Szerző: Koi Tamás

2011. május 10. 15:20

A vevőknek sem tetszik a T-Mobile és a Vodafone szóváltása

Több fogyasztó is jelezte, nem tetszik nekik, ahogy a T-Mobile és a Vodafone az utóbbi időben reklámozza saját mobilnet-szolgáltatásait. A Gazdasági Versenyhivatal mégsem ezért indított eljárást a két cég ellen: a mobilszolgáltatók egymást jelentették fel.

Vizsgálatot folytat a Magyar Telekom és a Vodafone Magyarország ellen a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amiért a két távközlési vállalat vélelmezhetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat, illetve folytatott a mobilinternet-szolgáltatások reklámozása során. A két cég hónapok óta vitatkozik azon, melyik szolgáltató mobilhálózata "gyorsabb", de még abban sincs megegyezés, ki és hogyan definiálja a gyorsaság fogalmát.

Az ügyfeleknek sem tetszik

A versenyhivatalnál végül egymást panaszolták be a cégek, de a fogyasztók részéről is az átlagnál több megkeresés érkezik a témában a GVH-hoz, ami azt sugallja, hogy az előfizetőknek a legkevésbé sem tetszik a felélénkült kommunikációs csatározás.

A két cég vitája idén februárban mérgesedett el, miután a Vodafone Magyarország egy független piackutató cégtől megrendelt felmérésre hivatkozva több marketingkampányában is azt állította, övé a leggyorsabb mobilnet-hálózat hazánkban. A T-Mobile a P3 Communicaitons által végzett felmérés hitelességét először vitatta, majd végül a Gazdasági Versenyhivatal elé citálta a Vodafone-t, illetve maga is aktív szerepet szánt kampányaiban annak az üzenetnek, hogy ha valaki a leggyorsabb adathálózatot szeretné használni, a magenta szolgáltatót kell válassza.

A T-Mobile korábban úgy érvelt, a hálózati paramétereket egységesen mérő és értékelő Mátrix-analízis adhat csak megfelelő képet arról, hogy melyik szolgáltató hálózata mire képes, ez alapján készül többek közt a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) havi monitoringja is. Márpedig ebben a Vodafone a 3G-s szolgáltatással lefedett területeken csak 150 kbps letöltési és 40 kbps feltöltési sebességet vállalt, illetve ennyit garantált ügyfeleinek az "esetek 80 százalékában", miközben a T-Mobile a 3G/HSPA helyszíneken jóval nagyobb, 2000/800 kbps sávszélességet garantált ügyfeleinek.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A T-Mobile érvrendszerét könnyen kikezdheti, hogy a Vodafone az április közepétől érvényes szerződési feltételeiben a korábbi többszörösére, 2100/800 kbps-re emeli a garantált sebességet. Beck György, a cég elnök-vezérigazgatója erről lapunknak korábban úgy nyilatkozott, a változtatásra egyszerűen azért volt szükség, mert a korábbi vállalási érték túl rég lett megállapítva és rosszul tükrözte a hálózat valódi képességeit.

Fair mérkőzés

T-Mobile vs. Vodafone

A T-Mobile és a Vodafone bepanaszolt kampányaiban többek közt a következő állítások szerepeltek:
"Válaszd a hozzád illőt, és netezz Magyarország leggyorsabb adathálózatán!" - Vodafone.
"Száguldj a leggyorsabb mobil adathálózaton!" - T-Mobile
"Ossz meg mindent azonnal az ország leggyorsabb mobil adathálózatán!" - Vodafone.
"Válaszd te is Magyarország leggyorsabb szélessávú mobil adathálózatát és oszd meg a legjobb sztorikat a barátaiddal azonnal!" - T-Mobile

Beck ma a HWSW újbóli megkeresésére a két cég hadakozását egy sportmérkőzéshez hasonlította. A cégvezető elmondta, szerinte "semmi durva" nem történik, mindkét fél fair módon küzd, a fogyasztók pedig valójában mindkét cégtől hasonló szolgáltatást kapnak, az eltérések csak szűk területekre korlátozódhatnak.

A Magyar Telekom részéről Király István marketing vezérigazgató-helyettes lapunknak kifejtette, a szolgáltató fenntartja korábbi véleményét, és a cég szerint objektív sebesség-összehasonlításra csak az NMHH felé közölt mérési eredmények használhatók fel. Király hozzátette, a mérési módszertan eredményei szerint továbbra is a T-Mobile nyújtja a leggyorsabb Mobilinternet-szolgáltatást Magyarországon.

A távközlési multi vezérigazgató-helyettese a HWSW megkeresésére közölte, a GVH által kifogásolt T-Mobile reklám cége álláspontja szerint minden vonatkozó jogszabálynak megfelelt.

Megkerestük a GVH-t, hogy megkérdezzük, hány fogyasztói panasz érkezett be a hivatalhoz az érintett reklámokat illetően, illetve, hogy megtudjuk, miért éppen most hozta nyilvánosságra a hivatal, hogy eljárást folytat a két cég ellen. A versenyhivatalnál később ígértek választ kérdéseinkre.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról