Szerző: Koi Tamás

2011. február 10. 14:00:00

Alaposan rágyúr az okostelefonokra a Vodafone

Tavaly sikerrel vette fel a kesztyűt az értéknövelt mobilszolgáltatások a Vodafone Magyarország, mely februárban indított okostelefonos kampánya és akciói révén továbbra is kemény ellenfele maradhat riválisainak.

A Vodafone február 1-én új, okostelefonokról szóló aloldalt indított, melyen elsősorban a témában kevésbé járatos fiatalokat célozva nyújt információkat a különböző platformokról, valamint a hozzájuk elérhető alkalmazásokról. A Vodafone céges weboldalába szervesen integrált aloldalról direkt linkek vezetnek az Android Market, vagy éppen az Ovi Áruház alkalmazás-piacterekbe, ráadásul a szolgáltató az oldalon összegyűjti az adott platformhoz elérhető legnépszerűbb alkalmazásokat, így a platformokkal vagy a piacterekkel csak most ismerkedő felhasználó is könnyen megtalálhatja a "kötelező" programokat telefonjához.

Az aloldalon emellett természetesen a Vodafone okostelefon-választékából is található ajánlat, a csúcskategóriás modellektől kezdve a belépőszintű modellekig. A cég továbbá kifejezetten az okostelefon-felhasználók számára kialakított tarifákat is ajánl új vagy meglévő ügyfeleinek, így a tavalyi iPhone premieren bevezetett, lebeszélhető perceket, valamint SMS- és adatforgalmat egyaránt tartalmazó Smart tarifák február elejétől bármilyen okostelefon mellé kérhetők, nem csak az Apple telefonjaihoz.

Miért érdemes belevágnod a Scrum képzésünkbe? (x) Október 21-én Scrum alapozó képzést indít a HWSW, íme néhány jó érv a kurzus mellett.

A Vodafone mellett az utóbbi hetekben, hónapokban a T-Mobile és a Telenor is nagyobb hangsúlyt fektet az okostelefonok képességeinek bemutatására, valamint áttételesen az okostelefonok forgalmának a felfuttatására. A T-Mobile-nál szintén létrehoztak egy aloldalt a nagyobb tudású készülékek bemutatására, emellett tavaly novemberben Harsányi Leventével kezdett promócióba a cég. A Telenor tavaly decemberben az Android platformot karolta fel, és a kiterjedt kampány mellett többek közt alkalmazás-ötletpályázatot is indított, valamint szakértők közreműködésével workshopokat tartott.

A szolgáltatók részéről érthető és logikus lépés az okostelefonok, illetve az okostelefon-platformok kiterjedt promóciója: a többnyire prémium árkategóriába tartozók készülékek képességeit csak értéknövelt szolgáltatásokkal (tipikusan ilyen a mobilinternet) lehet kihasználni, a hangforgalom  egyre apadó, vagy stagnáló bevételeit pedig legkönnyebben így tudják kompenzálni az operátorok. A HWSW információi szerint az év végi hajrában eladott mobilok 30-40 százaléka volt okostelefon a hazai szolgáltatóknál.

Az okostelefon-piacon elért sikerek egyik lehetséges mérőszáma éppen ezért a mobilnet-előfizetések száma. Itt a hírközlési hatóság adatai szerint az év második felében jelentős hajrába kezdett a Vodafone, melynek köszönhetően a harmadik piaci pozícióból mostanra stabil másodikká lépett elő, maga mögött hagyva a Telenort.

a címlapról