Szerző: Dojcsák Dániel

2011. augusztus 30. 13:02:00

Útikönyv és PestiEst helyett Foursquare

Az Android felhasználók tegnap már birtokba vehették a Foursquare kliens legújabb változatát, ami egyrészt az elkezdett dizájnfejlesztés egy újabb állomása, másrészt kezdi kirajzolni a lokációs szolgáltatás jövőképét. A felület átrendezése mellett megjelentek a helyszínek alá kötött események is, igaz egyelőre csak az USA-ban.

A legfontosabb újítás, ami egyébként két hete már az iPhone verzióban is megtalálható, az események, vagyis az Events funkció. Egyelőre ugyan nem hozhat létre bárki szabadon programokat a helyszínek alatt, de a bevezetés ezen szakaszában is látszik, hogy az egyszerű helyszínmegjelölés, illetve a helyszínkeresés alapoktól óriási lépést tesz a Foursquare a közösségi programajánló, élménymegosztás, “városi iránytű” státusz felé. Jelenleg az Egyesült Államokban bizonyos mozikban az éppen futó filmekre, rendezvénycsarnokokban koncertekre, stadionokban pedig az adott sporteseményekre lehet checkinelni a partnerek (ESPN, MovieTickets, Songkick) által betáplált adatbázisok segítségével.

Események a helyszínek alatt

A későbbiekben várhatóan megnyílik a lehetőség, hogy a felhasználók, de legalábbis az adott helyszínt menedzselő adminisztrátorok létrehozzanak egy eseményt, ami elkülönítve látszik majd a rendszerben. Külön kommentek, külön fotók, leírások csatolhatóak, nem megzavarva a helyszín normál létezését. Így ráadásul elkerülhető egy alapvető káoszforrás, hisz a mostani gyakorlat szerint, ha egy konferencia egy hotelben van, akkor külön egyenrangú helyszínként működik mindkettő, megosztva az egyébként még kis számú közösséget.

Egy másik kiegészítés, hogy továbbfejlődött a barátok feed is, ahol immár megjelennek a checkinekhez feltöltött fotók is a hírfolyamban, illetve a kommenteket és egyéb információkat is kis ikonok jelzik. Átlátható és gyors lett a felület és ez igaz a helyszínek (venue) képernyőre is. A fontos információk kerültek felülre. Így a felső sávban a hely neve mellett látjatjuk a pontos címet (ha van) és a várost, mellete pedig a hely főkategóriájának megfelelő ikont. Alatta azonnal a bejelentkezés gomb zölddel kiemelve. Ha viszont már bejelentkeztünk, akkor a zöld kiemelés átkerül a fotófeltöltés, “to-do” vagy tippírás gombokra, felhívva a figyelmet arra, hogy a közösségi helyadatbázis akkor fejlődik, ha aktívan foglalkozunk vele. Lentebb pedig az épp bejelentkezettek száma, a tippek, fotók listája található és legalulra került az aktuális mayor. Ez utóbbi ugyanis leginkább neki fontos.

Bakancslista

Nem került be viszont ebbe a frissítésbe a listák támogatása, ami körülbelül két hete debütált a webes felületen. Ennek lényege, hogy bárki összeállíthat egy saját listát, amit meg is oszthat a publikummal. Kedves gesztus lehet például a legjobb hamburgeres, pizzás helyeket, vagy Budapest érdekesebb múzeumait, vagy épp a legjobb szórakozóhelyeket összegereblyézni. A Foursquare mint közösségi ajánlórendszer már most sem rossz eszköz, de ezzel a funkcióval újabb magasságokba lehet emelni ezt. Biztosan jobb találatokat ad, mint egy több éve szerkesztett papír útikönyv, ráadásul pontosan tükrözi az épp aktuális "menő" helyeket is.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel.

Az Explore menüpontot is érdemes többször elővenni. Azon túl, hogy kulcszavakra vagy főkategóriára keresve, a megadott távolságon belüli helyeket listázza, bekerült egy olyan ajánlófunkció, ami kiemeli azokat a helyeket, amikhez hasonlókat látogattunk mi magunk is. Ezen felül jó visszajelzés lehet, hogy a barátaink közül mennyien voltak már ott és mennyiszer. Sőt, immár az is látszik a Foursquare ajánlások között, hogy az adott helyre járók milyen más helyen fordulnak meg. A Coffeeshop Company kávézó látogatói például gyakran előfordulnak a Balaton Sound Fesztiválon és az A38 koncerthajón is.

Kilövés

Az iOS, az Android és a BlackBerry-kliensek a Foursquare-nél egymástól eltérő ritmusban, de folyamatosan fejlődnek. Egyes funkciók hamarabb kerülnek egyik vagy másik platformon bevezetésre, de mindegyik port fejlesztőinek ég a keze alatt a munka. A nem okostelefont használók is kipróbálhatják a checkin szolgáltatást és a keresőjét, igaz meg kell elégedniük a mobilwebes felületre optimalizált oldalra, ahol keresni és bejelentkezni is lehet, de a fejlettebb funkciók nem érhetőek el, például a mobiloldalon nem tudjuk megnézni a hozzánk közel lévő helyek listáját sem. A Foursquare jelenleg több mint 10 millió felhasználóval rendelkezik, hazánkban pedig körülbelül 10 ezer ember használja.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 14:11

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.