Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Tankként nyomul előre a Bing

Dojcsák Dániel, 2011. április 14. 14:19
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Tovább folytatódik a Bing kereső menetelése az Egyesült Államokban, és ha nem is robbanásszerűen, de lassan felküzdi magát egy egészen dicséretes piaci részesedésig. Az elmúlt hónapban a Google is visszanyert valamennyit, a vesztes értelemszerűen a Yahoo volt.

hirdetés

A Bing folytatta növekedését márciusban is az Egyesült Államokban, a comScore legfrissebb adatai szerint a keresőszolgáltatás a múlt havi 13,6-ról 13,9 százalékra növelte részesedését. Egy negyedévvel ezelőtt viszont még csak 11,8 százalékon állt, így elképzelhető, hogy ha a trendek hasonlóan alakulnak a következő negyedévben a Bing már megelőzheti a Yahoot. Ez utóbbi egyébként tovább folytatta lassú csúszását, és 16,1-ről 15,7 százalékra rontotta eredményét az amerikai keresési piacon.

Érdekes csata ez, hiszen a Yahoo is már a Bing keresőmotorját használja, és valószínűleg egyre többen ismerik fel, hogy az azonos eredmények mellett érdemesebb a Microsoft megoldására szavazni, mivel ott folyamatosan indulnak el az újabbnál újabb érdekes funkciók, amik a klasszikus keresések mellett sok extra lehetőséggel kecsegtetnek. Az elmúlt időszakban ilyen volt például a Bing Travel portálra fejlesztett repülőjegy ár kalkulátor, illetve egy utazáskereső.

Bejött az Instant

A Yahoo is igyekszik persze, és a Google Instanthoz hasonló funkciótól reméli, hogy megállíthatja a jelenleg zajló folyamatokat. A Yahoo Search Direct nemrégiben mutatkozott be, és pontosan azt tudja, mint a tavaly szeptember óta elérhető Instant Search.

A piacon egyébként az átrendeződés mellett egy másik érdekes trend is megfigyelhető. A Jefferies and Co. elemzője szerint a Google idén egy 15 százalékos növekedést élhet meg a fizetett hirdetésekre érkező kattintásokban, ami 8 százalékos növekedést jelent a CPC-bevételeknél. Ezt egyértelműen az Instant számlájára írják a szakértők: úgy tűnik, hogy a jobban konfigurált, a keresőkifejezés valós idejű felépítése valamelyest a fizetett linkek felé tereli a közönséget a természetes találatokról.

Az asztali keresések piaca azonban érdemben már nem tartogat az Egyesült Államokban növekedést volumenét tekintve, épp ezért a befektetők és elemzők is egyre inkább a mobil keresési piacra és a YouTube display hirdetések felé fordítják tekintetüket, ha a Google, illetve a kereső piac előmenetelét kell megítélni.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!