Szerző: Koi Tamás

2010. augusztus 23. 11:01

Soha nem lesz közösségi alkalmazás a Nokia Messaging

Befejezi a Nokia Messaging for Social Networks nevű mobilalkalmazás fejlesztését a vállalat, a bétafázis alatt szerzett tapasztalatokat inkább az új telefonok integrált rendszereinél kívánja felhasználni, ezzel tulajdonképpen faképnél hagyva a régebbi készülékek tulajdonosait.

A finn telefongyártó pénteken jelentette be, hogy azonnali hatállyal leáll a közösségi tartalmakat, illetve üzenetfeedeket is megjelenítő Nokia Messaging for Social Networks alkalmazás fejlesztésével. A Symbian platformra készülő program többek közt integrált Twitter- és Facebook-klienst is tartalmazott, így a béta állapotú alkalmazást letöltők egy szoftveres platformon használhatták mindkét közösségi szolgáltatást.

A Nokia a tesztidőszak alatt felgyülemlett tapasztalatokat és visszajelzéseket az új termékeinél, így elsősorban az N8-nál, valamint más, Symbian^3-alapú készülékeknél fogja felhasználni. Ezek a telefonok - így a sorozatban elsőként megjelenő N8 is - teljes Facebook- és Twitter-integrációt kínálnak majd az úgynevezett social feeds felületen keresztül. Ez a megoldás teljes integrációt kínál majd a telefon névjegyzékével, valamint az üzenetkezelő rendszerrel.

A Nokia Messaging for Social Networks segítségével ugyanezeket a funkciókat lehetett (volna) elérni a korábbi symbianes készülékeken is. Nem meglepő, hogy az alkalmazás bétatesztjének leállítása több olyan mobiltelefon-tulajnál kicsapta a biztosítékot, akik aktív felhasználói a közösségi hálózatoknak, és korábban jelentős összegeket fizettek olyan készülékekért cserébe, mint például a Nokia N97. Nekik most jobb híján az Ovi Áruházból letölthető, önálló Facebook-kliens használatát javasolja a Nokia.

A gyártó a Nokia Messaging koncepciót a 2008-as Nokia World alkalmával mutatta be a nagyközönségnek. Az operátorok által közösen üzemeltetett, eredetileg push e-mail szolgáltatásnak indult Nokia Messaging későbbi oldalhajtásából alakult ki a Nokia Messaging for Social Networks

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról