Szerző: mz

2000. augusztus 16. 22:53

Eredményes lesz a UPC második féléve

A pénzügyi eredmények alapján a UPC 2000. második félévében is jelentős sikereknek nézhet elébe. A vállalat új szolgáltatásokra szakosodott divíziója az ügyfélszerzési tevékenységgel kapcsolatos költségek ellenére is pozitív korrigált üzemi cash flowra (azaz pénzügyi költségek, adófizetés és értékcsökkenés előtti eredményre /EBITDA/) számíthat az év végén. A UPC összevont árbevétele 19 százalékkal 238 millió euróra növekedett 2000. második negyedévében az elmúlt év hasonló időszakához képest. Az új szolgáltatásokból (telefon, internet, DTH) származó bevétel jelentős növekedését hozta magával, hogy a UPC újabb 191 ezerrel 970 ezerre növelte ebben a szegmensben előfizetői bázisát. A kábeles alapszolgáltatásokból származó bevétel emelkedésében fontos szerepet játszott az elmúlt 12 hónapban felvásárolt cégek konszolidációja.
A kábeles alapszolgáltatások korrigált üzemi cash flow-ja 2000. második negyedéve során sem esett vissza. Folyamatban van a cég lakossági telefon, valamint internet/adatátviteli és DTH szolgáltatásainak bevezetése. Az ezzel kapcsolatos ügyfélszerzési költségek némiképp csökkentik a korrigált üzemi cash flow-t. A chello, a UPC Media és a telefon üzletágakhoz, illetve a vezeték nélküli, valamint a digitális szolgáltatásokhoz fűződő bevezetési, fejlesztési és márkaépítési költségek hozzájárultak a vizsgált időszak költségterheinek növekedéséhez. Ezek a ráfordítások - a fenti termékek fejlesztésével párhuzamosan - az év második felében is megmutatkoznak majd.
A UPC összevont tőkeberuházása - a cég folyamatos hálózatfejlesztési és ügyfélszerzési tevékenységének köszönhetően - az első negyedévi 253,2 millió euróról 298,5 millió euróra nőtt a második negyedévben. A fejlesztési projektek folytatása, valamint a hálózati kapacitásokba és előfizetői végberendezésekbe fektetett összegek nyomán a tőkeberuházások mértéke az év hátralévő részében várhatóan tovább emelkedik.
A UPC üzemi eredménye valamennyi szegmensben tovább nőtt, megerősítve ezzel a cég vezető pozícióját a szélessávú integrált előfizetői szolgáltatások európai piacán. A vállalat által kiszolgált háztartások összesített száma (a bejelentett akvizíciók becsült hatását is beszámítva) 2000. június 30-án elérte a 17.767.000-et.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról