:

Szerző: Koi Tamás

2011. augusztus 16. 11:23

Tapodtat sem mozdult a Telenor a mobilpiac állóvízén

Júliusban a szezonális hatásoknak, illetve az eleve telített piacnak köszönhetően alig tudtak új aktív ügyfeleket magukhoz csábítani a mobilszolgáltatók.

Lassú hónapja volt a három magyarországi mobilszolgáltatónak júliusban: a Telenor, a Vodafone és a T-Mobile teljes ügyfélbázisa 3 ezer előfizetéssel, 11,702 millióra csökkent, miközben az aktív, vagyis a megelőző három hónapban forgalmat bonyolító ügyfelek száma 24 ezerrel nőtt - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szokásos havi gyorsjelentéséből.

Az aktív ügyfélbázison belül a növekedést gyakorlatilag fele-fele arányban a Vodafone és a T-Mobile képviselte, a két cég egyaránt 12 ezer új ügyfélre tudott szert tenni (a lemorzsolódásokkal együtt), miközben a Telenorhoz mindössze 109 új előfizető csatlakozott. A hónapot tehát mindhárom operátor pluszban zárta, igaz, a három cég közül az év eddigi hét hónapjában egyedül a T-Mobile tudott növekedést felmutatni a tavaly december végi számokhoz képest, a Vodafone-nak 22,5 ezerrel, a Telenornak pedig 46,4 ezerrel kevesebb aktív ügyfele volt július végén mint tavaly december végén.


HWSW-grafika. Forrás: NMHH

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A szolgáltatóknál továbbra is több mint 700 ezer inaktív kártyát tartanak nyilván, ezek azok az előfizetések, melyekkel a megelőző három hónapban egyáltalán nem küldtek SMS-t, vagy egy hívást sem fogadtak vagy indítottak. Bár számuk folyamatosan csökken, továbbra is a Telenornál van a legtöbb inaktív ügyfél (304 ezer), ezt követi a T-Mobile 254 ezerrel, végül a Vodafone zárja a sort 160 ezer inaktív előfizetővel.

A vizsgált hónap végére a forgalmazásban résztvevők száma alapján a Vodafone piaci része 22,62 százalékról 22,68 százalékra, a T-Mobile-é 45,11 százalékról 45,12 százalékra emelkedett, míg a Telenoré 32,27 százalékról 32,20 százalékra csökkent. A Vodafone július végén így 2 millió 491 ezer, a Telenor 3 millió 536 ezer, a T-Mobile pedig 4 millió 956 ezer aktív ügyféllel rendelkezett. A teljes ügyfélbázisra vetített piaci penetráció maradt a júniusi, 117,4 százalékos szinten.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

6

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.