:

Szerző: Dojcsák Dániel

2011. március 23. 13:07

Százmillió felett a LinkedIn

A 2002-ben alapított LinkedIn 2003 májusában indította el élesben szolgáltatását, jóval megelőzve a Facebookot. Sosem törekedett arra, hogy olcsó népszerűséggel, divatos szolgáltatásokkal hígítsa fel felhasználói bázisát, mindig igyekezett megmaradni szakmai közösségi hálózatnak.

Ez annyira jól sikerült, hogy a LinkedIn igen hamar nyereséges is lett, igaz eleinte csak az Egyesült Államokban terjedt igazán. Hat évre volt szükség ahhoz, hogy 50 millió felhasználót gyűjtsön, de mindig is szép számmal voltak köztük prémium előfizetést választók, például fejvadászok, HR-esek, illetve magabiztos álláskeresők.

Az idők során hatékonyra csiszolt szolgáltatásnak ugyan hat év kellett az 50 millióhoz, viszont ennek megduplázására már csak másfél évet kellett várni - tavaly októberben még “csak” 85 millió regisztrált felhasználó volt, azaz 5 hónap alatt sikerült újabb 15 millióval bővülni, s a tempó nem lassul. A LinkedIn állítása szerint jelenleg másodpercenként egy felhasználóval bővül a tagok száma. Ez persze elmarad a Facebook napi 7-800 ezres ugrásaitól (az másodpercenként kb. 8 regisztráció), de egészen más is a két közösségi oldal célja.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A mérföldkő kapcsán a LinkedIn egy infografikát mutatott be, amiből érdekes adatok derülnek ki a bővülésről. Mostanra már a felhasználók 56 százaléka az Egyesült Államokon kívüli, s a növekedés hajtóereje egyértelműen a nemzetközi piac. A leggyorsabb növekedés Brazíliában látszik, ahol egy év alatt 428 százalékkal szaporodott a LinkedIn-profilok száma. Érdekes, hogy a 100 millió felhasználó közül az egyik legnépesebb szakma a pedagógusoké, akik 1 millióan vannak. A leggyakoribb szektor a szolgáltatás, ami minden ötödik tagot adja, míg a pénzügyi, illetve a high-tech területekről csak 9-9 százalék érkezik.

Jön fel a nemzetközi piac

Magyarországon is érezhetően felgyorsult a LinkedIn terjedése, s egyre több ágazatban található meg a szakemberek, dolgozók jelentős része. Az irodai munkások, technológiai iparágakban tevékenykedők által észlelt kép viszont csalóka, ugyanis a magyar felhasználók száma a százezer körüli nagyságrend lehet.

Az Alexa.com statisztikái szerint a LinkedIn Magyarországon a 142. legnépszerűbb oldal, picit lemaradva a Világgazdaság Online-tól (141.), de megelőzve az APEH (143) weboldalát, vagy épp a RedTube (146.) pornóvideó-megosztó oldalt. A Google Web Trends becslése szerint napi 15 ezer látogató keresi fel az oldalt, akik többnyire a média-marketing-pr szakma iránt is érdeklődők, Index-olvasók és az álláskeresők (a szintén látogatott oldalak listája alapján).

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

3

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.