Szerző: Bizó Dániel

2010. július 20. 17:08

Több e-könyvet ad el az Amazon, mint keménykötésűt

Az Amazon közölte, hogy több elektronikus könyvet értékesített az elmúlt három hónap során, mint keménykötésű könyvet, és a különbség rohamos léptékben növekszik. A vállalat egyúttal megragadta a lehetőséget a Kindle olvasók népszerűségének hangsúlyozására is, amely iránt háromszorosára ugrott a kereslet az árcsökkentés óta.

Bár a tavalyi karácsonyi roham alatt is előfordult már az Amazonnál, amely a világ legnagyobb online könyvkereskedője, hogy több elektronikus könyvet vásároltak a vevők, ez az első negyedév, amikor már mindegyik hónap alatt több fogyott, mint kemény borítású könyv - a puhafedelű könyvek eladásai ebbe nem tartoznak bele.

Az Amazon abszolút értékesítési számokat ugyan nem ad meg, de annyit közölt, hogy miközben a keményfedelű könyvek eladásai nőnek, az elektronikus könyvek eladásai az elmúlt negyedévben már 43 százalékkal magasabbak voltak, és a növekedés ütemére jellemző, hogy az utolsó hónapban önmagában 80 százalékos volt már a különbség. A cég az év első hat hónapjában háromszor annyi elektronikus könyvet adott el, mint tavaly.

Az Amazon lendületét segítette az is, hogy múlt hónapban, válaszul a Barnes &Noble lépésére, több mint negyedével 189 dollárra csökkentette a kisebb Kindle elektronikus könyvolvasója árát, amely nemzetközi piacokon, így Magyarországon is megvásárolható, beépített 3G modemmel, amely további díjak nélkül a Vodafone hálózatán keresztül csatlakozik fel az Amazon boltjára. Az árcsökkentés hatására háromszorosára ugrott a kereslet, közölte a cég. A vállalat nemrég frissítette nagyobb Kindle DX modelljét is, amely magasabb kontrasztú, tehát jobb olvashatósággal kecsegtető kijelzőt kapott. Az Amazon Kindle könyvboltjában már 600 ezer mű érhető el, újságok, magazinok mellett.

Május 18-19-én biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum újdonságaira fókuszáló meetupokat rendezünk, 2 nap alatt összesen 10 klassz előadással.

a címlapról