenestreaming szolgáltatásával, a Qriocity-vel is jelen van.

A szórakoztatóelektronikai óriás mindenesetre még nincs végérvényesen lemaradva a konkurenciától, így több iparági multi próbálkozott már a tévészolgáltatások szegmensében, mindeddig meglehetősen harmatos sikereket elérve. A Google TV mögül éppen most hátrált ki az egyik legnagyobb hardvertámogató, a Logitech (a Sony továbbra is szerepel a partnerek közt), és egyelőre az Apple sem nyújtott még maradandót ebben a szegmensben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról