Szerző: Bodnár Ádám

2010. október 4. 12:18

Nem PC helyett, hanem mellé vásárolják az iPadeket

Tévedés, hogy az iPadeket PC-k helyett vásárolnák, állítja az NPD piackutató vállalat. A notebookoknak, netbookoknak, e-könyvolvasóknak egyelőre nem jelentenek konkurenciát a tabletek, de ez nem lesz mindig így.

Az iPadek 87 százalékát nem PC helyett vásárolják, derül ki az amerikai kiskereskedelmi forgalom elemzésére szakosodott NPD adataiból. Az iPad-vásárló tipikusan más Apple-termékekkel is rendelkező tech-őrült: az iPad-tulajdonosok 48 százaléka rendelkezik Apple PC-vel, 38 százaléka pedig iPhone-nal.

Az 500 vásárló megkérdezésén alapuló felmérés szerint az Apple hatalmas sikert arató tabletjét jóformán senki sem vásárolta PC helyett. A válaszadóknak mindössze 13 százaléka állította azt, hogy személyi számítógép helyett vett iPadet, 24 százalék pedig elektronikus könyvolvasó helyett vásárolt a készülékből. Az NPD elemzője, Stephen Baker határozottan cáfolja azt a tézist, amely szerint az iPad megjelenésnek köze lenne a laptopok és netbookok piacán tapasztalható lassuláshoz, ugyanakkor elismeri, hosszú távon a tabletek fenyegetést jelenthetnek a PC-k, elektronikus könyvolvasók vagy más berendezések eladásaira.

"A korai befogadók, mint amilyenek az iPad-vásárlók is, a fogyasztói magatartás hagyományos mintáját követik: nem azért vásárolnak meg egy terméket mert szükségük van rá, hanem mert akarják" - mondta Stephen Baker. "Ugyanakkor ahogy az Apple kiterjeszti az iPad elérhetőségét és az érdeklődés is növekszik, az átlagos iPad-tulajdonos egyre inkább hasonlít majd a tech populációhoz. Amikor ez megtörténik, az iPad által lefedett területeken használ hagyományos technológiai termékek, mint például a notebookok, netbookok és e-olvasók komoly nyomás alá kerülnek Addig azonban az iPad-eladások csak újabb kütyük lesznek az otthonokban és nem egy másik eszközt váltanak le."

A DisplaySearch elemzőcég friss prognózisa szerint idén 36 millió, jövőre 44,1 millió netbookot, vagy másképp fogalmazva mini notebookot adnak el, ami 23 százalékos növekedés éves összehasonlításban - az iPadet is ide számítva azonban 44 százalékos lesz a bővülés. Az ultrahordozható noteszek (10-12") forgalma 22 százalékkal 11,8 millió darabra emelkedik. A piac derekát adó, 13-16 hüvelykes kijelzővel szerelt laptopokból idén 147,2 millió, jövőre 175 millió fogy, ami 19 százalékos növekedést jelent. Ennél is nagyobb noteszgépből 13,5 milliót adnak el idén, jövőre 20 százalékkal többet, 16,2 milliót.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az NPD által nyilvánosságra hozott számok alapján a korai iPad-vásárlók, akik a megjelenés után legfeljebb 2 hónappal vették meg az Apple tabletjét, jóval elégedettebbek mint akik később jutottak hozzá, amit valószínűleg az Apple iránti elfogultsággal magyarázható. A korai vevők közel 80 százaléka, a későbbieknek azonban csak 65 százaléka állította, hogy nagyon elégedett az iPaddel. Az iPadet a leginkább webböngészésre, levelezésre és játékok futtatására használják a vevők.

Az iPad legfontosabb előnyeként a könnyű hordozhatóságot, a gyors Wi-Fi kapcsolódási lehetőséget, a kényelmes szövegolvasást és a letölthető alkalmazások sokszínűségét nevezték meg a megkérdezettek, a legbosszantóbb hátrányként pedig az USB-port, az egyszerű nyomtatási lehetőség, valamint a multi-tasking hiányát említették - utóbbi két hiányosságot hamarosan szoftverfrissítés révén orvosolni fogja az Apple.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról