:

Szerző: Koi Tamás

2011. július 14. 14:58

Hasít a DVB-T Magyarországon

Egyre többen érdeklődnek a földfelszíni sugárzású digitális műsorszórás iránt hazánkban, derül ki a MinDig TV szolgáltatást üzemeltető Antenna Hungária közleményéből.

Az Antenna Hungária (AH) szerdán jelentette be, hogy az ingyenesen fogható DVB-T sugárzással a számítások szerint május végén már nagyjából 220 ezer háztartás tévézett. A MinDig TV márkanevű szolgáltatást üzemeltető Antenna Hungária szerint a DVB-T sugárzás a január és május közti időszakban minden más platformnál jobban teljesített: ebben az időszakban összesen 52 ezer új háztartásban jelent meg a technológia.

Rádupláztak

Noha az ingyenes MinDig TV szolgáltatás penetrációja a rendszer jellegéből fakadóan nem mérhető, legfeljebb kutatások alapján becsülhető a fizetős DVB-T platform esetében (ezt MinDig TV Extra néven árulja az Antenna Hungária) konkrét értékesítési számadatok is rendelkezésre állnak már. A MinDig TV Extra szolgáltatás előfizetői bázisa ezek alapján az év első öt hónapjában megduplázódott, május végére elérve az 50 ezret.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a májusi adatoktól kezdve - a szolgáltató önbevallása alapján - auditálja a MinDig TV Extra szolgáltatás piaci szereplését is a tévés szolgáltatások szegmensében. A legfrissebb gyorsjelentés alapján a fizetős DVB-T platform a vezeték nélküli műsorszóró szolgáltatások teljes piacának nagyjából 3,2 százalékát tudhatja magáénak. Bár ez az arány elhanyagolhatónak tűnik, a szolgáltató szerint legalábbis beszédes, hogy a fizetős DVB-T szolgáltatás térnyerése minden más tévés platformnál nagyobb volt az év első öt hónapjában.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x)

Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x) Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

A szolgáltató szerint a növekedés többek közt egy jól sikerült reklámkampánynak köszönhető - a kampány hatására a MinDig TV ismertsége a hazai háztartások körében kutatások szerint 82 százalékos, míg a MinDig TV Extráról a magyar háztartások valamivel több, mint felében hallottak már. A szolgáltatás egyébkén az Antenna Hungária által közzétett lefedettségi adatok szerint az ország lakosságának 95 százaléka számára érhető el (a vételhez tetőantenna szükséges, de az adók közvetlen közelében szobaantennával is lehet fogni a digitális tévét).

Bővítenének

Az Antenna Hungária korábban többször is hangsúlyozta, eltökélt a platform további népszerűsítése, valamint a választék bővítése iránt. A DVB-T multiplexek üzemeltetési jogát 2008-ban elnyerő francia tulajdonú vállalat 25 milliárdos beruházással építi ki az országos szolgáltatást, valamint kész tovább bővíteni a jelenleg összesen 18 csatornából álló választékot, amint a digitális átállás jövőre tervezett lezárása után újabb multiplexeket üzemelhet be.

A vállalat emellett a jelenleg DVB-H mobiltévés kísérleti adásra használt multiplexet is DVB-T sugárzásra használná fel, ehhez azonban szükséges a 2008-ban kötött hatósági szerződés módosítása új feltételek mentén. Az NHMM részéről ez a lépés több mint egy éve várat magára, és egyelőre nem tudni, mikor szabadulhatnak fel a kihasználatlan kapacitások.

Felkértünk 3 különböző területen dolgozó csapatot, mutassák meg élőben, hogyan is használják ők az AI-t. Ezután mindenki eldöntheti, mit gondol az egészről, hol is tart az adaptációban. November 17-én érkezik a kraftie demo day, 19-én pedig az első képzés!

a címlapról

LIKE

0

Megszűnik a facebookos Like gomb, de nem úgy

2025. november 11. 13:53

Jövőre megszűnnek a Facebook Social Pluginok, azaz a Like és Comment gombok, ezzel pedig újabb legacy feature-től szabadul meg a közösségi oldal.

SCAM

1

Milliárdokat kereshetett a Meta a csalóhirdetéseken

2025. november 10. 13:40

A közösségi óriás korábbi előrejelzésében azt vetítette előre, hogy 2024-es teljes árbevételének 10 százaléka, kb. 16 milliárd dollár származhat online csalások és tiltott áruk hirdetéseiből.