Szerző: Koi Tamás

2010. október 20. 17:32

Kétszázmilliós büntetés a Magyar Telekomnak

Az idei év egyik legnagyobb versenyfelügyeleti bírságát szabta ki a Gazdasági Versenyhivatal a mai tárgyalást követően a Magyar Telekomra: a cégnek 200 millió forintot kell fizetnie, amiért tavaly egy SMS-játékban tisztességtelenül járt el.

A távközlési szolgáltató nem hivatalos információk szerint a tavaly október elejétől november elejéig tartó "90 Golf, 90 nyertes" nevű SMS-kvízjátéka kapcsán kapta a rekordösszegű büntetést a GVH-tól. A Pénzcentrum úgy értesült, hogy a hatóság szerint a vállalat nem megfelelően tájékoztatta a résztvevőket a játék természetéről és a valós nyerési esélyekről, emellett kifejezetten buzdította is előfizetőit arra, hogy minél több SMS beküldésével vegyenek részt a játékban.

A GVH sajtószóvivője a HWSW megkeresésére megerősítette, hogy a hivatal a ma lezajlott tárgyalást követően kétszázmilliós büntetést szabott ki a cégre, további részleteket holnap reggelre ígért. A versenyhivatal idén nem először szabott ki jelentős bírságot a Magyar Telekomra, a céget januárban egy még 2008-ban futó feltöltőkártyás hirdetés miatt marasztalták el, akkor a most megállapított összeg tizedét kellett fizetnie a társaságnak.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Megtévesztő SMS-promóció miatt idén már egy másik mobilszolgáltató, a Vodafone is kapott büntetést. A cég egy a "90 Golf, 90 nyertes" promócióhoz hasonló felépítésű kvízjátékot indított korábban, ahol a résztvevők azt hihették, hogy elég egy SMS-t elküldeniük ahhoz, hogy esélyük legyen a nyeremények megszerzésére. A GVH eljárásában negyvenmillió forint bírság kifizetésére kötelezte akkor a vállalatot.

A versenyhivatal emellett egy további, hatvanmillió forintos büntetést is kiszabott idén a Vodafone-ra, ezt azonban nem SMS-játék, hanem egy tavalyi mobilnetes reklámkampány miatt kapta az operátor.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról