Szerző: Koi Tamás

2011. február 28. 13:59

Internet jegyrendszerben: itt a tv2.mobilnet

Az előzetesen kiszivárgott információknak megfelelően holnap elindul az első olyan co-branded mobilnet-szolgáltatás, ahol egy mobilszolgáltató nem távközlési céget, hanem médiavállalatot választott partnerül. Jön a tv2.mobilnet, a Vodafone hálózati hátterével.

A TV2 tévécsatornát üzemeltető MTM SBS Zrt. és a Vodafone Magyarország ma jelentette be a közösen kialakított tv2.mobilnet részleteit, mely az előzetesen kiszivárgott információknak megfelelően olyan megoldást kínál az internetezőknek, mely eddig nem volt jellemző a hazai piacon. A feltöltőkártyás rendszerre épülő szolgáltatás ugyanis négy különböző időtartamra szóló internetjegyet kínál - a szolgáltatáshoz a TV2 exkluzív videotartalmakat is kínál.

A múlt héten kiszivárgott, elsőként a HWSW által közölt információ, mely szerint szövetségre lép a TV2 és a Vodafone, csupán két kérdést hagyott nyitva: milyen értékesítési partnerrel és milyen konstrukcióban kínálja a két cég a mobilnet-szolgáltatást. Az Index múlt héten a tévécsatornára hivatkozva megszellőztette, hogy a cégek kereskedelmi partnere a Tesco lesz, ezt a mai sajtótájékoztatón megerősítették - országszerte 80 üzletben, illetve a Vodafone webshopjában lehet majd megvenni a feltöltőkártyás konstrukciót.

A tv2.mobilnet kezdőcsomagot a Tesco áruházakban 4990, a webshopban 3990 forintért lehet megvásárolni, a csomag ára magában foglalja a modemet, a SIM-kártyát és 500 forintnyi adatforgalmat, melyet a különböző napijegyek megvásárlására használhat fel az ügyfél. A feltöltőkártyás konstrukció a Vodafone többi pre-paid előfizetéséhez hasonlóan többféleképpen (például internetes, ATM-es vásárlás), különböző összegekkel feltölthető.

A feltöltött kártyával a rendelkezésre álló összegkeret erejéig ezután különböző "internetjegyek" válthatók, 350-től 3890 forintos áron, ezek a jegy megvásárlásától számítva legfeljebb 1-720 órányi internetezést tesznek lehetővé, 500 megabájttól 1 gigabájtig terjedő forgalmi limittel. A PC-s internetezéshez kialakított díjcsomaggal a szolgáltatás nyitóoldala akkor is elérhető, ha nincs érvényes internetjegye a felhasználónak - ezen az oldalon többek közt exkluzív, TV2-s tartalmakat (videók, netes programok stb.) helyez el a szolgáltató.

A szolgáltatás népszerűsítésében aktívan részt vesz a tévécsatorna, mely különböző műsoraiban reklámozza majd a tv2.mobilnetet, ezzel potenciális előfizetők százezreit elérve. A Vodafone számára mindez hathatós segítség lehet abban, hogy a mobiladat-piacon tovább növelje részesedését, és még jobban elhúzzon a Telenortól, illetve megközelítse a mezőnyt jelenleg még toronymagasan vezető T-Mobile-t.

Céghez közel álló forrásoktól úgy tudjuk, hogy a Vodafone a különböző, kisebb telekommunikációs szolgáltatásokkal árult co-branded mobilnet-előfizetésekből ma már jelentős mennyiséget értékesít havonta, és a tv2.mobilnettől egyértelműen jobb eredményeket várnak a szolgáltatónál, mint a hangpiacon 2009-ben a Magyar Postával karöltve bevezetett, mindössze párezer előfizetőig jutó Postafontól.

a címlapról