Szerző: Koi Tamás

2011. január 3. 12:58

Úgy veszik a Kindle-t, mintha vége lenne a könyvnyomtatásnak

Soha nem látott vásárlási kedvről tanúskodnak az online kereskedők tavaly év végi statisztikái: a legnagyobb ilyen áruház, az amerikai Amazon tavaly is az elektronikus könyvolvasóval tarolt, de a piacnak összességében sem volt oka a panaszra.

Az Amazon tavaly is közzétette az ünnepi szezont értékelő statisztikáit, melyek szokás szerint úgy éreztetik a forgalom nagyságát, hogy közben konkrét értékesítési és pénzügyi adatokat nem tartalmaznak. A cég közvetlenül karácsony után, december 27-én közölte: soha ennyi elektronikus könyvolvasót nem adott el korábban, ráadásul a ezeket többnyire tabletek mellé vásárolták, vagyis nincs veszélyben az e-readerek piaca az iPad, a Galaxy Tab és társaik sikere miatt.

A webáruház az elmúlt két évvel ellentétben nem decemberben, hanem novemberben bonyolította a legforgalmasabb napját: november 29-én azaz a hálaadást követő "cyber hétfőn" a vásárlók világszerte 13,7 millió terméket rendeltek az Amazontól, ami 158 vásárlási tranzakciót jelent másodpercenként. Tavalyelőtt december 14. volt a legforgalmasabb nap, akkor "csupán" 9,5 millió árucikk fogyott, 2008-ban pedig december 15. - ezen a napon 6,3 millió tranzakciót bonyolítottak.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A karácsonyi szezon legkeresettebb terméke a Kindle, illetve annak különböző változatai voltak, jóllehet az Amazon nem árul el konkrét részleteket arról, pontosan mennyi fogyott a könyvolvasóból. A Kindle mellett a legnépszerűbb elektronikai termék a 8 GB-os iPod Touch volt (éppúgy, mint tavaly), a legnépszerűbb videojáték pedig a szintén minden rekordot megdöntött Call of Duty: Black Ops lett. A jelek szerint a vásárlók zenei ízlése kevéssé változott 2009-hez képest, a toplistát továbbra is Susan Boyle vezeti. A legnépszerűbb szoftver is a Microsoft Office maradt, igaz már nem a 2007-es, hanem a 2010-es verzióval.

Az Amazon statisztikái mellett 2010-ben is készült becslés az amerikai webáruházak karácsonyi forgalmáról. A ComsCore piacelemző a tavalyi szezonra is egészséges növekedést jelzett: november 1-től december 26-ig 30 milliárdos forgalmat értek el a tengerentúli webáruházak, ami éves szinten nagyjából 13 százalékos növekedésnek felel meg. A legnagyobb növekedést mégsem a karácsony előtti utolsó roham érte el, hanem a hálaadás napja, ekkor összesen 407 millió dollár értékben kelt el áru, ami 28 százalékkal több mint egy évvel korábban.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról