Szerző: Bodnár Ádám

2010. december 9. 10:44

Magyarul is megtanult a Microsoft Fix It Center

Magyar nyelven is működik a Fix It Center Online, a Microsoft önkiszolgáló diagnosztikai és problémamegoldó portálja.

A Fix It Centerrel azoknak a Windows-felhasználóknak szeretne segíteni a Microsoft, akiknek valamilyen problémájuk van a gépükkel vagy a rajta futó operációs rendszer beállításaival és szeretnének egy automatikus eszközt az elhárításhoz.

Az átlagos Windows-felhasználók probléma felmerülésekor rendszerint ismerőseik segítségét kérik vagy a weben keresnek hasznos tippeket a hibaelhárításhoz, ezt a folyamatot próbálja meg segíteni és automatizálni az eszköz. A felhasználónak csak ki kell választania, milyen funkcióval (pl. hálózat, audiolejátszás, DVD-írás, nyomtatás) vagy szoftverkomponenssel (Windows Update, Internet Explorer, stb.) van gondja, a Fix It Center pedig lefuttat egy diagnosztikai rutint, amely megpróbálja felderíteni a hiba okát és tanácsot ad az elhárításhoz vagy akár maga megkísérli a javítást. A Microsoft szolgáltatásának lelkét adó segédprogram Windows XP vagy annál újabb operációs rendszerre telepíthető.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Fix It, amelynek első verziója két éve jelent meg, jelenleg 448 problémára kínál megoldást, de folyamatosan bővül az automatikus "javítósegédek" száma, vagyis egyre okosabb lesz a Fix It Center és egyre több problémára ad majd megoldást. Az alkalmazást eddig több mint 150 millió ember használta, akiknek a 90 százaléka sikerrel is járt. Ezen túlmenően, a Fix It 18 további, a Windows 7 diagnosztikai modelljére épített speciális, automatizált problémamegoldó mechanizmussal is rendelkezik, amelyek nem szorosan a Microsofttal kapcsolatos területekre koncentrálnak, hanem olyan dolgokkal foglalkoznak, mint pl. a nyomtatás vagy a hang. Ezeket immár több mint 260 millióan használták az elmúlt években.

A szolgáltatás lelkét adó letölthető segédprogram hardver- és szoftverleltárt is készít a számítógépről, amelyet aztán a felhasználó egy onine tárhelyen el is helyezhet, egy fiókhoz akár több gép is tartozhat. Ha a Fix It Center nem talált megoldást a hibára, az általa szolgáltatott információknak akkor is hasznát veheti a felhasználó, ugyanis a telefonos, e-mailes vagy online csevegős Microsoft-támogatáson dolgozók alkalmazottak hozzáférhetnek a Fix It Center által szolgáltatott adatokhoz és láthatják a PC konfigurációját és hogy milyen javítási kísérletek történtek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról