Szerző: Bodnár Ádám

2011. április 27. 12:09

Gyenge mobilpiaci szereplése miatt veszteséges az LG

Gyenge okostelefon-piaci eredményei és a lapostévék árának csökkenése miatt sorozatban második veszteséges negyedévét zárta az LG Electronics.

A gyatra mobilpiaci teljesítménye miatt veszteséges volt az első pénzügyi negyedév az LG Electronicsnál.  A vállalat bevétele 13,2 billió koreai wont tett ki, ami éves szinten 0,4 százalékos csökkenést jelent, miközben a nettó veszteség 16 milliárd won volt, szemben az egy évvel korábbi  675 milliós profittal - amerikai dollárban számolva a bevétel 11,7 milliárd, a veszteség pedig 14,8 millió.

Az LG négy nagy üzletága közül a mobiltelefonos teljesített a legrosszabbul. A piac növekedése ellenére a vállalat által leszállított készülékek száma csökkent, a részleg bevétele visszaesett és az üzemi eredménye veszteségbe fordult. Az év első három hónapja során az LG mindössze 24,5 millió mobiltelefont értékesített, tizedével kevesebbet mint egy évvel korábban, ugyanakkor a termékmixből nagyobb részt hasítottak ki az okostelefonok, főleg az Optimus One és a kétmagos processzorral rendelkező Optimus 2X volt kelendő.

Az LG új okostelefon-modellek (Optimus Black, Optimus 3D) megjelenésétől a részesedésének növekedését és a profittermelő képesség javulását várja, amelyre a költségek csökkentésével próbál meg ráerősíteni. Az első negyedévben a HWSW becslései szerint az LG részesedése mindössze 6,5 százalék volt a mobilpiacon, vagyis a cég folyamatosan teret veszít, amelynek magyarázata nem lehet más, mint a kései reagálás az okostelefon-robbanásra. Egy januári interjúban a mobilrészleg marketingért felelős alelnöke kijelentette, 2011-ben a cég 30 millió okostelefont szeretne eladni, ugyanakkor beismerte, nem lesz könnyű feladat a jellemzően olcsóbb telefonokból álló termékvonalat átszervezni.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az első negyedévben az okostelefon-részleg mellett másik gyenge üzletág a szórakoztatóelektronika volt az LG-nél, amelynek bevétele éves összehasonlításban 4,8 százalékkal csökkent és az üzemi eredménye is megfeleződött. A cég magyarázata szerint az értékesített lapostévék száma éves szinten 13 százalékkal nőtt, de a gyenge kereslet miatt az árak csökkentek. A vállalat sokat vár 3D tévéitől - amelyek új generációja nemrég Magyarországon is bemutatkozott, illetve internetre kapcsolódó okostévéitől.

A dél-koreai elektronikai óriás eredményeit lehúzta az LG Display és az LG Innotek leányvállalatok teljesítménye is. Az LCD-panelek piacán a túlkínálat miatt még mindig padlón vannak az árak, az  LG Display 48 milliárd wonnal csökkentette az LG Electronics profitját, az OEM tevékenységet folytató Innotek pedig 16 milliárd wont vett ki az anyavállalat zsebéből. A legjobb teljesítményt a háztartási gépekkel és a légkondicionálókkal foglalkozó részlegek mutatták fel, bevételük éves szinten 13, illetve 23 százalékkal emelkedett, előbbi megháromszorozta, utóbbi megnégyszerezte üzemi nyereségét.

A második negyedévben az új okostelefonoktól, az új 3D tévéktől, valamint a légkondicionálók iránti kereslet élénkülésétől már nyereséges működést várnak az LG Electronics vezetői.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról