Szerző: Bodnár Ádám

2010. november 4. 11:33

Enyhe lejtőn a Magyar Telekom

A kedvezőtlen gazdasági környezet és az erős piaci verseny közepette tovább csökkent a Magyar Telekom bevétele a harmadik negyedévben. A vállalat hiába csökkentette költségeit, nem tudta megállítani EBITDA-mutatójának esését.

Nyilvánosságra hozta harmadik negyedéves pénzügyi gyorsjelentését a Telekom, amely az eddigi tendenciák folytatódását jelzi. A vállalat bevételei folyamatosan olvadnak, mivel magpiacán, azaz a vezetékes és mobil hanghívások piacán csökkenő forgalmat még nem tudja ellensúlyozni az új területek, például a mobil szélessáv és a tévészolgáltatás növekedése. A Telekom csoportszintű forgalma a harmadik negyedévben 3,3 százalékkal 154,8 milliárd forintra csökkent éves összehasonlításban, miközben az EBITDA 5,2 százalékkal 67,4 milliárdra apadt.

A tévé és a mobilnet kell a lakosságnak

A lakossági üzletág forgalma 1,3 százalékkal 80 milliárd forintra mérséklődött, amit a vezetékes bevételek folyamatos csökkenésével magyaráz a Telekom. A divízió az EBITDA-ja 2,7 százalékkal 49,3 milliárd forintra nőtt, ami a létszámcsökkentés eredménye. A mobilok térnyerése valamint az IP-alapú szolgáltatások irányába történő migráció következtében  csökkent a lakossági vezetékes ügyfélállomány. Bár a szélessávú ügyfelek száma nőtt és meghaladta a 640 ezret, az árak csökkenése és az olcsóbb csomagokra történő áttérések miatt  az internetszolgáltatásból származó bevételek 0,8 százalékkal apadtak. A tévészolgáltatásokból származó bevétel eközben 19 százalékkal nőtt, a Telekomnak a negyedév végén több mint 725 ezer tévé-előfizetője volt.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A mobil szolgáltatások bevétele 1,9 százalékkal 49,1 milliárd forintra bővült az árcsökkenés ellenére - a háttérben a forgalom, valamint a szerződéses ügyfelek arányának és számának  növekedése áll, illetve a mobil szélessávú előfizetések 58,6 százalékos emelkedése, amelynek köszönhetően megnőttek a nem hangalapú bevételek. A T-Mobile lakossági ügyfeleinek száma csökkent, ez elsősorban az inaktív ügyfelek lemorzsolódásának, valamint nem használt SIM-kártyák lemondásának a következménye.Így a T-Mobile aktív ügyfeleinek száma összességében 2,2 százalékkal nőtt - áll a cég közleményében.

A válságtól szenved a vállalati üzletág

A vállalati szolgáltatásokat nyújtó üzletágnál már közel sem ennyire rózsás a helyzet, a vezetékes bevételek 12,7 százalékkal 10,4 milliárd forintra csökkentek, mivel a makrogazdasági környezet továbbra is kedvezőtlen hatással volt a vállalati ügyfelek távközlési költéseire. A mobil bevételek 14,1 százalékkal 14,9 milliárd forintra apadtak elsősorban a kormánynak adott árengedmények miatt. Az átlagos árszint jelentős csökkenését nem tudta ellensúlyozni a forgalom növekedése és az ügyfélszám kismértékű emelkedése.

A rendszerintegrációs és információtechnológiai szolgáltatásokból származó bevételek 23,2 százalékkal 12,0 milliárd ugrottak meg, azonban a vállalati szolgáltatások üzletág romló nyereségessége pont annak köszönhető, hogy ezeknek a tevékenységeknek a nyereségtartalma jóval alacsonyabb mint a távközlési szolgáltatásoké. A vállalati üzletág EBITDA-ja 16,6 százalékkal 17,0 milliárd forintra zuhant.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról