Szerző: Bodnár Ádám

2012. április 17. 12:29

E-mail, csoportmunka és vállalati kommunikáció a Telenortól

Belép a vállalati informatikai szolgáltatások piacára a Telenor, az operátor a Central Europe On-Demand megoldásait Webiroda név alatt kezdi értékesíteni.

Webiroda

A Central Europe On Demand 2009-ben jelent meg Magyarországon szolgáltatásaival, amelyeket most Webiroda néven a Telenor is felvett portfóliójába, hogy a vállalati ügyfelek körében vonzóvá tegye nagy sávszélességű "Hipernet" mobil adatszolgáltatását. A Webiroda e-mail postafiókot, csoportmunka-megoldást, vállalati kommunikációt és online backupot tartalmaz, előbbi három Microsoft-technológián alapul (Exchange, SharePoint, Lync), utóbbit a holland Backup Agent biztosítja.

Mai sajtótájékoztatója során a Telenor szakemberei unásig ismételték, hogy a szoftverszolgáltatások igénybe vételével jelentős költségmegtakarítás érhető el a saját rendszerüzemeltetéssel és licencvásárlással összehasonlítva, a különbséget pedig az alaptevékenységre, innovációra, új termékek, szolgáltatások bevezetésére lehet fordítani. A szoftverszolgáltatások további előnye, hogy a megrendelést követően azonnal rendelkezésre állnak és skálázhatók is, azaz a dolgozói létszám és a cég fejlődése függvényében könnyen növelhető vagy csökkenthető az igénybe vett szolgáltatások száma és köre.

A Webiroda szolgáltatás elérhető 5, 10, 20, 30 és 40 felhasználós csomagokban, valamint előfizetéses alapon, utóbbi esetben egy-egy mobiltelefonos előfizetéshez felárért vehető igénybe. A Telenor weboldalán egy költségkalkulátort is elérhetővé tett, amely segítségével a potenciális ügyfelek kiszámolhatják, hogy az általuk igényelt szolgáltatáscsomag milyen díjért vehető igénybe, ezt pedig össze tudják hasonlítani meglevő informatikai kiadásaikkal.

Már nem csak cső

A Telenor elsősorban nagy sávszélességű internetszolgáltatása, a Hipernet iránti igényt szeretné felkelteni az üzleti ügyfelek körében a Webirodával - a cég feltehetően arra számít, hogy a kis- és középvállalatok egyre inkább felismerik, hogy a mobil munkavégzést is támogató Webiroda bevezetése után bárhonnan kapcsolatban lehetnek egymással és ügyfeleikkel, ehhez viszont szükségük lesz megfelelő mobil eszközökre és gyors, megbízható mobil adatkapcsolatra.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A társaság kifejezett célja, hogy kitörtjön a "bitpipe" szerepből és megkülönböztető, értéknövelt szolgáltatásokat kínáljon az ügyfeleinek, mégpedig partnerek bevonásával, mondta el a HWSW-nek Klausz Ferenc, a Telenor vállalatfejlesztési vezérigazgató-helyettese, hozzátéve, hogy a jövőben további hasonló szolgáltatások beindítása várható. Sipos Judit, a cég marketing- és értékesítési vezetője elmondta, a legutóbbi pénzügyi évben a vállalati szolgáltatások árbevételének 3 százalékát tették ki az értéknövelt szolgáltatások, a cél az, hogy 2 éven belül ez duplájára nőjön.

Adatközpont-szolgáltatások

Az operátor erőteljesen terjeszkedik a vállalati szolgáltatások terén, március végén ennek érdekében belépett a szerverhoszting-piacra is. A társaság az ország számos pontján kínál lehetőséget biztonságos adattárolásra és szerverelhelyezésre, Törökbálinti központja mellett  Győrben, Szegeden, Székesfehérváron, Miskolcon, Szolnokon, Pécsett és Debrecenben is. A Telenor igény esetén a még magasabb rendelkezésre állás érdekében georedundanciát is biztosít. Az adatközpontban kizárólagos használatra bérelhető szerver szekrények, időszakosan vagy állandóan igénybe vehető szerverek, illetve olyan szervertermek találhatók, amelyekben aTelenor vállalati ügyfelei eszközeiket, szervereiket elhelyezhetik, akár ráccsal elkülönítve, külön felügyelettel is.

Ezt a lépést feltehetően azért tette meg a Telenor, mert a hálózatmodernizációt követően adatközpontjaiban sok hely szabadult fel, ahogy a régebbi generációs berendezéseket nagyobb teljesítménysűrűségű, újabbakra cserélte, a fennmaradó adatközpont-kapacitást pedig most értékesíti.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról