Szerző: Bodnár Ádám

2010. december 17. 14:14

Felhőbe viszi az Office-t az Oracle

Az Oracle a héten bemutatta az OpenOffice 3.3-as verzióját, valamint a Cloud Office-t, amely a felhőben futó irodai csomag, leginkább a Google Apps és a Microsoft Office 365 ellenfele.

Oracle Open Office 3.3

Megérkezett az Oracle Open Office irodai szoftvercsomag 3.3-as verziója, amelyet a StarOffice-csapat fejleszt a vállalat berkein belül. Az Oracle Open Office az OpenOffice.org kódjára épül, ezt az Enterprise Edition esetében a vállalatok számára hasznos képességekkel és terméktámogatással egészíti ki az Oracle. A szoftver alapvetően az ODF formátumot támogatja, de PDF-et és a Microsoft Office fájlformátumait is kezeli.

A 3.3-as verzió újdonsága, hogy konnektorokat tartalmaz az Oracle üzleti szoftvereihez, az E-Business Suite-hoz, a Business Intelligence Serverhez, a MySQL adatbázishoz, a JDeveloperhez, valamint az Alfresco nyílt forrású vállalati tartalomkezelő rendszerhez és a Microsoft SharePoint Serverhez. A kapcsolódás lehetővé teszi, hogy az Oracle Open Office-t használó vállalati alkalmazottak közvetlenül az irodai alkalmazásból férjenek hozzá a vállalati rendszerekből származó adatokhoz és például elemzéseket, kimutatásokat készítsenek.

ONLINE Scrum és gépi tanulás meetupjaink indulnak! Jelentkezik az ingyenes HWSW free!, immár online formátumban.

Az Open Office számos platformon, Windowson, Linuxon, Mac OS X-en és Solarison is működik és két változatban érhető el, a Standard verziót legfeljebb 99 felhasználós cégek vehetik meg, az Enterprise Editiont pedig a 100-nál több felhasználóval rendelkező szervezeteknek ajánlja az Oracle. Az árazás lehet licencalapú és előfizetéses, a Standard Edition licenc ára 50 dollár, az Enterprise pedig 90 dollárnál kezdődik és mennyiség függvényében csökken. Az Enterprise-hoz a licencköltség 22 százalékáért biztosít támogatást az Oracle.

Amint arról nemrég beszámoltunk, az OpenOffice.org közösség meghatározó tagjai kiszálltak a projekből és LibreOffice néven forkolták a szoftvert, mivel elmérgesedett a viszony az OpenOffice.org-ot kézben tartó Oracle-lel. A különválást a szabad szoftvereket támogató cégek egész sora üdvözölte, köztük a Red Hat, a Novell, a Canonical és a Google is, illetve a GNOME Foundation és az Open Source Initiative. Az Ubuntu, a Red hat és a Novell (SUSE) Linux-disztribúcióiban a jövőben az OpenOffice.org helyett a LibreOffice lesz a beépített irodai csomag.

Cloud Office 1.0

Az Oracle Open Office-szal együtt elindult a Cloud Office 1.0 is, amely egy webböngészőből elérhető irodai csomag, hasonlóan a Google Appshez és a jövőre rajtoló Microsoft Office 365-höz, és szöveges dokumentumok, táblázatok, valamint prezentációk megjelenítését és szerkesztését teszi lehetővé. A Cloud Office-t nagyvállalatoknak, illetve távközlési szolgáltatóknak ajánlja az Oracle, akik akár saját arculatukhoz is szabhatják a megoldást és továbbértékesíthetik az ügyfeleiknek.

a címlapról