Szerző: Gálffy Csaba

2011. július 01. 15:31:00

Megújította PEN fényképezőcsaládját az Olympus

Lefelé is terjeszti a micro 4/3-os gépek kínálatát az Olympus. A cserélhető objektívvel és DSLR-ekben megszokott nagy méretű szenzorokkal felvértezett fényképezőgépekből így most már három, tudásban és árban is különböző modell áll rendelkezésre.

Bemutatta legújabb micro 4/3-os fényképezőgép-családját az Olympus. Az új termékek kevés drámai újdonságot hoztak, inkább tovább reszelik az amúgy is kiválónak számító sorozatot. A legnagyobb változás, hogy a PEN család tovább bővül lefelé, megjelent a kifejezetten kompaktnak számító E-PM1 változat, amely már a a Panasonic DMC-GF3 és a Sony NEX-C3 méretkategóriájában versenyez. A másik újdonság, hogy az új sorozat mindegyik tagja gyorsabb autofókuszt és érintőképernyőt is kapott, a cég reményei szerint ezzel még közelebb kerülnek a kompakt fényképezőgépek funkcióit "kinövő" hobbifotósok igényeihez.

Olympus E-PM1

A nagy újdonság a meglehetősen egyszerű formatervvel bemutatkozó E-PM1 a PEN Mini sorozat nyitóterméke lesz, specifikációiban és tudásában gyakorlatilag megegyezik a nagyobb testvérekkel, az egyetlen jelentős különbség a kisebb méret és a kevesebb dedikált kezelőszerv. A fényképezőgépet közvetlenül a kompakt gépek fölé pozicionálja az Olympus, erre utal a kis méret és a hat színben elérhető műanyag borítás is. Tudásában azonban nehéz kivetnivalót találni, a m4/3 méretű, 12 megapixeles szenzor ugyanazt a képminőséget hozza mint a nagyobb és drágább modellek. A szoftver is az egyszerű kezelés jegyében alakult át, az új Live Guide rendszer a kezdő fotósok dolgát könnyíti meg - ezt a fényképezésben járatos felhasználók természetesen kikerülheti.

A kijelző 460 ezer képpontos, érintésérzékeny - 16:9-es képaránya azonban nem felel meg a szenzorénak, így az elkészült képek visszanézésére nem áll az összes képpont rendelkezésre. Az Olympus törekedett arra, hogy minél több funkciót elérhetővé tegyen a kijelzőn keresztül is, így például a tárgyfókuszt is állíthatjuk érintéses módon. Ez utóbbi amúgy a gyártó szerint a világ leggyorsabb autofókuszos rendszere - ezt független mérések még nem igazolták vissza. A kamera képes FullHD video készítésére is. ehhez dedikált gombot is kapunk a hátlapon.

Olympus E-PL3

Egyel magasabb kategóriába pozicionálja a PEN Light sorozatot az Olympus, kívülről ezt a retró látványvilággal szakító szálcsiszolt alumínium borítás és a komplexebb kezelőszervek mutatják. A kistestvértől a kétmagos TruPic VI képfeldolgozó chip is megkülönbözteti, valamint a két mikrofonnak köszönhetően a videókhoz immár sztereó hangot tud rögzíteni. A kétmagos lapka a tesztek szerint komoly előnyt jelent - például az élőkép futhat párhuzamosan a készített fotó feldolgozásával, így az exponálás után nem következik pár másodperces sötét képernyő.

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

A kamera nyúlt egy keveset a Sony NEX-sorozatától is, így a mozgatható képernyő vagy az utólag csatlakoztatható vaku is a másik japán gyártó termékeire emlékeztet. A kijelző ugyanaz, mint az E-PM1-ben található példány, és sajnos ugyanúgy 16:9-es képaránnyal rendelkezik, vagyis a képernyő mintegy 25 százalékát alapesetben csak az érintős kezelőszervek használják. Mivel komponáláshoz kizárólag ezt a kijelzőt lehet használni, ez komoly problémát jelent.


Olympus E-P3

Az új sorozat zászlóshajója az E-P3, amely a kisebbektől eltérően megtartotta mind a retró kinézetet, másrészt pedig nagyobb felbontású, 614 ezer pixel megjelenítésére képes, OLED rendszerű, 4:3-as arányú kijelzőt kapott. A változások az E-PL3-hoz képest ezen kívül nem jelentősek, a kamera kapott egy extra tekerőtárcsát és egy programozható gombot, ami nem automata módú fotózáskor jól jöhet, illetve a nagyobb modellen van beépített, süllyesztett vaku is. A modell érdekessége, hogy a markolat műanyag része cserélhető, így ízlés szerint válogathatunk a legjobb fogást adó darabok közül.

a címlapról