Szerző: Bodnár Ádám

2012. április 18. 09:46

Gyors 22 nanométeres átállást ígér az Intel

Nyilvánosságra hozta első negyedéves pénzügyi eredményeit az Intel. A legnagyobb chipgyártó számai vegyes képet mutatnak, a bevétel enyhén növekedett, a nyereség azonban látványosan visszaesett, ami meglepte a befektetőket: a cég papírjai több mint 3 százalékot gyengültek a hír nyomán.

2012 első három hónapjában 12,9 milliárd dolláros bevételt könyvelt el az Intel, ami 7 százalékos éves növekedésnek felel meg. A nyereség ugyanakkor látványosan visszaesett, az üzemi eredmény a tavalyi 4,6 milliárd helyett csupán 3,8 milliárd dollár volt, a nettó profit pedig pedig még ennél is nagyobb mértékben, 3,4 milliárd dollárról 2,7 milliárdra apadt, ami 19 százalékos csökkenést jelent. Az üzemi és nettó eredmény csökkenése a 22 nanométeres gyártástechnológia felpörgetésével kapcsolatos költségek következménye, az elemzők által irányadónak tekintett bruttó eredményhányad 2,6 százalékponttal 64 százalékra emelkedett.

A vállalat szerint az első negyedévben a PC-eladásokat kevéssé befolyásolta a merevlemez-hiány, és az év hátralevő részében már nem is nagyon fogja, hangzott el az elemzők részére rendezett eredménybejelentő konferenciahívás alkalmával. A tavasz az Ivy Bridge generációs chipek rajtjáról és egy hatalmas Ultrabook marketing-kampányról szól majd, az ősz pedig a Windows 8 érkezéséről, amely a várakozások szerint fel forga pörgetni a PC-eladásokat. A vállalat ezzel együtt is óvatosan optimista, csak egyszámjegyű százalékos növekedést vár idén.

Ivy Bridge: a leggyorsabb felfutású Intel-chip

A PC processzorok forgalma éves szinten 2 százalékkal csökkent az első negyedévben, mivel az Ivy Bridge chipek kereskedelmi rajtja kicsúszott a negyedévből. A 22 nanométeres eljárással gyártott processzorok az Intel történetének leggyorsabban "felpörgő" termékei lesznek, mondta el Paul Otellini elnök vezérigazgató, a második negyedévben eladott processzorok negyedét teszik ki az Ivy Bridge chipek és őszre megtörténik a "crossover", vagyis a szállítások több mint fele már a 22 nanométeres gyártósorokról kerül le. Tavasszal három Intel-gyárból kerülnek ki 22 nanométeres chipek, amelyekhez ősszel csatlakozik egy negyedik

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A szerverchipek eladásai nagyjából szinten maradtak tavalyhoz képest, a márciusban elrajtolt "Sandy Bridge EP" Xeonok kevéssé tudták felpörgetni az első negyedév forgalmát. Elemzői kérdésre válaszolva Paul Otellini elmondta, a négy- és többfoglalatos rendszerekbe szánt "Sandy Bridge EX" verzió bemutatkozása a "nem túl távoli jövőben" esedékes. Az előző generáció, a "Westmere EX" tavaly áprilisban érkezett a piacra.

Az Ivy Bridge és a márciusban bemutatott Sandy Bridge EP Xeonok hatása együttesen jelentkezik majd a második negyedévben, aminek köszönhetően az Intel 13,6 milliárd dollár körüli forgalmat vár, ez éves szinten 4,6 százalékos, az első negyedévhez képest pedig 5 százalékos növekedésnek felelne meg - a piaci szezonalitás miatt az Intel második negyedéves bevétele átlagosan 1 százalékkal alacsonyabb az elsőnél. Az év második felére a bruttó eredményhányad további javulását várja a chipgyártó, a cél a 65 százalékos szint.

Ultrabook, Ultrabook, Ultrabook

A vállalat továbbra is nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy az Ultrabookok megtalálják célközönségüket. Az Intel számításai szerint az év végére a lakossági noteszgépek 40 százaléka lesz Ultrabook, vagyis a MacBook Airhez hasonló könnyű, vékony laptop. A Windows 8 érkezése fel fogja kelteni az érdeklődést a érintőkijelzős modellek iránt, amelynek jelenleg mintegy 100 dolláros felára egyre csökkenni fog, ahogy egyre több gyártó száll be a versenybe. Jelenleg több mint 20 Ultrabook modell van a piacon, az év végére a számuk meg fogja haladni a 100-at is, közölte az Intel, amely majdnem 200 millió dolláros reklámkampánnyal próbálja népszerűbbé tenni ezeket a gépeket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról