Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Többségi részesedést szerzett a Medionban a Lenovo

Gálffy Csaba, 2011. június 02. 13:42
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az Acer stratégiájához folyamodik a Lenovo Európában, és felvásárolja az egy-egy országban jelentősebb piaci részesedéssel rendelkező, olcsóbb számítógépgyártókat. A világszerte gyorsan növekvő Lenovo Európában szenved, ezen segíthet most a Németországban komoly szereplőnek számító Medion beolvasztása.

hirdetés

Megvásárolta az alapító Gerb Brachmann részvényeinek jelentős részét a Lenovo, illetve nyílt felvásárlási ajánlatot tett a közkézen forgó Medion-papírok megszerzésére is. Brachmann 60 százalékos részesedéséből 40 százaléknyi részvényt vett meg, a további 40 százaléknyi tőzsdén forgó papírnak pedig legalább 15 százalékát akarja megszerezni a kínai cég, így minimum 55 százalékos részesedést szerezhet a német fogyasztói elektronikai gyártóban.

A tranzakció összértéke 320-460 millió euró (függően attól, hogy a részvényesek mekkora arányban adják el papírjaikat a Lenovónak). A részvények darabjáért 13 eurót ajánl a Lenovo, ez mintegy 18 százalékkal magasabb, mint az előző napi záróár. Az alapító-tulajdonos 46 millió euró értékben szerez Lenovo-részvényeket, a fennmaradó összeget készpénzzel fizeti a felvásárló fél.

Van benne ráció

A Medion Nyugat-Európában jó kiskereskedelmi hálózattal rendelkezik, elsősorban erre szeretné rátenni a kezét a Lenovo. A kínaiak nagyon jól szerepelnek a vállalati és állami intézmények piacán, a nagy megrendelőkkel jó kapcsolatot ápolnak, a fogyasztói piac azonban Nyugat-Európában most nem húz úgy, mint a világ más részein. A növekedésorientált Lenovo számára ez Európában egyre komolyabb gondot okoz, a lassan növekvő konzumer piac miatt nem tudja részesedését az elvárt tempóban növelni - a méretgazdaságosság pedig a PC-gyártás alapja.

A Medion nyugat-európai jelenléte és kiskereskedelmi partneri kapcsolatai azonban hatalmasat tudnak lökni a Lenovo szekerén: a bejáratott disztribúciós csatornák használatával a Lenovo termékei sokkal több bolt polcaira fel tudnak majd kerülni, ez pedig megszünteti majd a zavartalan növekedés előtt tornyosuló legnagyobb akadályt.

A Medion mellett szól az is, hogy az elmúlt évben csökkenő eladások mellett is tudott profitot termelni, köszönhetően a rendkívül hatékony költségmenedzsmentnek. A termékek és kutatás-fejlesztés szintjén a Medion nem illik különösebben a Lenovo portfóliójába, de ez a jövőben gyorsan változhat. A fogyasztói elektronika számtalan területén jelen lévő német cég tévéktől navigációs eszközökig mindent forgalmaz, a Lenovo pedig egyre nagyobb hangsúlyt fektet a hordozható eszközök (telefonok, tabletek) fejlesztésére, és a fogyasztói elektronikában is erősíteni akar.

Hova tovább?

A Lenovo joggal büszke az elmúlt két évére, a kínaiak az iparágat messze meghaladó ütemben nőttek, a feltámadó üzleti szektor pedig nagyot rántott az eladásokon, a Medion megvásárlásával pedig erős hídfőt nyertek Nyugat-Európában is. A két gyártó együtt mintegy 14 százalékos részesedéssel rendelkezik majd a német piacon, ezzel a harmadik legjelentősebb szereplővé válik.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.