:

Szerző: Koi Tamás

2011. július 13. 10:25

Amelyik telkó nem kínál csomagokat, halálra van ítélve

Egy nemrég készült felmérés szerint Európában minden eddiginél népszerűbbek a csomagolt, tehát többféle telekommunikációs szolgáltatást egyszerre kínáló ajánlatok. Hazánk az európai átlag felett.

Egyre több európai háztartásban döntenek úgy, hogy a vezetékes internetet, televíziót és telefont egyetlen operátortól rendelik meg, előnyben lehetnek azok a cégek, melyek a felsoroltakon túl valamilyen mobilos (hang- és internet) szolgáltatást is kínálnak ügyfeleiknek. Az Unió megrendelésére készülő, reprezentatív Eurobarometer felmérésben összesen 27 ezer háztartásban végeztek interjúkat, köztük több mint ezer magyarországi háztartás volt.

Csomagmánia

A csomagolt (triple-play, quad-play) telekommunikációs szolgáltatások iránti igény továbbra is folyamatosan nő Európában, így Magyarországon is - a felmérésből többek közt kiderül, hogy az európai háztartások 42, a magyar háztartásoknak pedig átlagosan 45 százaléka, azaz csaknem fele egy telekommunikációs szolgáltatótól rendeli meg az internetet, a telefont, illetve a tévé-előfizetést. A csomagolt ajánlatokkal kapcsolatos prekoncepciók nem változtak jelentősen az elmúlt években: a legtöbb válaszadó a kényelem (csak egy számlát kap szolgáltatójától) miatt választja ezt a megoldást, de többen úgy gondolják, hogy így anyagilag is jobban járnak.


A csomagban kínált telekommunikációs szolgáltatásokat igénybe vevő háztartások aránya.
Forrás: Eurobarometer

A felmérésből jól látszik az is, hogy ha egyszer elkötelezi magát egy előfizető egy szolgáltató mellett, akkor nehezen határozza el magát, hogy egy versenytárs ajánlatát vegye igénybe, vagyis szolgáltatót váltson. Az európai háztartások 77, a magyar háztartások 83 százaléka ilyen, úgynevezett passzív háztartás. A magyarok egyébként az európai átlagot meghaladó mértékben elégedettek a szolgáltatójukkal, a megkérdezett háztartások több mint háromnegyede úgy vélte, hogy a le- és feltöltési sebességek megfelelnek a szerződésben foglaltaknak, 73 százalékuk pedig soha, semmiféle problémát nem tapasztalt az internetelérésével (az európai átlag 66 és 61 százalék).

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A mobiltelefonos szolgáltatások általános elterjedtségét, valamint a vezetékes vonalak háttérbe szorulásának tendenciáját jól jelzi, hogy Magyarországon a háztartások 47 százaléka csak mobiltelefonnal telefonál (ez 20 százalékponttal több, mint az európai átlag), 40 százalékuk pedig a vezetékes mellett használ mobilelőfizetést is.

Internetben még nem állunk jól

Az európai átlaghoz (63 százalék) viszonyítva hazánkban ugyanakkor nagyobb (73 százalék) azoknak az aránya, akik olyan mobil-előfizetéssel rendelkeznek, mely nem teszi lehetővé az internetezést a telefonon. Az internetes (VoIP) hívások kapcsán ellenben a magyarok láthatóan sokkal aktívabbak, mint több európai nemzet, a válaszadó háztartások 41 százalékában telefonálnak kisebb-nagyobb rendszerességgel az interneten keresztül.

Az Európai Bizottság a felmérés eredményeinek értékelése után elsősorban a szolgáltatóváltással kapcsolatos akadályok, valamint a csomagszűrés (pl. VoIP-alkalmazások korlátozása), illetve sávszélesség-szabályozás terén további vizsgálatokat kezdeményezett, ezek alapján később dönt majd arról, szükségessé válhat-e a szigorúbb intézkedések, hatósági szabályozás bevezetése.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról