:

Szerző: Koi Tamás

2011. március 10. 08:33

Mindhárom mobilszolgáltató rosszul kezdte az évet

Kisebb-nagyobb mértékben, de mindhárom hazai mobilszolgáltatónál csökkent januárban az előfizetők száma, akár a teljes előfizetői bázist, akár az aktív ügyfelek számát tekintjük. A piacon utoljára tavaly nyáron volt visszaesés, ettől függetlenül a tavalyihoz hasonló csökkenés idén már nem várható.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) mobil hangpiacra vonatkozó gyorsjelentése szerint visszaeséssel nyitották az évet a hazai mobilszolgáltatók: A T-Mobile, a Telenor és a Vodafone összesen 27 ezer aktív ügyfelet vesztett el januárban, miközben a teljes ügyfélbázis mérete 21 ezer szerződéssel csökkent. A hívásfogadásra alkalmas kártyák száma januárban így száz lakosra levetítve pont 120 darab volt - ez ugyan decemberhez képest valóban csökkenés, de az év utolsó hónapját leszámítva egyetlen hónapban sem érte el ezt a mutató.

Az év első hónapjában a legtöbb ügyfelet a piacot vezető T-Mobile veszítette el, a magenta szolgáltatótól körülbelül 13,3 ezer előfizető ment el, míg a Telenortól ugyanebben az időszakban nagyjából 10 ezer, a Vodafone-tól pedig 4000 előfizető pártolt el. Bár tavaly ugyanebben a hónapban mindhárom cég növekedést ért el, az év elején a szezonális hatásoknak köszönhetően a hasonló mértékű visszaesés természetesnek tekinthető.


HWSW-grafika. Forrás: NMHH

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x)

Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x) Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Az NMHH összesítése szerint az első hónapban a forgalmazásban résztvevők, azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján a Vodafone a decemberi 22,75 százalékról 22,77 százalékra növelte piaci részesedését, míg a Telenor 32,43 százaléka 32,42 százalékra, a T-Mobilé pedig 44,82 százalékról 44,81 százalékra csökkent. Egy évvel korábban ugyanezek a részarányok rendre 22,61, 33,04 és 44,36 százalékon álltak.

A szolgáltatók januári teljesítménye a fentiekkel együtt is lehangoló: tavaly decemberben az aktív ügyfelek száma körülbelül 170 ezerrel nőtt, igaz, ez az a hónap, amikor a szolgáltatók a legtöbb készüléket - és velük együtt előfizetést - értékesítik.

Felkértünk 3 különböző területen dolgozó csapatot, mutassák meg élőben, hogyan is használják ők az AI-t. Ezután mindenki eldöntheti, mit gondol az egészről, hol is tart az adaptációban. November 17-én érkezik a kraftie demo day, 19-én pedig az első képzés!

a címlapról

LIKE

0

Megszűnik a facebookos Like gomb, de nem úgy

2025. november 11. 13:53

Jövőre megszűnnek a Facebook Social Pluginok, azaz a Like és Comment gombok, ezzel pedig újabb legacy feature-től szabadul meg a közösségi oldal.

SCAM

1

Milliárdokat kereshetett a Meta a csalóhirdetéseken

2025. november 10. 13:40

A közösségi óriás korábbi előrejelzésében azt vetítette előre, hogy 2024-es teljes árbevételének 10 százaléka, kb. 16 milliárd dollár származhat online csalások és tiltott áruk hirdetéseiből.