Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Újra lejtmenetben a PC-eladások

Bodnár Ádám, 2011. április 18. 14:14
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Hosszú idő után újra csökkenni kezdett a PC-piac. Az elemzők szerint könnyű volna az iPadre és a hasonló tabletek népszerűségére fogni a dolgot, de a helyzet távolról sem ilyen egyszerű.

hirdetés

A válság kitörése óta először csökkent a PC-piac: 2011 első negyedévében a Gartner szerint világszerte 84,3 millió személyi számítógépet értékesítettek, 1,1 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban, amelynek főleg a lakossági eladások gyengélkedése az oka. A más módszertannal dolgozó IDC 3,2 százalékos csökkenést és 80,5 millió darab gép eladását becsli.

Nem csak a tabletek miatt

"A lakossági PC-k alacsony ára hosszú ideig stimulálta a növekedést, de már nem vonzza a vásárlókat. A fogyasztók ehelyett a médiatabletek és más konzumelektronikai termékek felé fordultak" - mondta az adatok kapcsán Mikako Kitagawa, a Gartner vezető elemzője. "Még vizsgáljuk, hogy ennek a trendnek milyen hosszú távú hatásai lesznek a PC-piacra." Az IDC szerint a fejlett piacokon a fogyasztók már csak akkor cserélik le PC-jüket ha az feltétlen szükségessé válik, egyre kevéssé jellemző a másodlagos gépek beszerzése.

Jay Chou, az IDC vezető elemzője úgy vélekedik, a netbookok és most a médiatabletek óriási sikere a bizonyíték arra, a fogyasztók többsége a számítástechnikában megelégszik az "elég jó" megoldásokkal. A PC-gyártók számára a közeljövő legfontosabb feladata az lesz, hogy a fogyasztók számára érzékletessé tegyék, miért is fizessenek jóval többet egy nagyobb teljesítményű asztali gépért vagy egy notebookért, amikor az általuk biztosított élmény ugyanaz vagy gyengébb. "Könnyű lenne a PC-piac csökkenését kizárólag a tabletekre fogni, de szerintünk más körülmények is közrejátszottak ebben" - mondta Bob O'Donnell, az IDC programvezetője.

Már a fejlődő piacokon sincs akkora növekedés mint korábban, az ázsiai régióban (Japán nélkül) mindössze 5,6 százalékkal emelkedtek az eladások és már Kínában sem volt meg a kétszámjegyű növekedés, jelentette az IDC. A hazánkat is tartalmazó EMEA régióban a piac az átlagosnál nagyobbat esett, mivel a lakossági szegmens gyengeségét nem tudta kiegyensúlyozni a válság utáni sokkból még éledező vállalati szektor.

A lakossági PC-eladások összeomlását szerencsére szinte teljesen ellensúlyozni tudta a vállalati beszerzések felpörgése, amely 2012 elejéig kitart a Gartner szerint. Ha ez nem lenne, a piac az utóbbi évek egyik legnagyobb csökkenését produkálta volna, jegyzi meg az elemzőcég.

A harmadik helyre esett az Acer

A PC-gyártók versenyében egyik nagy gyártó sem szerepelt igazán jól. A HP eladásai 2,8 százalékkal csökkentek éves szinten az IDC szerint, a lakossági piacon erős Acer pedig közel 16 (a Gartner szerint 12) százalékot esett, így elvesztette második helyét a rangsorban - az ezüstérmes ismét a Dell, amely 1,8 százalékkal kevesebb PC-t adott el mint egy évvel korábban (az eltérő metodikával dolgozó Gartnernél az Acer megelőzve a Dellt). A negyedik legnagyobb PC-gyártó a Lenovo, amely 16 százalékkal tudta növelni forgalmát, főleg ázsiai szereplésének köszönhetően, az ötödik pedig a Toshiba, amely 3,8 százalékkal több PC-t értékesített mint egy éve.

A Gartner korábban 3 százalékos bővülést várt az első negyedévre, az IDC pedig 1,5 százalékost - a jelek arra utalnak, a piac mélyrepülése elhúzódhat. A Gartner az év második felére már újra bővülést vár.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.