:

Szerző: Koi Tamás

2011. február 10. 14:00

Alaposan rágyúr az okostelefonokra a Vodafone

Tavaly sikerrel vette fel a kesztyűt az értéknövelt mobilszolgáltatások a Vodafone Magyarország, mely februárban indított okostelefonos kampánya és akciói révén továbbra is kemény ellenfele maradhat riválisainak.

A Vodafone február 1-én új, okostelefonokról szóló aloldalt indított, melyen elsősorban a témában kevésbé járatos fiatalokat célozva nyújt információkat a különböző platformokról, valamint a hozzájuk elérhető alkalmazásokról. A Vodafone céges weboldalába szervesen integrált aloldalról direkt linkek vezetnek az Android Market, vagy éppen az Ovi Áruház alkalmazás-piacterekbe, ráadásul a szolgáltató az oldalon összegyűjti az adott platformhoz elérhető legnépszerűbb alkalmazásokat, így a platformokkal vagy a piacterekkel csak most ismerkedő felhasználó is könnyen megtalálhatja a "kötelező" programokat telefonjához.

Az aloldalon emellett természetesen a Vodafone okostelefon-választékából is található ajánlat, a csúcskategóriás modellektől kezdve a belépőszintű modellekig. A cég továbbá kifejezetten az okostelefon-felhasználók számára kialakított tarifákat is ajánl új vagy meglévő ügyfeleinek, így a tavalyi iPhone premieren bevezetett, lebeszélhető perceket, valamint SMS- és adatforgalmat egyaránt tartalmazó Smart tarifák február elejétől bármilyen okostelefon mellé kérhetők, nem csak az Apple telefonjaihoz.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A Vodafone mellett az utóbbi hetekben, hónapokban a T-Mobile és a Telenor is nagyobb hangsúlyt fektet az okostelefonok képességeinek bemutatására, valamint áttételesen az okostelefonok forgalmának a felfuttatására. A T-Mobile-nál szintén létrehoztak egy aloldalt a nagyobb tudású készülékek bemutatására, emellett tavaly novemberben Harsányi Leventével kezdett promócióba a cég. A Telenor tavaly decemberben az Android platformot karolta fel, és a kiterjedt kampány mellett többek közt alkalmazás-ötletpályázatot is indított, valamint szakértők közreműködésével workshopokat tartott.

A szolgáltatók részéről érthető és logikus lépés az okostelefonok, illetve az okostelefon-platformok kiterjedt promóciója: a többnyire prémium árkategóriába tartozók készülékek képességeit csak értéknövelt szolgáltatásokkal (tipikusan ilyen a mobilinternet) lehet kihasználni, a hangforgalom  egyre apadó, vagy stagnáló bevételeit pedig legkönnyebben így tudják kompenzálni az operátorok. A HWSW információi szerint az év végi hajrában eladott mobilok 30-40 százaléka volt okostelefon a hazai szolgáltatóknál.

Az okostelefon-piacon elért sikerek egyik lehetséges mérőszáma éppen ezért a mobilnet-előfizetések száma. Itt a hírközlési hatóság adatai szerint az év második felében jelentős hajrába kezdett a Vodafone, melynek köszönhetően a harmadik piaci pozícióból mostanra stabil másodikká lépett elő, maga mögött hagyva a Telenort.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 24. 21:52

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.