Szerző: Koi Tamás

2011. március 10. 08:33:00

Mindhárom mobilszolgáltató rosszul kezdte az évet

Kisebb-nagyobb mértékben, de mindhárom hazai mobilszolgáltatónál csökkent januárban az előfizetők száma, akár a teljes előfizetői bázist, akár az aktív ügyfelek számát tekintjük. A piacon utoljára tavaly nyáron volt visszaesés, ettől függetlenül a tavalyihoz hasonló csökkenés idén már nem várható.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) mobil hangpiacra vonatkozó gyorsjelentése szerint visszaeséssel nyitották az évet a hazai mobilszolgáltatók: A T-Mobile, a Telenor és a Vodafone összesen 27 ezer aktív ügyfelet vesztett el januárban, miközben a teljes ügyfélbázis mérete 21 ezer szerződéssel csökkent. A hívásfogadásra alkalmas kártyák száma januárban így száz lakosra levetítve pont 120 darab volt - ez ugyan decemberhez képest valóban csökkenés, de az év utolsó hónapját leszámítva egyetlen hónapban sem érte el ezt a mutató.

Az év első hónapjában a legtöbb ügyfelet a piacot vezető T-Mobile veszítette el, a magenta szolgáltatótól körülbelül 13,3 ezer előfizető ment el, míg a Telenortól ugyanebben az időszakban nagyjából 10 ezer, a Vodafone-tól pedig 4000 előfizető pártolt el. Bár tavaly ugyanebben a hónapban mindhárom cég növekedést ért el, az év elején a szezonális hatásoknak köszönhetően a hasonló mértékű visszaesés természetesnek tekinthető.


HWSW-grafika. Forrás: NMHH

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Az NMHH összesítése szerint az első hónapban a forgalmazásban résztvevők, azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján a Vodafone a decemberi 22,75 százalékról 22,77 százalékra növelte piaci részesedését, míg a Telenor 32,43 százaléka 32,42 százalékra, a T-Mobilé pedig 44,82 százalékról 44,81 százalékra csökkent. Egy évvel korábban ugyanezek a részarányok rendre 22,61, 33,04 és 44,36 százalékon álltak.

A szolgáltatók januári teljesítménye a fentiekkel együtt is lehangoló: tavaly decemberben az aktív ügyfelek száma körülbelül 170 ezerrel nőtt, igaz, ez az a hónap, amikor a szolgáltatók a legtöbb készüléket - és velük együtt előfizetést - értékesítik.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 16:29

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.