Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Új grafikus vezérlőt mutatott be az ARM

Bodnár Ádám, 2011. november 10. 16:42
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az ultramobil architektúrák terén szinte egyeduralkodónak számító ARM egy új grafikus vezérlőt jelentett be, a Mali-T658a korábbi 400-MP generációnál több és erősebb shader magot tartalmaz - a vállalat tízszeres teljesítménynövekedésről beszél.

hirdetés

Az ultramobil eszközök, okostelefonok, tabletek terén is egyre nagyobb szerepet kap a grafikus megjelenítés, a készülékek felhasználási területei között hangsúlyos a médiatartalom kezelése, a játék, illetve a 3D grafika és animáció.

Az ARM eddigi legerősebb grafikus vezérlője, a Mali-T658 a ma hozzáférhető, például a Samsung Galaxy S II-ben is működő ARM Mali-400MP-nél kétszer több, legfeljebb összesen 8 shader magot tartalmazhat, amik ráadásul erősebbek is (a Mali-400MP legfeljebb négymagos konfigurációban létezik). A magok két négyes csoportba vannak rendezve és csoportonként 32-128 kilobájt másodszintű cache-en osztoznak - a blokkvázlata alapján a T658 két egybeépített Mali-T604-nek felel meg.

A Mali-T658 grafikus vezérlő az iparágban elterjedt legtöbb grafikus és "unified computing" szabványt támogatja, beleértve az OpenGL ES-t, OpenCL-t és DirectX 11-et, illetve a Microsoft Direct Compute-ot is, vagyis nem csak grafikus chipként, hanem vektoros gyorsítóként is bevethető például médiafeldolgozásra, hangfelismerésre vagy fizikai számítások elvégzésére. A rendszerben levő ARM CPU-magok és a GPU-magok közötti terhelésmegosztást a Job Manager végzi.

A Cortex magokhoz hasonlóan a Mali grafikus vezérlőket is IP szinten lehet licencelni az ARM-tól, vagyis azok a cégek, amelyek nem rendelkeznek saját grafikus kompetenciával, a komplett GPU tervét megvásárolhatják az ARM-tól és beépíthetik saját rendszerchipjükbe. A licencelhető ultramobil GPU-k piacán az ARM az Imagination Technologies PowerVR magjaival versenyez elsősorban, ez a két vállalat szolgálja ki azokat a saját grafikus mag nélküli chiptervezőket, mint amilyen a Samsung és a Texas Instruments. Az ultramobil piacon nagyratörő tervekkel rendelkező NVIDIA saját fejlesztésű GPU-t használ a Tegrákban, a Qualcomm pedig az ATI mobil grafikus üzletágának megvásárlásából született Adreno GPU-kat építi chipjeibe.

Az ARM bejelentés szerint a Mali-T658 első partnerei közé a Fujitsu, az LG Electronics, a Nufront és a Samsung tartoznak. A grafikus vezérlő már licencelhető, de mire a boltokban megvásárolható készülékekben feltűnik, akár három-négy év is eltelhet.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.