:

Szerző: Koi Tamás

2011. szeptember 19. 09:46

Ismét az IBM-től kér tanácsot a Huawei

Nagy múltú, tapasztalt amerikai vállalattól kér tanácsokat a márkastratégia alakításához a kínai Huawei, mely mobilhálózati eszközökön túl saját márkás készülékekkel, így elsősorban okostelefonokkal és tabletekkel is sikert kíván elérni a piacon.

Az IBM-től kölcsönzött szakembereket határozott ideig a Huawei, az amerikai nagyvállalat képviselőinek az lesz a feladatuk, hogy a kínai gyártónak olyan márkastratégiát alakítsanak ki, mely a fogyasztói és vállalati szegmensben egyaránt hozzásegíti a vállalatot ahhoz, hogy termékeiből, így elsősorban okostelefonokból és tabletekből többet adjon el. A megállapodás konkrét részletei, valamint anyagi háttere egyelőre nem nyilvános.

Egyelőre annyi bizonyos, hogy az IBM 25 szakértője november végéig dolgozik egy vagy több közös projekten a Huawei munkatársaival. A cég elsősorban a belső folyamatokon igyekszik javítani az IBM közreműködésével, legalábbis ez derül ki a kínai gyártó szóvivőjének, Ross Gan-nek a szavaiból: "Ez az egész elsősorban arról szól, hogyan menedzseljük a márkaalakítást a vállalaton belül. Tisztázzuk a felelősségi szinteket" - mondta el a Bloombergnek Gan.

Az olyan feltörekvő, kínai márkák számára, mint a Huawei, a márkastratégia megerősítése a nyugati piacokon különösen fontos szempont, a kínai brandeknél a növekedés gátja ugyanis sokszor nem is a termékből, hanem a márkával szemben tanúsított fogyasztói bizalmatlanságból ered. A kínai gyártóknak sokszor még nincs gyakorlatuk abban, hogyan lehet hatékonyan menedzselni egy márkát a nyugati világban, próbálkozásaik ezért gyakran nem hozzák a várt eredményt, illetve kifejezetten gyengének bizonyulnak a nyugati, főleg az amerikai márkakultúrában.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A Huawei és az IBM partneri viszonya egyébként nem teljesen új keletű, Ren Zhengfei, a vállalat első embere 1998-ban, amerikai utazásai során került kapcsolatba először a céggel - ekkor a Huawei már tíz éve piacon volt, de befolyása meg sem közelítette a mai szintet. A cég korábban az ellátás, a humánerőforrás-menedzsment és a pénzügyi menedzsment területén is szerzett tapasztalatokat az IBM-től.

A kínai gyártó nemrég közölte, a vállalati megoldások terén (számítási felhő és a hozzá kapcsolódó termékek) az előző évi 2 milliárd dollárhoz képest öt éven belül 20 milliárd dollár bevételt remél. Hasonló bevételre számít a Huawei öt éven belül a telefonok, tabletek piacán is, ahol tavaly 5 milliárd dollárnyi bevételt termelt.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 27. 00:50

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.