Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Százmillió felett a LinkedIn

Dojcsák Dániel, 2011. március 23. 13:07
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A 2002-ben alapított LinkedIn 2003 májusában indította el élesben szolgáltatását, jóval megelőzve a Facebookot. Sosem törekedett arra, hogy olcsó népszerűséggel, divatos szolgáltatásokkal hígítsa fel felhasználói bázisát, mindig igyekezett megmaradni szakmai közösségi hálózatnak.

hirdetés

Ez annyira jól sikerült, hogy a LinkedIn igen hamar nyereséges is lett, igaz eleinte csak az Egyesült Államokban terjedt igazán. Hat évre volt szükség ahhoz, hogy 50 millió felhasználót gyűjtsön, de mindig is szép számmal voltak köztük prémium előfizetést választók, például fejvadászok, HR-esek, illetve magabiztos álláskeresők.

Az idők során hatékonyra csiszolt szolgáltatásnak ugyan hat év kellett az 50 millióhoz, viszont ennek megduplázására már csak másfél évet kellett várni - tavaly októberben még “csak” 85 millió regisztrált felhasználó volt, azaz 5 hónap alatt sikerült újabb 15 millióval bővülni, s a tempó nem lassul. A LinkedIn állítása szerint jelenleg másodpercenként egy felhasználóval bővül a tagok száma. Ez persze elmarad a Facebook napi 7-800 ezres ugrásaitól (az másodpercenként kb. 8 regisztráció), de egészen más is a két közösségi oldal célja.

A mérföldkő kapcsán a LinkedIn egy infografikát mutatott be, amiből érdekes adatok derülnek ki a bővülésről. Mostanra már a felhasználók 56 százaléka az Egyesült Államokon kívüli, s a növekedés hajtóereje egyértelműen a nemzetközi piac. A leggyorsabb növekedés Brazíliában látszik, ahol egy év alatt 428 százalékkal szaporodott a LinkedIn-profilok száma. Érdekes, hogy a 100 millió felhasználó közül az egyik legnépesebb szakma a pedagógusoké, akik 1 millióan vannak. A leggyakoribb szektor a szolgáltatás, ami minden ötödik tagot adja, míg a pénzügyi, illetve a high-tech területekről csak 9-9 százalék érkezik.

Jön fel a nemzetközi piac

Magyarországon is érezhetően felgyorsult a LinkedIn terjedése, s egyre több ágazatban található meg a szakemberek, dolgozók jelentős része. Az irodai munkások, technológiai iparágakban tevékenykedők által észlelt kép viszont csalóka, ugyanis a magyar felhasználók száma a százezer körüli nagyságrend lehet.

Az Alexa.com statisztikái szerint a LinkedIn Magyarországon a 142. legnépszerűbb oldal, picit lemaradva a Világgazdaság Online-tól (141.), de megelőzve az APEH (143) weboldalát, vagy épp a RedTube (146.) pornóvideó-megosztó oldalt. A Google Web Trends becslése szerint napi 15 ezer látogató keresi fel az oldalt, akik többnyire a média-marketing-pr szakma iránt is érdeklődők, Index-olvasók és az álláskeresők (a szintén látogatott oldalak listája alapján).

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.