Szerző: Koi Tamás

2010. augusztus 24. 16:53

Tisztul a magyar mobilszolgáltatók ügyfélbázisa

Júliusban stabilizálódott az ügyfélbázis-változás a három hazai mobilszolgáltatónál. A hatóság statisztikái szerint egyre több inaktív kártya kopik ki a piacról, de több mint egymillió SIM-et továbbra sem használnak semmire a tulajdonosaik.

HIRDETÉS

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) frissen közzétett júliusi statisztikái szerint az év hetedik hónapjában 48 ezerrel 11,817 millióra csökkent a három hazai mobilszolgáltató teljes ügyfélszáma, ugyanakkor a forgalmazásban résztvevők, azaz az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma az előző hónaphoz képest 4 ezerrel 10,808 millióra nőtt. A hatóság gyorsjelentése szerint 2010 júliusában a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 118,1 SIM-kártya jutott, vagyis pont ugyanannyi, mint tavaly augusztusban.

Az év eleje óta tapasztalható ügyfélbázis-csökkenés júliusban tehát megtorpant az aktív előfizetőknél, növekedést azonban csak a piacvezető T-Mobile és a Vodafone tudott felmutatni: előbbi 11,4 ezer, utóbbi mintegy 3 ezer új aktív ügyfelet szerzett. A Telenornál tovább folytatódott az ügyfél-lemorzsolódás, a cég több mint 11 ezer előfizetőt veszített el júliusban, ezzel teljes vesztesége éves szinten megközelíti a 70 ezret.


Az aktív ügyfelek számának változása
HWSW-grafika, Forrás: NHH

Anders Jensen, a Telenor vezérigazgatója egy korábbi interjújában igyekezett tompítani a veszteség jelentőségét kijelentve, hogy a cég az idei év során tudatosan mondott le olyan, elsősorban feltöltőkártyás ügyfelekről, akik "alacsony forgalmat" generáltak. A cégvezető hozzátette, a mobilszolgáltató nem vesz részt többé olyan akciókban, melyek a támogatott árú készülékeknek a Telenor hálózatából való kikerülése miatt veszteséget okoznak, valamint ingyen percekkel sem "telítik" a hálózatot - vagyis a vállalatnál a piacszerzés helyett a nyereségtermelés a kitűzött cél.

A teljes ügyfélbázis és az aktív ügyfélbázis arányát vizsgálva ettől függetlenül továbbra is kijelenthető, hogy a legtöbb inaktív előfizetés (valamivel több, mint 550 ezer) a Telenorhoz tartozott júliusban, igaz, egyetlen hónap alatt több mint harmincezer inaktív ügyfelet "írt le" a cég. Ezt követte a jóval nagyobb bázissal rendelkező T-Mobile (292 ezer inaktív ügyféllel), a Vodafone-nál pedig a legjobb ez az arány (a cégnél mindössze 167 ezer inaktív ügyfelet tartottak nyilván júniusban). A három operátornál tovább csökkent a feltöltőkártyás ügyfelek aránya is: a második negyedév végére az összes előfizetés 55,5 százaléka volt feltöltőkártyás, vagy pre-paid rendszerű, míg egy évvel korábban 59 százalék felett állt ez a mutató.

A T-Mobile-nak, a Telenornak és a Vodafone-nak rendre 4 millió 839 ezer, 3 millió 542 ezer és 2 millió 426 ezer forgalmat generáló ügyfele volt június végén.

a címlapról

merész

12

Bejelentéscunami az Amazontól

2020. szeptember 25. 11:55

Játékstreaming szolgáltatásal, biztonsági drónnal, friss Echókkal és sok más újdonsággal rukkolt elő a cég.