Szerző: Koi Tamás

2010. szeptember 1. 15:13

Egészpályás letámadásba kezd a Sony az Apple ellen

Új, a korábbiaknál jóval hatékonyabb és a felhasználók számára is vonzóbb digitális tartalomterjesztési stratégiával áll elő ma a Sony a berlini IFA-n.

A tartalomiparban is jelentős érdekeltségekkel rendelkező japán multicég a Financial Times értesülései szerint pár órán belül bejelenti azt az előfizetéses rendszerben működő online tartalomterjesztési megoldását, melyet kifejezetten az Apple iTunes szolgáltatásával szemben pozicionál a cég. A rendszer lényege, hogy - akárcsak az iTunes esetében - a tartalmakat ugyanabból a forrásból, ugyanolyan formában és áron lehessen elérni és fogyasztani a cég portfóliójába tartozó különböző eszközök segítségével.

A laphoz eljutott, bennfentesektől származó médiapiaci információk szerint az új szolgáltatást elsőként a Sony PlayStation játékkonzolokkal lehet majd igénybe venni, ami már az induláskor több tízmillió potenciális előfizetőt feltételez. Később a tervek szerint gyakorlatilag minden olyan Sony készülékkel el lehet majd érni a tartalomterjesztési rendszert, mely valamilyen módon csatlakozik az internetre, így többek közt a Walkman médialejátszók, Bravia televíziók, nem utolsósorban pedig Sony Ericsson mobiltelefonok tulajdonosai is regisztrálhatnak a szolgáltatásra.

Kiszivárgott információk szerint a szolgáltatás kereskedelmi rajtja csak jövőre várható, hiába rendelkezik ugyanis a Sony a világon a legnagyobb méretű kiadói repertoárral, mindez több kiadói partner bevonása nélkül kevés ahhoz, hogy az iTunes-nak igazán versenyképes konkurenciát állítsanak. Szakértők szerint ha a cég megfelelő üzleti modellel áll elő (ennek részleteiről egyelőre semmit nem tudni), a Sony a világon elsőként képes lehet arra, hogy márkaerejét és globális marketingtevékenységét felhasználva komolyan megszorongassa az Apple-t a digitális tartalomterjesztési piacon.

Ez a törekvés ugyanakkor egyszer már kudarcba fulladt a Sonynál, a cég a csekély forgalom miatt 2008-ban kénytelen volt ugyanis leállítani a Connect nevű, másolásvédett tartalmakat terjesztő online szolgáltatást. A Connect vége egyben a Sony által fejlesztett ATRAC zeneformátum halálát is jelentette. A vállalatnak a Connect óta nem volt jelentős próbálkozása az online tartalomterjesztő piacon.

A Sony új tartalomterjesztési modelljének bejelentése nyilvánvalóan nem véletlenül esik ugyanarra a napra, amikor az Apple várhatóan lerántja a leplet több új médialejátszó-termékről, valamint bejelent néhány új iTunes-funkciót. Kiszivárgott hírek szerint a megújult iTunes nyit a közösségi szolgáltatások felé, így a letöltők például megoszthatják majd barátaikkal, ismerőseikkel, hogy éppen milyen zeneszámot hallgatnak, vagy milyen videotartalmat néznek.

A japán multi már korábban is csepegtetett információkat ambiciózus terveiről, melyek egyértelműen a cég orra alá az utóbbi években egyre több borsot törő Apple dominanciájának megtörésére irányulnak. Így nyílt titok többek közt, hogy készül a cégnél egy olyan okostelefon, mely a PlayStation Portable szerepét veheti át a későbbiekben. A konzoljáték és az okostelefonok keresztezése kézenfekvő és logikus lépés lenne a Sony részéről, ráadásul roppant időszerű is, az Apple ugyanis alkalmazás-piacterével hatalmas forgalmat bonyolít az egyszerűbb videojátékok szegmensében is, mely egyértelműen hátrányba hozza az iparág tradicionális, nagy szereplőit.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról