Szerző: Dojcsák Dániel

2011. március 23. 13:07

Százmillió felett a LinkedIn

A 2002-ben alapított LinkedIn 2003 májusában indította el élesben szolgáltatását, jóval megelőzve a Facebookot. Sosem törekedett arra, hogy olcsó népszerűséggel, divatos szolgáltatásokkal hígítsa fel felhasználói bázisát, mindig igyekezett megmaradni szakmai közösségi hálózatnak.

Ez annyira jól sikerült, hogy a LinkedIn igen hamar nyereséges is lett, igaz eleinte csak az Egyesült Államokban terjedt igazán. Hat évre volt szükség ahhoz, hogy 50 millió felhasználót gyűjtsön, de mindig is szép számmal voltak köztük prémium előfizetést választók, például fejvadászok, HR-esek, illetve magabiztos álláskeresők.

Az idők során hatékonyra csiszolt szolgáltatásnak ugyan hat év kellett az 50 millióhoz, viszont ennek megduplázására már csak másfél évet kellett várni - tavaly októberben még “csak” 85 millió regisztrált felhasználó volt, azaz 5 hónap alatt sikerült újabb 15 millióval bővülni, s a tempó nem lassul. A LinkedIn állítása szerint jelenleg másodpercenként egy felhasználóval bővül a tagok száma. Ez persze elmarad a Facebook napi 7-800 ezres ugrásaitól (az másodpercenként kb. 8 regisztráció), de egészen más is a két közösségi oldal célja.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A mérföldkő kapcsán a LinkedIn egy infografikát mutatott be, amiből érdekes adatok derülnek ki a bővülésről. Mostanra már a felhasználók 56 százaléka az Egyesült Államokon kívüli, s a növekedés hajtóereje egyértelműen a nemzetközi piac. A leggyorsabb növekedés Brazíliában látszik, ahol egy év alatt 428 százalékkal szaporodott a LinkedIn-profilok száma. Érdekes, hogy a 100 millió felhasználó közül az egyik legnépesebb szakma a pedagógusoké, akik 1 millióan vannak. A leggyakoribb szektor a szolgáltatás, ami minden ötödik tagot adja, míg a pénzügyi, illetve a high-tech területekről csak 9-9 százalék érkezik.

Jön fel a nemzetközi piac

Magyarországon is érezhetően felgyorsult a LinkedIn terjedése, s egyre több ágazatban található meg a szakemberek, dolgozók jelentős része. Az irodai munkások, technológiai iparágakban tevékenykedők által észlelt kép viszont csalóka, ugyanis a magyar felhasználók száma a százezer körüli nagyságrend lehet.

Az Alexa.com statisztikái szerint a LinkedIn Magyarországon a 142. legnépszerűbb oldal, picit lemaradva a Világgazdaság Online-tól (141.), de megelőzve az APEH (143) weboldalát, vagy épp a RedTube (146.) pornóvideó-megosztó oldalt. A Google Web Trends becslése szerint napi 15 ezer látogató keresi fel az oldalt, akik többnyire a média-marketing-pr szakma iránt is érdeklődők, Index-olvasók és az álláskeresők (a szintén látogatott oldalak listája alapján).

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról